اخبار داغ

حاشیه نگاری از سفر نماینده پرحاشیه مجلس به قزوین؛

دهان علی مطهری در قزوین قفل شد/ خبرنگاران بدون پاسخ ماندند

دهان علی مطهری در قزوین قفل شد/ خبرنگاران بدون پاسخ ماندند
همه حضار مطابق هرسال منتظر شنیدن سخنان سیاسی تند و تیز این نماینده مجلس بودند اما مطهری برگه‌ای به دست گرفت و شروع کرد به سخن گفتن از فلسفه اخلاق؛ گویی قرار بود خستگی پشت ترافیک ماندن وی به مردم نیز منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، سازمان آموزش و پرورش استان قزوین با برگزاری برنامه‌های مختلفی در هفته معلم از دبیران برجسته خود تقدیر می‌کند یکی از این جشن‌ها که با محوریت ناحیه آموزش و پرورش یک قزوین شب گذشته(چهارشنبه) برگزار شد به یک جلسه امنیتی بیشتر شباهت پیدا کرده بود تا یک جشن همگانی! 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
از ابتدای هفته جاری طی تماس‌ها و ایمیل و دعوتنامه‌هایی خبرنگاران برای حضور در سخنرانی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس اشتیاق پیدا کرده بودند زیرا با پیشینه‌ای که اینگونه مراسم دارند حضور در آن خالی از لطف نیست.
مطابق با دعوتنامه مسئولین مربوطه مراسم ساعت پنج و نیم در دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین قرار برگزاری داشت اما پیش از ظهر روز مراسم طی تماسی با برخی از اصحاب رسانه مکان سخنرانی علی مطهری از دانشگاه بین الملل امام خمینی به دانشگاه فرهنگیان تغییر مکان می‌یابد و اولین جرقه امنیتی شدن مراسم کلید می‌خورد. 
یادآوری اتفاقات دانشگاه شیراز در سال گذشته و درگیری دانشجویان با مطهری و یا حضور حاشیه ساز این نماینده مجلس در روز معلم دانشگاه امام قزوین در سال 94 عاملی می‌شود که مسئولین بیسیم به دست آموزش و پرورش قزوین تمایلی به حضور دانشجویان اصولگرا یا اصلاح طلب دانشگاه امام در این مراسم نداشته باشند و بقیه مهمانان خود در دانشگاه فرهنگیان را نیز به بهانه کمبود جا فقط با دعوتنامه به مراسم راه دهند. 
ثمره این اقدام پشت درب ماندن 45 دقیقه‌ای بسیار از اصحاب رسانه بود که فقط به صرف شنیدن سخنان سیاسی علی مطهری آمده بودند. 
سالن از صدای اهنگ‌های مرحوم پاشایی پر شده بود و با حضور مردان بیسیم به دست در سراسر سالن این فکر به ذهن خطور می‌کرد که گویی علی مطهری با گرفتن تعهد از برگزاری برنامه‌ای بی حاشیه قرار سخنرانی در قزوین را گذاشته است. 
 
,
,
,
,
,
,
, ,

حضور شاعر برجسته قزوینی سیدعلی موسوی گرمارودی در این همایش و قرائت شعرهایی زیبا درباره شهید مطهری و پیامبر اکرم از فضاهای جالب مراسم بود. 
گرمارودی با بیان خاطره‌ای اذهان را به سال 47 برد و گفت: مجله دانشگاهی یغما با سردبیری حبیب یغمایی برای ایام بعثت مسابقه‌ای در شعر کلاسیک و نو برگزار کرد و جایزه نفر اول تا سوم آن 3 هزارتومان، 2 هزارتومان و هزارتومان بود که در آن دوران هزینه زیادی بود. 
وی افزود: تصمیم گرفتم شعری آیینی در قالب نو ارائه دهم و اولین نفری بودم که در کشور این نوع از شعر را پایه گذاری کردم و با ارسال شعرم در شهریور همان سال با من تماس گرفتند و به عنوان نفر اول مورد تقدیر قرار گرفتم. 
این شاعر برجسته کشورمان اضافه کرد: در آن دوران دستگاه ضبطی در مراسم بود که من شعرم را خواندم و ضبط شد، سال بعد این مراسم دکتر شریعتی که از مکه برگشته بود به دیدارش رفته بودم که او خاطره‌ای از مکه و غار حراء برایم تعریف کرد. 
وی ادامه داد: دکتر شریعتی می‌گفت با دوستانم در غار حراء نشستیم و با صدای خودت شعر بعثت پیامبر(ص) را گوش دادیم و گریستیم تو چگونه این مکان را ندیده‌ای و اینقدر خوب توصیفش کرده‌ای؟ 
شعرخوانی استاد گرمارودی که به پایان رسید و علی مطهری پس از یک ساعت و نیم تاخیر به مراسم آمد. 
در این همایش سید علی موسوی موینی فرماندار قزوین و حاج داود محمدی رفیق و همسایه مجلسی مطهری او را همراهی می کردند اما خبری از آمدن استاندار نبود گویا تضاد در اصلاح طلبان بیشتر شده زیرا خبری از منتخب های مجلس نبود؛ خاندان علیخانی ها نیز ترجیح دادند در این مراسم حضور پیدا نکنند.
با قرار گرفتن مطهری پشت صندلی سِن همه حضار مطابق هرسال منتظر شنیدن سخنان سیاسی و تند و تیز این نماینده مجلس بودند اما مطهری برگه‌ای به دست گرفت و شروع کرد به سخن گفتن از فلسفه اخلاق؛ گویی قرار بود خستگی پشت ترافیک ماندن وی به مردم نیز منتقل شود. 
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

مطهری در سخنانش گفت؛ بدون آزادی معنوی آزادی اجتماعی میسر نمی شود؛ اما نگفت اگر آزادی معنوی به رهابودن و انتخاب غیرعقلانی بینجامد باید چکار کرد؟ وی نگفت اگر جامعه سکولار شد باید منتظر ماند تا نابود شود...
علی مطهری این مراسم مثل همیشه نبود و حتی آخر مراسم نیز خبرنگاران برای مصاحبه با وی پشت درب‌های بسته سالن ماندند و وی با ماشین شاسی بلند دوستان آموزش و پرورشی خود برای صرف شام رفت. 
گویی این نماینده مجلس آمده بود که فقط در مراسم باشد و حق تکلیف خود را به دوستان قزوینی اش اَدا کند. 
انتهای پیام/م
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه