اخبار داغ

معرفی الگوی اقتصاد مقاومتی در ساری/

بانویی که اقتصاد مقاومتی را در خانه معنا کرد

بانویی که اقتصاد مقاومتی را در خانه معنا کرد
توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می‌کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا آرزو چوپان یکی از افراد برتر ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با عصرساری با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی، گفت: بعد از فار‌ق‌التحصیلی به دنبال شغل بودم اما کاری مناسب‌تر از ایجاد یک تولیدی در خانه نیافتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرساری ,

وی در تشریح سال‌های آغازین فعالیت خود، گفت: سال ۹۲ درکلاس‌های آموزش پرورش قارچ که در مسجد روستا برگزار شد، شرکت کردم آن کلاس‌ها انگیزه شد تا وارد این عرصه شوم.

,

این تولید کننده در ادامه افزود: اولین سالن پرورش قارچ را در محیط خانه و با دریافت تسهیلات قرض‌‍الحسنه ۵میلیون تومانی آغاز، و در اولین چینش ۲تن قارچ خوراکی کشت کردم.

,
photo_2016-05-04_11-32-36
, photo_2016-05-04_11-32-36, photo_2016-05-04_11-32-36,

چوپان با اشاره به سودآوری این تولید، اظهار کرد: در آغاز کار مختصر آورده‌ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزش‌های کسب شده در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و با استفاده از راهنمایی‌های بسیج سازندگی و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت‌های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه‌اندازی یک واحد تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده‌ام سودمند است.

,

وی با تاکید بر قناعت و پشتکار در مسیر پیشرفت، تصریح کرد: از ابتدای کار، سود محصولات را جهت توسعه کارگاه هزینه می‌کردم که این امر سبب شد، کارگاه پس از ۳ سال از یک سالن ۲تنی به ۲سالن ۶ تنی ارتقا پیدا کند.

,

این پرورش‌دهنده قارچ خوراکی با بیان اینکه اولین شرکت پرورش و بسته‌بندی قارچ را در ساری ثبت کرده‌ است، اذعان کرد: ۳۶‌میلیون تومان سرمایه کارگاه‌های من است و ۱۲ میلیون تومان سرمایه در گردش دارم که همه این‌ها حاصل یک کارگاه در حیاط منزلم است.

,

این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده‌اش، گفت: اگر تمامی جوانان روستایی به جای مهاجرت به شهرهای و یا بیکاری، با مطالعه در این زمینه یعنی پرورش و تولید قارچ و یا تدارک هر شغل دیگر در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئنا علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق می‌شوند.

,

چوپان تصریح کرد: ما در فضایی هرچند محدود در مساحت ۱۰۰ متر مربع و در قالب دو قطعه با علاقه کار خود را شروع کردیم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۴ نفر را مشغول خواهد کرد.

,
943_244
, 943_244, 943_244,

وی در پایان با درخواست تداوم کمک‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: به واسطه گرمای هوا و نیاز سالن‌ها به سیستم خنک کننده و تهویه، هزینه برق مصرفی بالایی را تولید کنندگان متقبل می‌شوند که به همین واسطه از ۴۰۰ سالن پرورش قارچ خوراکی در ساری تنها ۲۶ سالن از نیمه خرداد تا پایان فصل گرما، مشغول به کشت است.

,

 انتهای پیام/م

,  انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه