اخبار داغ

پرده برداری گاردین از پروژه انگلیس برای براندازی اسد

پرده برداری گاردین از پروژه انگلیس برای براندازی اسد
روزنامه «گاردین» اسنادی را به دست آورده که نشان می‌دهد انگلیس با هزینه چند میلیون پوندی، یک دفتر اطلاع‌رسانی برای گروههای مسلح سوریه ایجاد کرده که هدف پشت پرده آن حفظ ردپای لندن در سوریه و براندازی «بشار اسد» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمانکاران دولتی انگلیس یک دفتر مطبوعاتی را برای گروههای مسلح سوریه راه‌اندازی کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که دولت انگلیس از طریق تأمین بودجه عملیات‌ رسانه‌ای برای گروههای معارض سوریه، یک جنگ اطلاعاتی آغاز کرده است.

,

انگلیس مدعی است که این اقدام یک جنگ تبلیغاتی علیه تکفیری‌های داعش است و می‌گوید که هدف این کمپین، تقویت اعتبار و سابقه معارضان مسلح سوریه است.

,

طبق این گزارش، وزارت خارجه انگلیس، پیمانکارانی را به استخدام درمی‌آورد که البته نظارت بر این پیمانکاران بر عهده وزارت دفاع انگلیس است و وظیفه این پیمانکاران تولید ویدئو، تصاویر و گزارشات نظامی و برنامه‌های رادیویی، محصولات چاپ شده و پست‌های رسانه‌های اجتماعی است که لوگوهای گروههای معارض مسلح بر روی آن قرار گرفته است و این پیمانکاران به طور مؤثر یک دفتر مطبوعاتی برای معارضان مسلح سوریه راه‌اندازی کرده‌اند.

,

گاردین گزارش می‌دهد که اطلاعات و اخباری که در رسانه‌های عربی پخش می‌شود و به صورت آنلاین منتشر می‌شود حاوی هیچ‌گونه اطلاعاتی نیست که نشان دهد دولت انگلیس در این پروژه مشارکت دارد.

,

طبق این گزارش، دفتر امنیت و مبارزه با تروریسم وزارت خارجه انگلیس نیز تلاش‌های موازی را داخل انگلیس انجام می‌دهد که گفته می‌شود هدف آن تغییر رفتار و نگرش مسلمانان انگلیس است و این تلاش‌ها از طریق تولید پیام‌های ضد داعش «با سرعت و مقیاس صنعتی صورت می‌گیرد».

,

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که در هر دو کمپین خارجی و داخلی، نقش دولت انگلیس مخفی و پنهان شده است. پیام‌ها تحت پرچم گروههای به ظاهر مستقل، سازمانهای اجتماعی در انگلیس و گروههای مسلح معارض سوریه ارائه می شود.

,

طبق این گزارش، این اقدام انگلیس برای گروههای معارض مسلح سوریه در حالی انجام گرفته است که دولت انگلیس موفق نشد پارلمان خود را متقاعد به حمایت از اقدام نظامی علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه کند.

,

در پاییز 2013، انگلیس از طریق شکل دادن به ادراک معارضان مسلح، یکسری تلاش‌های پشت صحنه برای اعمال نفوذ در مسیر جنگ در سوریه را آغاز کرد.

,

این اسناد جدید که در اختیار گاردین قرار گرفته نشان می‌دهد که دولت انگلیس ظاهراً این پروژه را بعنوان راهی برای حفظ رد پای خود در سوریه تا زمانیکه مداخله نظامی انگلیس در سوریه بیشتر شود، می‌داند.

,

طبق این گزارش، دولت انگلیس از طریق صندوق تقابل و ثبات خود، حدود 2.4 میلیون پوند برای پیمانکاران خصوصی که از استانبول برای آنها کار می‌کنند تا از معارضان مسلح سوریه در زمینه ارتباطات راهبردی و عملیات رسانه‌ای حمایت کنند، هزینه می‌کنند.

,

گاردین در ادامه افزود که این قرارداد بخشی از یک تبلیغات گسترده‌تر انگلیس در سوریه است، تا از این طریق ارزش‌های انقلاب را در بین معارضان مسلح سوری تقویت کنند و حس هویت ملی را در آنها پرورش دهند تا هم دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و هم داعش را رد کنند.

,

یکی از منابع آگاه در اینباره می‌گوید، این اسناد از پیمانکاران می‌خواهد «سخنگویی را برگزینند و او را آموزش دهند تا نماینده تمامی گروههای معارضان میانه‌رو مسلح (نامی که غربی ها برای فرار از رسوایی ساخت داعش بر روی گروههای مسلح دیگر گذاشته اند) بعنوان یک صدای واحد متحد باشد».

,

وی ادامه داد که این پیمانکاران مربیگری رسانه‌ در اختیار مقامات بانفوذ معارضان میانه‌رو مسلح قرار می‌دهند و یک دفتر رسانه‌ای مرکزی 24 ساعته با قابلیت تولید رسانه راه‌اندازی می‌کنند.

,

این منبع انگلیسی تصریح کرد که دولت انگلیس ضرورتاً «یک دفتر مطبوعاتی ارتش آزاد سوریه» را راه‌اندازی کرده است.

,

قرارداد حمایت از گروههای معارض مسلح سوریه تا حدی توسط «رجیستر لارکین» یک مؤسسه مشاوره ارتباطات بین‌المللی منعقد شده است.

,

سخنگوی « InCoStrat» ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: InCoStrat، حمایت‌هایی در زمینه ارتباطات و رسانه در اختیار معارضان میانه‌رو سوریه قرار می‌دهد تا به سوری‌ها کمک کند واقعیت جنگ و آنهایی که در آن دخیل هستند را بهتر منتقل کنند».

,

هر دو شرکت تأیید کردند که دولت انگلیس نظارت بسیار نزدیکی بر اجرای این پروژه دارد و یک منبع اعلام کرد که افرادی از وزارت خارجه و وزارت دفاع انگلیس حدود سه بار در هفته با پیمانکاران دیدار می‌کنند.

,

طبق این گزارش، اکثر مطالبی که طبق این قراردادها تولید می‌شود، تبلیغات روز به روز زمان جنگ است و شامل بولتن‌هایی از تعاملات موفقیت‌آمیز ارتش یا ویدئوهایی از معارضان مسلح سوریه در حال توزیع مواد غذایی می‌شود.

,

این اسناد که گاردین به آن دست پیدا کرده است، لیستی از گروههای معارض نام برده که آنها را معارضان میانه‌رو می‌داند که شامل «حرکات الحزم» و «جیش‌ الاسلام» می‌شود که این گروه با حمایت سعودی‌ها ایجاد شده است.

,

طبق این گزارش، 6 ماه قبل از آنکه این اسناد در نوامبر 2014 نوشته شود، دیده‌بان حقوق بشر، در واقع جیش‌الاسلام را ربایندگان احتمالی چهار فعال حقوق بشر در دسامبر 2013 اعلام کرد. این چهار فعال به قتل رسیدند.

,

گاردین ادامه داد، دولت انگلیس در ابتدا انکار می‌کرد که اسم جیش الاسلام در اسناد پیمانکاری آمده است اما سپس اعتراف کرد که اسم این گروه در اسناد آمده است اما اصرار داشت که نام جیش الاسلام به این دلیل آمده تا توضیح داده شود که چگونه گروههای دیگر معارضان میانه‌رو مسلح را توصیف می‌کنند.

,

یکی از سخنگویان وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: «وزارت خارجه، وزارت دفاع یا پیمانکارانی که از جانب دولت انگلیس فعالیت دارند، هرگز به جیش الاسلام هیچ کمکی نکرده‌اند».

,

یک منبع گزارش کرد که پیمانکاران از حرکات الحزم حمایت کرده‌اند اما این گروه در مارس 2015 سقوط کرد و تسلیحات آنها در اختیار جبهه‌النصره قرار گرفت.

,

حرکات الحزم از بزرگترین دریافت کنندگان تسلیحات سازمان سیا و سعودی ها بودند که جذب جبهه النصره شده اند.

,

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: «انگلیس برای مدت‌های طولانی حامی معارضان میانه‌‌رو سوریه بوده که هم مقابل ظلم و ستم رژیم اسد ایستادگی می‌کند و هم مقابل ایدئولوژی سمی و مرگبار داعش می‌ایستد».

,

انگلیس از زمانی از واژه معارضان میانه رو برای نامگذاری گروههای تروریستی حاضر در سوریه استفاده کرد که پروژه داعش سازی انان با تلاش های رسانه های جریان مقاومت فاش شد. انگلیسی ها برای اینکه از این رسوایی خارج شوند چند گروه مسلح را دور هم جمع کردند و اعلام کردند که اینها معارضان میانه رو هستند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه