اخبار داغ

انفجار مین در عملیات تفحص شهدا

انفجار مین در عملیات تفحص شهدا
وقتی اعضای تیم جستجوی پیکر مطهر شهدا در حال کاوش در منطقه عملیاتی والفجر۴ بودند، بر اثر انفجار یک مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا(پنجوین عراق) یک نفر از اعضای با سابقه تیم تفحص به شهادت رسید و دو تن دیگر مجروح شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی اعضای تیم جستجوی پیکر مطهر شهدا در حال کاوش در منطقه عملیاتی والفجر۴ بودند، بر اثر انفجار یک مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا(پنجوین عراق) یک نفر از اعضای با سابقه تیم تفحص به شهادت رسید و دو تن دیگر مجروح شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کار تفحص پیکر مطهر شهدا سال‌هاست که در مناطق عملیاتی مختلف جنوب و غرب کشور و مناطق برون مرزی در کشور عراق انجام شده و تاکنون تداوم یافته است، پیکر مطهر 45هزار شهید دوران دفاع مقدس طی این جستجوها کشف شده و در این راه تا کنون 52 تن از اعضای تیم تفحص(جستجوگران نور)، شهید و بیش از 120 نفر جانباز شده‌اند.

,

صبح روز 13 اردیبهشت ماه 95 وقتی اعضای تیم جستجوی پیکر مطهر شهدا در حال کاوش در منطقه عملیاتی والفجر4 بودند، بر اثر انفجار یک مین والمری در ارتفاعات کانی مانگا(پنجوین عراق) یک نفر از اعضای با سابقه تیم تفحص به شهادت رسید و دو تن دیگر مجروح شدند.

,

سرهنگ پاسدار علیرضا شمسی‌پور، بازنشسته سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان، یکی از اعضای باسابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئول بسیج ورزشکاران همدان، در این انفجار به شهادت رسید. شهید شمسی‌پور متولد 1345 در استان همدان است. او همچنین رئیس هیأت دوچرخه سواری استان همدان و رئیس تربیت بدنی سپاه این استان بود که حالا پنجاه و دومین شهید تفحص است. از این شهید والامقام دو فرزند دختر و پسر به‌یادگار مانده است.

,

در این حادثه 2 نفر دیگر از پرسنل کمیته جستجوی مفقودین نیز مجروح شدند. یکی از آن‌ها بر اثر اصابت ترکش از ناحیه پا و دیگری از ناحیه سر مجروح شد. مجروحین هر دو در بیمارستانی در استان کردستان بستری هستند. جانباز «حسن خلیل پور آهنگری» یکی از این مجروحان است که از ناحیه پا مجروح شده و حال عمومی او هم اکنون مساعد است.

,

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته در آیین گرامیداشت سالروز تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این حادثه گفت: «یکی از نخبگان کشور که می‌بایست همزمان با روز کارگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کرد، همراه با شهید شمسی‌پور مورد اصابت ترکش‌ مین قرار گرفته و اکنون با سه درجه هوشیاری در کما است که امیدواریم وضعیت جسمانی او بهتر شود.»

,

جانباز «محمد پازوکی» همان مجروحی است که به خاطر اصابت ترکش در انفجار دو روز گذشته، در کما به سر می‌برد. او که به عنوان کارگر نمونه کشوری و از نخبگان استان سمنان معرفی شده است، در دیدار خصوصی کارگران نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دعوت شده بود، اما با وجود اشتیاق بسیار برای شرکت در این دیدار، حضور در عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا را از دست نداد و در ارتفاعات کانی مانگا حاضر شد. پازوکی روز 13 اردیبهشت در جریان انفجار مین والمری به شدت مجروح شده و حالا با سه درجه هوشیاری در کماست. امید است با دعای مردم شریف ایران اسلامی، این جانباز والامقام تفحص پیکر مطهر شهدا که بخشی از عمر خود را در راه یافتن پیکر مطهر شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس سپری کرده است، نیز بهبودی یابد.

,

پیش از این در انفجار بمب کنترل از راه دور تروریست‌های داعش در 21 دی ماه 94 «فرزاد زنگنه» از اعضای باسابقه گروه جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جریان عملیات برون‌مرزی در کردستان عراق در محدوده جبل مروارید به شهادت رسیده و «حسینعلی غلام‌نژاد» نیز جانباز شد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه