اخبار داغ

برداشت بی رویه شن و ماسه بلای جان رودخانه های ارومیه

برداشت بی رویه شن و ماسه بلای جان رودخانه های ارومیه
انتظار می رود سازمانهایی مانند صنعت، معدن و تجارت و همچنین حفاظت از محیط زیست استان با دغدغه های بیشتری نسبت به حفظ محیط زیست وارد عمل شده و بتوانند بهره برداران معادن را بیش از پیش ملزم و مجاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، یکی از اصول اساسی در برداشت و بهره برداری از معادن بحث رعایت اصول حفاظت محیط زیست و حفظ طبیعت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

از این رو سازمانهای متولی نیز همیشه سعی بر آن دارند که با نظارتهای گسترده مانع از این کار شوند، اما در مورد ارومیه و آذربایجان غربی شاهد آن هستیم که یک نوع ناهماهنگی در بهره برداری از معادن وجود دارد و برخی بهره برداران به روشهای دلخواه و حتی غیرقانونی اقدام به تخریب طبیعت می کنند.

,

از این رو بسیار ضروری است که ابتدا بهره برداران توسط سازمانهای متولی بهره برداری به طور کامل توجیه شوند و قوانین مربوط به تخلفات نیز به طور جدی پیگیری شود و همچنین اقدامات پس از بهره برداری نیز برای بازسازی طبیعت به طور جدی پیگیری شود.

,

یکی از موارد تخریب طبیعت ارومیه استفاده  بی رویه از ظرفیت رسوبی معادن شن و ماسه است که از بستر رودخانه ها بدون در نظر گرفتن آینده محیط زیست منطقه برداشت انجام می گیرد.

,

برداشت هایی که به صورت خیلی وسیع انجام می گیرند و بازمانده آن حفره هایی در بستر رودخانه ها و تخریب تشدید یافته ساحل رودخانه هاست و دیده می شود که بستر رودخانه هایی که شن و ماسه از آنها برداشت می شود منظری نامطلوب نیز پیدا می کنند که علاوه بر آن می توانند مخاطراتی نیز برای اهالی محلی در مواقع پر آب نیز باشند.

,

به هر حال آنچه که مشهود است عدم نظارت جدی بر روند برداشت شن و ماسه در ارومیه و آذربایجان غربی است و انتظار می رود سازمانهایی مانند صنعت، معدن و تجارت و همچنین حفاظت از محیط زیست استان با دغدغه های بیشتری نسبت به این کار وارد عمل شده و بتوانند بهره برداران معادن را بیش از پیش برای حفظ محیط زیست ملزم و مجاب کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه