اخبار داغ

درآمد عجیب سیاستمداران آمریکایی از حرف زدن!

درآمد عجیب سیاستمداران آمریکایی از حرف زدن!
سیاستمداران آمریکایی که بعد از دوران فعالیت خود می توانند به آدمهای پولدارتری تبدیل شوند. آنها با ۱۰ دقیقه سخنرانی می توانند نیمی از درآمد سالانه خود را یک جا به دست بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سخنرانی» همواره بخش کسل کننده و منفور تمام همایش ها و برنامه های مختلف است و بسیاری از مخاطبان ترجیح می دهند که این بخش از برنامه ها حذف شود. اما گویا برای آمریکایی ها چنین نیست طوری که حاضرند مبالغ هنگفتی را بابت تنها ۱۰ دقیقه سخنرانی یک چهره مشهور سیاسی بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

به گزارش مجله مهر، چندی پیش مقامات دانشگاه میسوری کانزاس سیتی ایالات متحده که خواهان سخنرانی «هیلاری کلینتون» در این دانشگاه بود به خاطر هزینه ۲۷۵ هزار دلاری خانم کلینتون برای شرکت در این مراسم از این کار منصرف شد. این دانشگاه اعلام کرد تصمیم گرفت به جای هیلاری کلینتون از دخترش «چلسی کلینتون» با هزینه ۶۵ هزاردلاری برای این مراسم دعوت کند. اگر چه کاندیداهای دیگری نیز برای این مراسم در نظر گرفته است که قیمت های پایین تری دارند. هزینه های هنگفت دریافتی چهره های سیاسی مشهور آمریکا در مراسم های مختلف همواره یکی از سوژه های خبری رسانه های این کشور است. اما به جز این موارد، سیاستمداران آمریکایی با چند دقیقه سخنرانی چه مقدار پول به جیب می زنند؟
 

,
,
جرج دبلیو بوش

, جرج دبلیو بوش,
,
, ,
,

رئیس جمهور سابق ایالات متحده دوران بسیار طلایی را از نظر مالی بعد از ریاست جمهوری پشت سرگذاشته است. سخنرانی های آقای بوش بین ۱۰۰ تا ۱۷۵ هزار دلار قیمت دارد. او از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۲۰۰ سخنرانی انجام داده است. با انجام چندعمل ساده ریاضی می توان فهمید که جرج بوش تنها بیش از ۳۰ میلیون دلار به تنهایی از سخنرانی هایش دریافت کرده است. این در حالی است که حقوق رئیس جمهور سالیانه ۴۰۰ هزار دلار است.
 

,
,
بیل کلینتون

, بیل کلینتون,
,
, ,
,

رئیس جمهور اسبق این کشور نیز در کنار همسرش یکی از گرانقمیت ترین سخنران های این کشور است. آقای کلینتون در فوریه سال گذشته تنها برای یک سخنرانی ۲۲۵ هزار دلار به جیب زد. به گفته واشنگتن پست کلینتون در سال ۲۰۱۲ با ۷۲ سخنرانی توانست بیش از ۱۶ میلیون دلار در آمد داشته باشد. CNN نیز درباره قیمت های نجومی سخنرانی کلینتون گفت که او برای سخنرانی در شرکت مخابراتی سونی اریکسون هنگ کنگ ۷۵۰ هزار دلار پول گرفته است.
 

,
,
رودی جولیانی

, رودی جولیانی,
,
, ,
,

شهردار سابق نیویورک نیز یک سخنران گرانقیمت به حساب می آید. این نامزد سابق ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه  برای هر سخنرانی ۲۷۰ هزار دلار می گیرد.
 

,
,
سارا پیلن

, سارا پیلن,
,
, ,
,

 مشاوره پرحاشیه دونالد ترامپ و فرماندارسابق آلاسکا برای انجام یک سخنرانی در سال ۲۰۱۱، صدو پانزه هزار دلار پول گرفته است تا یکی از سخنران های گرانقیمت خانم باشد. در صورت رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا احتمالا این قیمت  بالاتر نیز خواهد برد.
 

,
,
تیم گیتنر

, تیم گیتنر,
,
, ,
,

آقای گیتنر وزیر اقتصاد کابینه کنونی آقای اوباما هم برای سخنرانی های کوتاه خود مبلغ زیادی دریافت می کند. بر اساس گفته های روزنامه فایننشال تایم گیتنر سال ۲۰۱۴ برای سخنرانی در بانک دویچه ۲۰۰ هزار دلار خرج روی دست بانک گذاشته است.
 

,
,
بن برنانک

, بن برنانک,
,
, ,
,

آقای برنانک اقتصاددان و رئیس سابق بانک فدرال است. به گفته نیویورک تایمز این چهره اقتصادی ۲۰۰ هزار دلار برای سخنرانی در آمریکا و ۴۰۰ هزار دلار برای سخنرانی در کشورهای دورتر مثل آسیا دریافت می کند.
 

,
,
دونالد ترامپ

, دونالد ترامپ,
,
, ,
,

داوطلب کاندیداتوری جمهوری خواهان که این روزها هربار در سخنرانی هایش جنجال تازه ای به پا می کند یک پولدار تمام عیار است. آقای ترامپ در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای هر سری سخنرانی های آموزشی خود در سمینار خصوصی آنلاین یک شرکت خصوصی در زمینه املاک و مستغلات یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار پول گرفته است.
 

,
,
کاندولیزا رایس

, کاندولیزا رایس,
,
, ,


وزیر امورخارجه سابق ایالات متحده هم برای تک تک کلماتی که از دهانش بیرون می آید مبلغ دانه درشتی می گیرد. خانم رایس در یکی از موارد تنها برای سخنرانی در دانشگاه مینسوتا ۱۵۰ هزار دلار پول دریافت کرد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه