اخبار داغ

زارعی در واکنش به صحبت های اخیر روحانی

برداشت کلی از سخنان شهید مطهری درباره اسلام انقلابی غلط است/ نباید به نام اسلام و صلح علیه مبانی اسلام عمل شود

برداشت کلی از سخنان شهید مطهری درباره اسلام انقلابی غلط است/ نباید به  نام اسلام و صلح علیه مبانی اسلام عمل شود
متاسفانه مخالفت ها و آشکار شدن چهره واقعی رییس جمهور در مقابل ولایت فقیه روز به روز بیشتر می‌شود. مه آلود ترین و پر غبار ترین مناظرات و مباحثات و سخنرانی ها در این است که با نام اسلام و صلح و راستی علیه اسلام و این مبانی عمل شود و ضربه زده شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعد الله زارعی در کانال تلگرامی خود در خصوص برخی از اظهارات اخیر روحانی مبنی بر این که ما دنبال انقلاب اسلامی هستیم نه اسلام انقلابی نوشت:

متاسفانه  مخالفت ها و آشکار شدن  چهره واقعی رییس جمهور در مقابل ولایت فقیه روز به روز بیشتر می‌شود. مه آلود ترین و پر غبار ترین مناظرات و مباحثات و سخنرانی ها در این است که با نام اسلام و صلح و راستی علیه اسلام و این مبانی عمل شود و ضربه زده شود که واقعا ضرورت داشتن بصیرت این جا پیدا می‌شود. آقای روحانی  قبلا هم از این حرفها گفته است در زنجان در قضیه عاشورا و درس مذاکره و...
بله ظاهر متن شهید مطهری (ره) همین است ولی ایشان توضیح بعدی را از منظور خود تبین کرده اند و حرف آقای روحانی هم حالت برچسب زدن دارد و کلی است و تعیین مصداق را به پیروان خط ولایت فقیه را قبول نداریم.

 بله هدف ما اسلام است، مبارزه برای ما برای اسلام و زمینه سازی تمدن عظیم جهانی اسلام و ظهور حضرت حجت عج است که انسان کامل است و خلیفه الله است. اوج تحقق هدف آفرینش و حرکت انسان فقط  با حضور  انسان کامل است. شما روح استکبار ستیزی و طرفداری از مستضعفین جهان  را در بیانات امامین انقلاب به وضوح میتوانید ببینید. این استکبار ستیزی در آیات قرآن کریم و روایات و بویژه در تحلیل ماجرای عاشورا و... مشخص است. البته بعضی مواقع کلیاتی وجود دارد که عده ای میتوانند عوام را فریب دهند. اینجا هم عوام که توضیح شهید مطهری را خبر ندارند وقتی این چند کلمه زیبا را میبینند ممکن است پایشان بلرزد...  

متن کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران. ص 92وص 93را خدمت شما می‌آوریم.

با مطالعه بخش های انتهایی متن در اینجا و در کتاب  متوجه می‌شوید که اصلا ربطی به مسیر حرکت ولی فقیه و پیروان خط ولایت ندارد. و کاملا موضوع چیز دیگری است...


((انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ ولی خوشبختانه در این صد ساله اخیر این مسائل از نو مطرح شد. حرف من این است: حالا که مطرح شده است ما بر سر یک دوراهی قرار گرفته‏ایم. گفتیم که اسلام با انقلاب پیوند دارد، بذر انقلاب در اسلام وجود دارد. ولی ما مسلمانهای به اصطلاح انقلابی، ما که الان، هم مسلمانیم و هم معتقد به انقلاب، بر سر یک دوراهی قرار گرفته‏ایم و این دوراهی خیلی دقیق است یعنی در ابتدا تشخیص داده نمی‏شود که دو راه است اما واقعا دو راه است و تدریجا با یکدیگر زیاد فاصله می‏گیرند و آن این است که انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ آینده ما چه باید باشد؟ راه آینده ما راه انقلاب اسلامی باید باشد یا راه اسلام انقلابی؟ انقلاب اسلامی یعنی راهی که هدفْ اسلام و ارزشهای اسلامی است، انقلاب و مبارزه برای برقراری ارزشهای اسلامی است، یعنی مبارزه برای ما هدف نیست وسیله است، اسلام و ارزشهای اسلامی برای ما هدف است. ما انقلاب می‏کنیم برای ارزشهای اسلامی، مبارزه می‏کنیم برای ارزشهای اسلامی، پس هدف برای ما اسلام است، مبارزه و انقلاب برای ما وسیله است. اما عده‏ای میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی اشتباه می‏کنند یعنی برای آنها مبارزه و انقلاب هدف است، اسلام وسیله‏ای است برای مبارزه و انقلاب. نتیجه‏اش این است که از اسلام انتخاب می‏کنیم؛ هر چه از اسلام ما را در مسیر مبارزه قرار بدهد آن را قبول می‏کنیم و هر چه از اسلام- لااقل فکر کنیم- ما را در مسیر مبارزه قرار ندهد آن را از اسلام طرد می‏کنیم. آنوقت بر اساس این که ما اسلام را هدف و مبارزه و جهاد را وسیله‏ای برای برقراری ارزشهای اسلامی بدانیم یا مبارزه را هدف بدانیم تفسیرها از اسلام، انسان، توحید، تاریخ، جامعه و تفسیرها از آیات قرآن متضاد و متناقض می‏شود. آن که مبارزه را هدف می‏داند می‏گوید من همیشه باید در حال مبارزه باشم و اصلا اسلام آمده برای مبارزه. نه، اسلام نیامده برای مبارزه، در اسلام عنصر مبارزه هست. اسلام خیلی دستورها آورده است یکی از آنها مبارزه‏ است اما نه این که اسلام آمده فقط برای مبارزه و هدفی جز مبارزه ندارد. اسلام آمده برای این که بشریت را به سعادت برساند، یکی از وسایلی که در شرایط خاص از آن وسایل استفاده می‏کند مبارزه است.

ریشه این فکر که «مبارزه اصل است» این فکر که مبارزه اصل است ناشی از فکر دیگری است که کسانی که مادی فکر می‏کنند در مورد جامعه و تاریخ دارند و آن این است که تاریخ و طبیعتْ جریان به اصطلاح دیالکتیکی را طی می‏کنند و از میان اضداد عبور می‏کنند، همیشه در دنیا جنگ اضداد آنهم به شکل دیالکتیکی برقرار است‏....))

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه