اخبار داغ

با شهروند خبرنگار ؛

بازار تهیه ترشی در منوجان داغ شد

بازار تهیه ترشی در منوجان داغ شد
هر سال در نیمه دوم اردیبهشت ماه با ورود انواع محصولات برای تهیه ترشی،بازار خرید وسایل تهیه انواع ترشیجات در منوجان داغ می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “صبح منوجانهر سال در نیمه دوم اردیبهشت ماه با ورود انواع محصولات برای تهیه ترشی ،بازار خرید وسایل تهیه انواع ترشیجات در منوجان داغ می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “صبح منوجان, ,

درست کردن انواع ترشی در این فصل از سال یکی از رسوم قدیمی در بین بانوان منوجانی است که با ورود انواع محصولات تهیه ترشی مثل انبه نارس و سپستان (پوهیل) در بازار منوجان نیز رونق پیدا می کند.

,

در این روزها صحنه آشنایی که در هنگام عبور از بازار منوجان بیشتر از همه به چشم می آید بانوانی هستند که با در دست داشتن وسایل تهیه ترشی در حال تردد و یا خرید هستند .

,

ترشی-انب۰ه۱

, ترشی-انب۰ه۱, ترشی-انب۰ه۱,

ترشی انبه یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین ترشیجات محلی منوجان  است.در تهیه ترشی انبه کال ، ابتدا انبه را پوست می‌زنیم و بعد چهار قسمت می‌کنیم.هسته انبه را خارج می‌کنیم.آن‌را مثل سیب زمینی خلال می‌کنیم.کمی زردچوبه و نمک روی آن می‌ریزیم و خوب با دست مخلوط می‌کنیم تا خلال‌ها زرد رنگ شود و بعد می‌گذاریم حدود ۲۴ ساعت در آفتاب تا کمی خشک شود.

,

ترشی-انبه۱۱

, ترشی-انبه۱۱, ترشی-انبه۱۱,

سرکه را با  یک قاشق چای‌خوری زردچوبه روی گاز می‌جوشانیم و می‌گذاریم کمی خنک شود.سیر را هم رنده و یا ریز خرد می‌کنیم.

,

بعد ابتدا یک ردیف انبه می‌چینیم و کمی گلپر و سیاه دانه و تخم گشنیز آسیاب شده و یکی دو تا فلفل قرمز هندی و مقداری سیر رنده شده روی آن می‌ریزیم و مجدداً انبه و بقیه مواد را لایه لایه می‌ریزم تا شیشه پُر شود.

,


ترشی-انبه۲

,
, ترشی-انبه۲, ترشی-انبه۲,

سرکه را روی مواد می‌ریزیم و درب شیشه را محکم می‌بندیم و می‌گذاریم یک هفته‌ای کمی نرم شود .

,

ترشی-انبه۳۱

, ترشی-انبه۳۱, ترشی-انبه۳۱,

یک روش دیگر که مردم منوجان از آن استفاده می‌کنند این است که انبه‌ها را با پوست چهارقاچ می‌کنند.البته به صورتی که تکه‌های انبه به هم وصل باشد و هسته هم در وسطش باشد.

,

روی آن نمک می‌پاشند و حدود یک روز در آفتاب با حبه‌های سیر درسته می‌گذارند بماندوسپس با سرکه و کمی ادویه ترشی را آماده می‌کنند.
گفتنی است در شهرستان منوجان بیشتر بانوان به تهیه ترشی انبه نارس،سپستان(پوهیل) وپیاز می پردازند.

,
,

۲۴۷۳۹۹
گزارش از شهروند خبرنگار منوجان
انتهای پیام/

, ۲۴۷۳۹۹, ۲۴۷۳۹۹,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه