اخبار داغ

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با دانا:

زبان انگلیسی زبان استعمار است/آیا روحانی می‌خواهد ایران هم مانند هند و پاکستان مستعمره انگلیس شود؟

زبان انگلیسی زبان استعمار است/آیا روحانی می‌خواهد ایران هم مانند هند و پاکستان مستعمره انگلیس شود؟
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد صحبت مقام معظم رهبری برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است که همگان خوب می‌دانند زبان انگلیسی زبان استعمار است.
[

ابراهیم سحرخیز، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به صحبت‌های امروز رئیس جمهور در جمع معلمان اظهار داشت: آقای روحانی با مقایسه ما با کشور هند به ملت توهین کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: ایشان باید تکلیفشان را مشخص کنند که منظورشان به کشوری مثل هند که در حال فراموش کردن زبان خود و به انزوا راندن آن هستند و تحت استعمار انگلیس به این وضعیت فرهنگی دچار شده‌اند، چیست؟

,

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از صحبت‌های کارشناسی نشده رئیس جمهور گفت: آیا رئیس جمهور می‌خواهند ما مثل پاکستان و هند استعمارزده و دور افتاده از فرهنگ خود باشیم؟

,

سحرخیز با اشاره به ادعای آمار علاقه‌مندی 98 درصدی دانش آموزان به زبان انگلیسی بیان کرد: بر فرض صحت این آمار در واقع ما فضا را چنین طراحی کرده‌ایم و در نظام آموزشی ما آموزش زبان شناور است و دانش‌آموزان به هر زبانی علاقه داشته باشند، می‌توانند آن را انتخاب کنند؛ آیا ما در دانشگاه طرفداران زبان‌های آلمانی، فرانسوی و چینی را با وجود کم بودن ظرفیت مشاهده نمی‌کنیم؟

,

وی افزود: رویکرد صحبت مقام معظم رهبری برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است که همگان خوب می‌دانند زبان انگلیسی زبان استعمار است.

,

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از صحبت رئیس دولت پیرامون عدم اختصاص بودجه به نهادهای موازی آموزش و پرورش تصریح کرد: ایشان باید توضیح شفاف دهد که منظور از این سازمان‌ها چه سازمان‌هایی هستند؟ آیا حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی که مظلومانه در برابر نفوذ فرهنگی فعالیت می‌کنند منظور ایشان است؟ و اگر هست به چه دلیل؟

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه