اخبار داغ

سرپرست مرکز بهداشت بوکان خبر داد:

تولد 5 هزار و 120 نوزاد در بوکان طی سال 94

تولد 5 هزار و 120 نوزاد در بوکان طی سال 94
سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در سال گذشته 5 هزار و 120 مادر باردار تحت پوشش واحدهای بهداشتی درمانی شهرستان قرار داشته اند که منجر به تولد 5 هزار 168 نوزاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، سرپرست مرکز بهداشت بوکان  در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات ویژه به 590 مادر باردار مشکل دار طی سال 94 در بوکان و تولد 5 هزار 168 زایمان در این شهرستان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

شادی قادری در مورد خدمات ارائه شده به مادران باردار اظهار کرد: کلیه مادران باردار دارای پرونده سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و یا خانه های بهداشت هستند و در دوره های زمانی مشخص مورد کنترل و معاینه پزشکی(تخصصی و عمومی)، دندانپزشکی و مامایی قرار می گیرند.

,

وی افزود: برای مادران باردار که به تشخیص متخصص دارای مشکل خاصی باشند به صورت ویژه مورد مراقبت قرار می گیرند و در سال گذشته از میان 590 مادر باردار مشکل دار، 120 مورد آنها به مراکز فوق تخصصی ارجاع شده اند.

,

 شادی قادری گفت: در سال گذشته 5120 مادر باردار تحت پوشش واحدهای بهداشتی درمانی شهرستان قرار داشته اند که منجر به تولد 5168 نوزاد شده است.

,

وی تصریح کرد: در میان زایمان های انجام شده، 3 مورد سه قلو زایی و 95 مورد دوقلو زایی بوده است.

,

وی ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی شماره 8 شهری با 487 مورد زایمان پیشترین و مرکز سیمینه با 32 مورد زایمان کمترین میزان موالید را به خود اختصاص داده اند.

,

قادری اضافه کرد: در سال گذشته در میان مادران باردار بی بضاعت یا دارای مشکلات کم خونی و سوء تغذیه، تعداد 522 سبد تغذیه ای اهدای از طرف بنیاد علوی توزیع شده است.

,

یادآوری می نماید که شهرستان بوکان طبق طرح گسترش ، دارای 16 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و  63 خانه بهداشت است که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به جمعیت کلیه شهرستان را به عهده دارند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه