اخبار داغ

نیویورک تایمز؛

ایران،دلیل توقف بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

ایران،دلیل توقف بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل
این روزنامه تصریح کرد این توافقنامه به دلیل اختلاف ریشه ای اوباما و نتنیاهو در نزدیکی سیاست آمریکا در خاورمیانه به ایران بعد از توافقنامه هسته ای، متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، روزنامه "الدستور" نوشت؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد اوباما به نتینیاهو پیشنهاد بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل در تاریخ دو کشور را داد. اما بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل بر سر نوع اسلحه تقدیم شده به اسرائیل اختلاف بوجود آمد. بعضی از مسئولان پنتاگون اعلام کردند اسرائیلی ها خواستار قرارداد بزرگتری هستند که میزان آن به مدت 10 سال و به مقدار 40 میلیارد دلار آمریکا باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما، ,

این روزنامه تصریح کرد این توافقنامه به دلیل اختلاف ریشه ای اوباما و نتنیاهو در نزدیکی سیاست آمریکا در خاورمیانه به ایران بعد از توافقنامه هسته ای، متوقف شده است. نیویورک تایمز همچنین تاکید کرد: درحالی که اوباما در پایان مدت ریاست جمهوری خود تلاش می کند تا به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا باشد که قراردادی با این حجم با اسرائیل بسته است، اما نتنیاهو اعتقاد دارد می توان با رئیس جمهوری بعدی آمریکا قرارداد بهتری امضا کند.

,

روزنامه یاد شده در پایان تصریح می کند: اسرائیل تنها کشوری است که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کمک های عظیم و مداوم آمریکا شامل آن می شود، زیرا ایالات متحده اعتقاد دارد به دلیل کوچک بودن حجم اسرائیل و محدود بودن امکانات آن، باید برتری این کشور را نسبت به همسایگانش حفظ کرد، به همین دلیل نیازمند تکنولوژی و آموزش مداوم برای رویارویی با تهدیدات است./ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه