اخبار داغ

همزمان با مبعث

پایتخت شور و شعور حسینی در مبعث غرق در شور و نشاط شد/ برگزاری جشن مبعث در 10 بقعه و امامزاده زنجان

پایتخت شور و شعور حسینی در مبعث غرق در شور و نشاط شد/ برگزاری جشن مبعث در 10 بقعه و امامزاده زنجان
همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلام، جشن های روز مبعث در زنجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, جشن های  مبعث همزمان با سراسر کشور از دیروز و دیشب در استان زنجان آغاز شده و مردم با حضور در بقاع متبرکه و امامزاده ها جشن های روز مبعث را برگزار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

یکی از برنامه های شاخص استان زنجان برگزاری این جشن در 10 بقعه و امامزاده استان زنجان است. 

,

این جشن طبق سنوات گذشته در بقاع شاخص استان از جمله بقعه قیدار نبی (ص)، امام‌زاده سید‌ابرهیم (ع)،حسینیه اعظم زنجان، امامزاده زید‌الکبیر (ع) شهرستان ابهر، امامزاده هاشم و عوف (ع) و جعفر (ع) آب‌بر، محمد‌بن ابراهیم (ع) روستای حاج‌سیران، ام البنین(س) روستای سلمان کندی برگزار می شود.

,

برنامه‌ های مناسبتی روز مبعث پیامبر اکرم ‌(ص) در قالب سخنرانی، جشن و مداحی در سطح همه شهرستان ‌ها استان برگزار شده است،امروز هم این مراسم در کوی و برزن استان ادامه دارد. 

,

گفتنی است،126 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد که  در همه مناسبت‎ های فرهنگی و مذهبی برنامه ‌های مختلف برگزار می شود.

,

 همچنین جشن مبعث پیامبر اکرم‌ (ص) نیز جشن به مدت دو شب با حضور عموم مردم و مسئولان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شده است.

,

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری و با مداحی مرتضی حیدری و سید محمود حسینی از دیروز در زنجان آغاز شده و امروز هم ادامه دارد.

,

 

,

*مبعث چه روزی است

,

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی و به استناد تاریخ دین اسلام، روزی است که حضرت محمد(ص)، پیامبر گرامی اسلام، به پیامبری برگزیده شد.

,

 مسلمانان معتقدند که پیامبر گرامی اسلام در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خداوند متعال به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چند خداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می ‌کرد.

,

بر اساس باور شیعیان، محمد ابن عبدالله در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، (سال ۱۳ پیش از هجرت) مبعوث شد. شیعیان این روز را جشن می ‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده‌است.

,

دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال این روز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه