اخبار داغ

هلاکت سرکرده گروه لشکر توحید در سوریه

هلاکت سرکرده گروه لشکر توحید در سوریه
ارتش سوریه در عملیاتی در استان درعا، فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشکر توحید جنوب را به هلاکت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش سوریه در عملیاتی در استان درعا، فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشکر توحید جنوب را به هلاکت رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یگان های ارتش سوریه در یک عملیات ضربتی، مواضع و مقرهای گروه تروریستی جبهه النصره و گروهک های وابسته را در اطراف بازار سویدان، گمرک قدیم، محله الکرک و محله منشیه درعا را منهدم کردند.

دراین عملیات شماری از تروریست ها ازجمله 'ابراهیم فوزی المسالمه' فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشکر توحید جنوب به هلاکت رسید.

منطقه درعا البد مهمترین مسیر قاچاق اسلحه و مهمات و نفوذ تروریست ها از مرزهای اردن است و گروه های تروریستی زیرمجموعه جبهه النصره دربرخی از محله های شهر درعا حضور دارند و به صورت مداوم دیگر مناطق مسکونی این شهر را با خمپاره و موشک هدف قرار می دهند.

 هلاکت «نیل پراکاش» از سرکرده های استرالیایی داعش در عراق

نیل پراکاش، تروریست معروف تحت تعقیب استرالیا و متهم به انجام عملیات تروریستی در این کشور در یک حمله هوایی آمریکا در عراق کشته شد.

به گزارش ایرنا، هلاکت 'نیل پراکاش' به دلیل نقش بسیار برجسته و با نفوذ وی در بین سرکرده های ارشد گروه تکفیری داعش برای مقامات استرالیا با اهمیت است.

تارنمای 'ای.بی.سی' روز پنجشنبه اعلام کرد این تروریست معروف استرالیایی 29 آوریل (10 اردیبهشت) درعملیات مشترک در موصل کشته و آمریکا به تازگی هلاکت وی را در مشاوره با استرالیا تایید کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,  هلاکت «نیل پراکاش» از سرکرده های استرالیایی داعش در عراق,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


'جورج برندیس' دادستان کل استرالیا گفت که واشنگتن به کانبرا اطلاع داده است پراکاش در موصل کشته شده است.

وی در بیانیه ای مشترک به همراه 'ماریسه پین' وزیر دفاع استرالیا، اعلام کرد 'نیل پراکاش' عضو برجسته داعش بود و حملات تروریستی را تسهیل می کرد.

وی متهم به طراحی چند حمله تروریستی در استرالیا است و خواستار حملات 'گرگ تنها' شده بود.
براساس تاکتیک 'گرگ تنها' گروه تکفیری داعش، هر تروریست به تنهایی اقدام به عملیات می کند، بدون اینکه اثری از ارتباطش با دیگران باقی بماند و در نتیجه پی بردن به جزئیات عملیات برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بسیار دشوار خواهد بود.

مقامات آمریکایی همچنین به استرالیا اعلام کردند 'شادی جبار خلیل محمد' زن استرالیایی عضو گروه تروریستی داعش دو هفته پیش در حمله هوایی مشابهی در سوریه کشته شده است.
براساس بیانیه مقامات استرالیا، 'شادی جبار خلیل محمد' به همراه همسرش 'ابوسعد السودانی' در استخدام گروهی از تروریست های خارجی به نمایندگی از داعش بودند و در حملاتی علیه منافع غرب دست داشتند.

وی خواهر 'فرهاد جبار' 15 ساله است که یک پلیس را در ماه اکتبر گذشته در سیدنی به ضرب گلوله کشت. این نوجوان مدت کوتاهی پس از این حمله در یک تیراندازی کشته شد.

'نیل پراکاش' معروف به 'ابو خالد کامبوجی' که در موصل به هلاکت رسیده است سال 2013 استرالیا را ترک کرد. وی متهم به برنامه ریزی و توطئه برای یک حمله تروریستی در روز 'آنزاک' سال گذشته است.
پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا در آستانه روز آنزاک سال گذشته پنج نفر را به اتهام برنامه ریزی برای حمله به این مراسم براساس طرح های تروریستی داعش و بستن بمب به کانگورو دستگیر کرد.

آنزاک نامی است برای ارتش مشترک استرالیا و زلاندنو که در جنگ جهانی اول به عنوان پشتیبان انگلستان شرکت کردند. شهرت آنزاک به خاطر نبردی است که سال 1915 در خلیج گالیپولی ترکیه انجام شد و به نبرد گالیپولی یا چاناق قلعه معروف است.

'نیل پراکاش' همچنین سال گذشته در فیلم تبلیغاتی از داعش ظاهر و خواستار حمله به استرالیا شد.
'هرالد سان' استرالیا نیز بهمن ماه سال گذشته از کشته شدن 'نیل پراکاش' در سوریه و با استناد به گزارش یک عضو داعش خبر داده بود. این عضو داعش نام تروریست کشته شده را ذکر نکرده بود، اما هرالد سان اعتقاد داشت فرد کشته شده 'نیل پراکاش' است.

سخنگوی دادستان استرالیا در آن زمان هلاکت این تروریست را با توجه به وضعیت عراق و سوریه تایید نکرد.
دستکم 6 حمله تروریستی در خاک استرالیا در بیش از 18 ماه گذشته براساس گزارش های دولتی خنثی شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه