اخبار داغ

سردار علی نصیری؛

مبنای حرکت امام برگرفته از مکتب عاشورایی است/در مکتب عاشورا ذلت معنایی ندارد/تفکر امام یک نرم افزار فکری و اعتقادی است

مبنای حرکت امام برگرفته از مکتب عاشورایی است/در مکتب عاشورا ذلت معنایی ندارد/تفکر امام یک نرم افزار فکری و اعتقادی است
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار داشت: مبنای حرکت امام برگرفته از مکتب عاشورایی است و در مکتب عاشورایی هم ذلت وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باقرشهرنیوز، سردار علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ظهر امروز در یادواره شهدای تربیت معلم و مدافع حرم استان تهران که در پردیس شهید مفتح شهرری برگزار می شد، اظهار داشت: مبنای حرکت امام برگرفته از مکتب عاشورایی است و در مکتب عاشورایی هم ذلت وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باقرشهرنیوز,

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: لازم می دانم که از همه عزیزان و کسانی که در برپایی این مراسم نقش داشتند، تشکر و قدردانی نمایم.

,

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در ابتدا تنها یک حرکت و تحول منطقه ای بود ولی حضرت امام حرکت خود را بر مبنای یک حرکت اعتقادی بنا گذاشت تا امروز هرچه داریم، به برکت وجود امام و رهبری عزیزمان باشد.

,

وی ادامه داد: حضرت امام در موضوع انقلاب 3 هدف اساسی «ایجاد حکومت اسلامی، بسط و گسترش آن در کشورهای منطقه و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج)» را دنبال می کردند که مبنای اصلی حرکت ایشان نیز زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بود.

,

وی با تاکید بر اینکه 3 هدف فوق برگرفته از مکتب عاشورایی است، خاطرنشان کرد: در مکتب عاشورایی عزت وجود دارد، اما ذلت معنا ندارد؛ شهادت و قطعه قطعه شدن و سربریدن ها هست، اما ذلت نیست و این عوامل باعث شد تا پیروزی انقلاب منشاء حرکت و تحول در منطقه شود.

,

نصیری تصریح کرد: عده ای حرکت امام را با نگاه مادی و برنامه ریزی های ریاضی گونه خود دنبال می کردند و در طول این 36 سال هم با تمام توان خود در راه این نظام و انقلاب توطئه هایی را ترتیب دادند که به لطف خدا و اهل بیت(ع) هیچ کدام به نتیجه نرسید.

,

وی افزود: تفکر امام، نرم افزار انقلاب و الگوی فکری امام برگرفته از مکتب عاشورایی بود و این امر باعث شد تا در طی این 36 سال، توطئه های مختلفی در زمینه های نظامی، امنیتی و فتنه شاهد باشیم که خوشبختانه از همه آن ها عبور کردیم.

,

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار داشت: دشمنان می دانستند که اگر تفکر امام نهادینه شود و به عنوان الگوی رفتاری در نزد جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب شکل گیرد، دیگر قابل کنترل نیست و تلاش های زیادی هم برای رسیدن به خواسته های خود کردند؛ اما به خواست خدا تفکر امام در نهاد تک تک مردم سرشته شد و نسل های بعدی را نیز با همین باور تربیت کرد.

,

وی افزود: دلدادگی مردم به این تفکر باعث شد تا در دوران دفاع مقدس، پیرو جوان، زن و مرد، دانشجو و دانش آموز، کارگر و اقشار تحصیل کرده، عاشقانه در عرصه جنگ تحمیلی ورود پیدا کرده و از آرمان ها و اعتقادات خود دفاع کردند، زیرا دلداده تفکر امام بودند.

,

وی با تاکید بر اینکه تفکر امام یک نرم افزار فکری و اعتقادی است، گفت: تفکر امام در مقابل حملات نظامی، توطئه و فتنه آسیب پذیر نیست؛ بلکه در نهاد همه سرشته شده و به گونه ای یک نرم افزار فکری و اعتقادی است که اجازه ورود و عرض اندام به دشمنان این نظام و انقلاب را نمی دهد.

,

وی افزود: آن چه که باعث شد 36 سال مقابل بزرگترین قدرت های شرق و غرب ایستادگی کرده و عزت خود را حفظ کنیم، تفکر امام بود که باعث شده امروزه مقاومت اسلامی در تک تک کشورهای منطقه شکل گرفته و در جبهه مقاومت رزمندگانی از کشورهای یمن، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و ایران حضور داشته باشند.

,

سردار نصیری خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان به دنبال آسیب رساندن به این تفکر و ایجاد گسست بین این تفکر و نسل سوم و چهارم انقلاب هستند، اما شاهد آن هستیم که مدافعین و رزمندگان جبهه مقاومت عموما از همین جوانان نسل سومی و چهارمی تشکیل شده اند.

,

وی تصریح کرد: به خدا قسم می خورم که اگر هرکدام از عزیزانی که امروز برایشان یادواره برگزار می کنیم، اگر دوباره فرصت حضور در این عرصه را پیدا می کردند، به مانند شهدای کربلا بار دیگر در این مسیر قرار می گرفتند که بنده در طول سال های جنگ تحمیلی از نزدیک شاهد بوده ام که عده ای به دلیل جراحات وارده حتی دچار نقص عضو می شدند، اما قبل از رسیدن به بهبودی کامل باز به جبهه ها و نبرد با دشمنان می شتافتند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می تواند در تلاطم های پیش روی این انقلاب، ما را از مسیر اصلی منحرف نکرده و راه درست را به ما نشان دهد، پشتیبانی از ولایت وتوجه به نکات و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه