اخبار داغ

هاشمی‌نسب‌های جدید فوتبال ایران!

هاشمی‌نسب‌های جدید فوتبال ایران!
روزگاری نه چندان دور، چیزی حدود یکی دو دهه قبل مدافعانی در فوتبال ایران حضور داشتند که بیشتر از برخی مهاجمان به دروازه حریف نزدیک می‌شدند و گل می‌زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روزگاری نه چندان دور، چیزی حدود یکی دو دهه قبل مدافعانی در فوتبال ایران حضور داشتند که بیشتر از برخی مهاجمان به دروازه حریف نزدیک می‌شدند و گل می‌زدند. نمونه زنده‌اش مهدی هاشمی‌نسب. او در طول یک فصل بیش از 10 گل به ثمر رساند و برخی اوقات پا به پای بهترین مهاجمان لیگ برتر پیش می‌رفت تا عنوان آقای گلی را تصاحب کند. هاشمی‌نسب با استفاده از قدرت سرزنی فوق‌العاده و آمادگی بدنی‌اش نام خود را به عنوان یکی از گلزن‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

بعد از هاشمی‌نسب دیگر مدافعی ندیدیم که مثل او یا به اندازه او گل بزند. هادی عقیلی و حتی سیدجلال حسینی گاهی گل می‌زدند و به خط حمله تیم‌شان کمک می‌کردند اما نه به اندازه هاشمی‌نسبی که بهترین گلزن فصل پرسپولیس می‌شد و تمام رکوردها را به نام خود ثبت می‌کرد.
اما در نسل جدید مدافعانی هستند؛ بازیکنان جوانی که در قامت یک مدافع میانی راه گشودن دروازه حریف را بهتر از برخی مهاجمان بلدند. در تیم ملی مرتضی پورعلی گنجی را می‌توان خطرناک‌ترین مدافع برای دروازه حریف قلمداد کرد. او در تیم ملی، لیگ چین و حالا در لیگ ستارگان قطر گل‌های پرشماری به ثمر رسانده و نشان داده در شرایط بحرانی می‌تواند از قدرت سرزنی‌اش استفاده کند و دروازه حریف را باز کند.
در لیگ پانزدهم اما رکورد گلزنی مدافعان را فعلا دو بازیکن تصاحب کرده‌اند. یکی از ملوان و دیگری تراکتورسازی. محمدحسین کنعانی‌زادگان که این فصل جزو بازیکنان کلیدی ملوان بوده تا پایان هفته بیست و هشتم 3 گل حساس به ثمر رسانده. اولی هفته بیست و چهارم مقابل سپاهان، دومی هفته بیست و هفتم برابر سایپا و سومی نیز همین هفته قبل مقابل تراکتورسازی.
کنعانی‌زادگان این آمار را به طور مشترک با خالد شفیعی در اختیار دارد. شفیعی که دومین فصل حضورش در تراکتورسازی را سپری می‌کند سه بار دروازه حریفان را گشوده. ابتدا هفته هفدهم مقابل گسترش فولاد، سپس هفته بیست و سوم برابر فولاد و آخری هم هفته بیست و پنجم مقابل ذوب‌آهن.
پس از این دو بازیکن 6 مدافع دیگر به چشم می‌خورند که هر یک دو گل به ثمر رسانده‌اند. محمد دانشگر از نفت تهران که گل‌های خود را مقابل استقلال اهواز و پرسپولیس به ثمر رسانده، شجاع خلیل‌زاده که هر دو گل خود را وارد دروازه گسترش فولاد کرده، محمد اهل شاخه از فولاد که دروازه سپاهان و ذوب‌آهن را گشوده، محسن حسینی که دو گل خود را برابر ذوب‌آهن و پدیده به ثمر رسانده و میثم حسینی و مجید حسینی که اولی هر دو گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده و دومی نیز بیشتر در پست هافبک میانی بازی کرده اما ذاتا یک دفاع مرکزی است.
عنوان هاشمی‌نسب تا اینجای لیگ به دو مدافع می‌رسد. حسین کنعانی‌زادگان و خالد شفیعی که هر یک توانسته‌اند 3 گل حساس و سرنوشت ساز برای ملوان و تراکتورسازی به ثمر برسانند. هر چند تعداد گل‌های‌شان به هیچ وجه قابل قیاس با مهدی هاشمی‌نسب در زمان بازی‌اش برای پرسپولیس نیست.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه