اخبار داغ

گفت‌وگو با یک کارگر نمونه:

از کارگاه خیاطی تا راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی/تا به حال به دکتر مراجعه نکرده‌ام

از کارگاه خیاطی تا راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی/تا به حال به دکتر مراجعه نکرده‌ام
یک کارگر نمونه و جهادگر اقتصادی گفت: اگر می‌خواهید به کسی وابستگی نداشته باشید با کمترین جا و مکان و سرمایه با توکل بر خدا می‌توانید کار‌های بزرگی را آغاز کنید. من خودم در ابتدا یک گاو شیری داشتم اما با توکل بر خدا و تلاش و کوشش توانستم آن‌ها را به 60 گاو و گاومیش برسانم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه رحیمی، کارگر نمونه و جهادگر اقتصادی اهل ارومیه در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در رابطه با آغاز کار دامپروری خود گفت: من از همان ابتدا روحیاتم طوری بود که نمی‌توانستم در شهر مشغول به کاری باشم و کار خیاطی هم که می‌کردم در جای محدودی در داخل شهر بود و این با روحیات من سازگار نبود تا اینکه  یک روز دامپزشکی به من گفت که بسیج برای خود اشتغالی وام خوبی می‌دهد که شامل کار شما هم می‌شود و من توانستم از این طریق مبلغ 60 میلیون تومان وام بگیرم و کارم را آغاز کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سال گذشته از طرف سردار نقدی به عنوان جهادگر و کارگر نمونه تقدیر شدم

, سال گذشته از طرف سردار نقدی به عنوان جهادگر و کارگر نمونه تقدیر شدم,

این کارگر نمونه افزود: قبل از اینکه بخواهم چنین مرکز دامپروری را راه اندازی کنم به شغل خیاطی مشغول به کار بودم، البته  با کار دامپروری بیگانه نبودم و همزمان با کار خیاطی در کنار کنارم چند راس گوسفند و چند جوجه و یک گاو شیری برای مصرف خانگی خودم داشتم که صرفا به دلیل علاقه و سرگرمی بود و همین علاقه باعث شد تا من دنبال این کار بروم و در حال حاضر خداراشاکرم که توانسته ام به تعداد حیوانات بیافزایم و از این طریق عده ای جوانان را هم مشغول به کار کنم که در حقیقت یک کارآفرینی محسوب می‌شود به همین خاطر سال گذشته از طرف بسیج سازندگی کشور جهادگر نمونه کشوری شدم و از دستان سردار نقدی، فرمانده محترم بسیج مستضعفین از من تقدیر و تشکر به عمل آمد.

,

, , ,

این جهادگر اقتصادی تصربح کرد: در حال حاضر چیزی حدود 1400 جوجه دارم و تعداد بسیاری هم گوسفند و گاوی شیری و گاومیش وجود دارد و خوراکی‌هایی که دام‌ها مصرف می‌کنند از نوع ارگانیک و سالم است تا فرآورده‌های گرفته شده از این دام‌ها سالم و سلامت باشد به همین خاطر دام‌ها بیشتر در مراتع چرا می‌کنند.

,

 رحیمی، در رابطه با فعالیت خود در شبانه روز گفت: از ابتدای صبح که از خواب بیدار می‌شوم بعد از خواندن نماز صبح با توکل بر خدا به طور خانوادگی کار را شروع می‌کنیم. دام‌ها را برای شیردوشی آماده می‌کنیم و بعد خوراک دام‌ها را تامین و بلافاصله برای اینکه شیر‌ها فاسد نشوند جا به جایی آن را به مشتریان و یا تبدیل به فرآورده‌های دیگر انجام می‌دهیم وکار‌هایی از این قبیل که عادت هر روزه ما شده است و این کار نه تنها برای ما تکراری نشده است بلکه نوعی تفریح همراه با علاقه محسوب می‌شود.

,

این کارآفرین، در توصیه ای به خانم‌ها گفت: اگر می‌خواهید به کسی وابستگی نداشته باشید با کمترین جا و مکان و سرمایه با توکل بر خدا می‌توانید کار‌های بزرگی را آغاز کنید. من خودم در ابتدا یک گاو شیری داشتم اما با توکل بر خدا و تلاش و کوشش توانستم آن‌ها را به 60 گاو و گاومیش برسانم و به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام به آن لبیک بگویم و به امید خدا سعی دارم روز به روز تعداد دام‌ها را افزایش دهم تا در جهت کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان سهمی در جامعه داشته باشم و خودم هم از این راه کسب روزی حلال کنم.

,

, , ,

این بانوی بسیجی، تغذیه سالم را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: من خداراشکر تا به این سن که رسیده ام تا به حال به  دکتر نرفته ام و همیشه سعی کرده ام از تغذیه سالم و طبیعی استفاده کنم و در سفره خانه ما همیشه مواد غذایی پرمغذی و سالم و طبیعی وجود دارد و به نظر من بسیاری از بیماری‌ها و به خصوص سرطان‌ها ریشه در تغذیه ناسالم و سبک زندگی غلط افراد دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه