اخبار داغ

چرخ هائی که دیگر نمی چرخند؛

روند نگران کننده بیکاری و تعطیلی واحد های تولیدی در هشترود/ آیا کسی صدای زنگ بحران را می شنود؟

روند نگران کننده بیکاری و تعطیلی واحد های تولیدی در هشترود/ آیا کسی صدای زنگ بحران را می شنود؟
اگرچه نمایندگان دولت در شهرستان نیز در طول این ۳ سال فقط بحث رونق اقتصادی منطقه را در جلسات مختلف مطرح می کنند اما هنوز پیشرفتی دیده نشده بلکه تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده نیز سیر صعودی داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از خبرنگار گروه اقتصادی پیک هشترود، مرداد ماه ۹۲ بود که  حسن روحانی، رسماً رئیس‌جمهور ایران شد، او که ۲۴ خرداد ماه با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارت توانست رأی اکثریت را به دست آورد؛ وعده هایی که با نقد وضع موجود خبر از رفع مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را می داد این شد که مردمی که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای تدبیر و امید شدند شعارهایی که در طول ۳ سال اخیر به کج راهه رفتند و نه تنها بیکاری و گرانی را حل نکردند بلکه درب های کارخانجات را پلمپ و نان آوران بسیاری را بیکار کردند و از سوی دیگر درب های واردات را به روی تولیدکنندگان خارجی باز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

اما آیا امروز در حالی که دولت حسن روحانی به سال پایانی خود رسیده است، توانسته به وعده های اقتصادی کشور عمل کند؟ برای بررسی این موضوع به آذربایجان شرقی و شهرستان هشترود یعنی شهرک صنعتی این شهر می آییم. منطقه اقتصادی و تولیدی که از اوخر سال ۹۲ دچار چالشی جدی شد و با مشکلات زیاد اقتصادی به حالت نیمه تعطیل در آمد و تقریبا نیمی از واحدهای تولیدی آن از کار افتاد.

,

 

,

شهرک صنعتی هشترود

, شهرک صنعتی هشترود, شهرک صنعتی هشترود,

 

,

شهرستان هشترود به عنوان یکی از شهرستان‌هایی است که برای توسعه نیازمند ایجاد واحدهای صنعتی است تا به مدد آن جوانان بیکار در آن فعالیت کنند که این عامل هم پیشرفت هشترود را دربردارد و هم کاهش درصد بیکاری و به تبع آن کاهش نرخ مهاجرت را.

,

 

,

شهرک صنعتی هشترود با بیش از ۲۵ واحد تولیدی چند سالی است که مورد توجه تولید کنندگان و سرمایه گذاران قرار گرفته است اما فشار اقتصادی و نبود نقدینگی موجب شده تا برخی از تولیدکنندگان عطای کار را به لقایش ببخشند و دست از تولید بکشند.

,

 

,

DSCF0953

, DSCF0953, DSCF0953,

واحد صنعتی تعطیل شده در هشترود

,

 

,

متاسفانه برخی از سرمایه گذاران نیز با وعده‌هایی، تسهیلاتی را دریافت و بدون انجام کاری، از تسهیلات مورد نظر استفاده غیر صنعتی کردند.

,

 

,

اگرچه نمایندگان دولت در شهرستان نیز در طول این ۳ سال فقط بحث رونق اقتصادی منطقه را در جلسات مختلف مطرح می کنند اما هنوز پیشرفتی دیده نشده بلکه تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده نیز سیر صعودی داشته اند.

,

 

,

DSCF0958

, DSCF0958, DSCF0958,

       واحدهای تولیدی بی شماری که به تعطیلی کشیده شده اند

,

 

,

متاسفانه بر اساس آمار غیررسیمی بدست آمده تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده در طول ۳ سال اخیر بیش از ۱۰ مورد می باشد و این یعنی بیکاری بیش از ۱۵۰ نفر و این یعنی ۱۵۰ خانواده بدون درآمد شدند.

,

 

,

تاکید دولت بر واردات بی رویه کالاهای اساسی، معوقات بانکی و عدم استمهال وام ها، رکود نسبی شرایط اقتصادی کشور و عدم مدیریت صحیح برخی از این واحدها دلیلی مضاعف برای تعطیلی آنها شده است.

,

 

,

در پایان باید به این نکته توجه ویژه کرد که تولید داخلی زمانی می‌تواند جای خود را در دل مردم باز کند که تولید کننده تولیداتی با کیفیت ارائه دهد و ارائه تولید باکیفیت نیز با حمایت‌های همه جانبه دولت صورت می‌گیرد.

,

 

,

DSCF0947

, DSCF0947, DSCF0947,

          تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی هشترود

,

 

,

زمانی که دولت نتواند افسار از هم گسیخته واردات را در دست بگیرد و در کنار آن نیز حمایت‌های مادی و معنوی خود را از تولیدکنندگان بیشتر بکند نباید انتظار داشت که اقتصاد ایران رشد و شکوفا بشود چرا که تکمیل ذنجیره تولید باید اول از همه از دولت شروع شود.

,

 

,

امیدواریم مسئولان دولتی با کاهش وارادات و افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدکنندگان داخلی و حذف بروکراسی‌های اداری گامی بلند در عرصه شکوفایی اقتصاد ایران بردارد.

,

 

,

DSCF0948

, DSCF0948, DSCF0948,

 

,

DSCF0955

, DSCF0955, DSCF0955,

   واحدهای تولیدی که به حال خود رها شده اند

,

 

,

 

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه