اخبار داغ

آذری: در شرایط عادی گل‌محمدی مشکلی برای ماندن در ذوب آهن ندارد/ قول قهرمانی در آسیا را نمی‌دهم

آذری: در شرایط عادی گل‌محمدی مشکلی برای ماندن در ذوب آهن ندارد/ قول قهرمانی در آسیا را نمی‌دهم
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: در شرایط عادی یحیی گل‌محمدی و کادرش مشکلی برای ماندن در ذوب آهن ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید آذری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد پیروزی مقابل النصر عربستان و نتایج درخشان ذوب آهن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: قبل از مسابقه هم گفتم که همه تسویه حساب‌ها را در زمین انجام می دهیم. خوشبختانه این کار را به نحو احسن انجام دادیم و سه گل زدیم. برخی از بازیکنان مصدوم و آنهایی که کمتر به آنها بازی رسیده بود هم در این مسابقه بسیار خوب در زمین ظاهر شدند. نتیجه‌ای که رقم خورد بسیار خوب بود. با توجه به اینکه دو نماینده دیگر ایران مقابل حریفان عربستانی شکست خورده بودند اگر ما بازنده می‌شدیم معنایش شکست مطلق تیم های ایرانی مقابل عربستانی ها در این مرحله بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. ما با شایستگی النصر عربستان را شکست دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری فارس,

وی افزود: این پیروزی مقابل حریف عربستانی باید چشم مسئولان را بیشتر باز کند. مسئولان کارخانه ذوب آهن  هم امیدوارم بیش از گذشته به باشگاه ذوب آهن توجه کنند. باشگاه ذوب آهن در دو سال پیش تبدیل به یک باشگاه ورشکسته شده بود. هم از نظر مالی، هم از نظر اعتبار فوتبالی، هم از نظر برند و جایگاهش در ورزش و فوتبال دچار اضمحلال شده بود امروز می‌تواند به عنوان نماینده ایران باعث سرور شادی بین فوتبالدوستان شده است. امیدوارم برخی از افراد معدودی که علیه باشگاه شیطنت می‌کنند این شیطنت‌ها را کنار بگذارند. زیرا وقتی خداوند بخواهد عزت بدهد هیچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. امیدوارم دیدگاه نسبت به باشگاه ذوب آهن بهتر از گذشته شود. سختی‌های زیادی را پشت سرگذاشته‌ایم و به این جایگاه رسیده‌ایم اگر حمایت بیشتری از باشگاه شود جایگاه ذوب آهن در آسیا بهتر هم خواهد شد و نماینده شایسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

,

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با اشاره به شیطنت باشگاه النصر در پرداخت نکردن پول هتل محل اقامت به عنوان میزبان گفت: سعی می‌کنم دیدگاهم مثبت باشد و اینکه واقعا بحث بانکی باعث ایجاد این مشکل شده بود . این مشکل هیچ خللی نتوانست در کار ما ایجاد کند. پیش بینی‌های لازم را کرده بودیم و بحث مالی هم نداشتیم و تامین منابع مالی شده بود. تیم ما فشار زیادی را در مسابقات تحمل می‌کند. در دیدار با النصر تصور می‌کنم رکورد دویدن بازیکنان ما شکسته شد. البته آمار و آنالیز دقیق را نمی‌دانم و باید از یحیی گل‌محمدی در این مورد سوال کنم با این حال شرایط ویژه‌ای در مسابقه رخ داد و پیروز شدیم.

,

آذری در مورد اینکه فدراسیون فوتبال واکنشی به اتفاقات رخ داده در پیش از دیدار با النصر انجام داد یا نه گفت: بله من با محمدرضا کسرایی از روابط بین الملل فدراسیون تماس گرفتم و آنها نیز با ای اف سی مکاتبه کردند و در نهایت باشگاه النصر عربستان عذرخواهی رسمی از ما انجام داد. پولی هم که پرداخت کرده‌ بودیم را هم پس دادند. من معتقدم هرجا اگر حقی از ما در ورزش ضایع شود اگر محکم بایستیم و از راه اصولی اعتراض کنیم حق را پس می‌گیریم. دیدید که ذوب آهن این کار را انجام داد و با عزت و اقتدار به خانه برگشتیم.

,

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد اینکه این باشگاه با حداقل‌ها توانسته نتایج درخشانی مقابل حریفان پولدار عربی بگیرد و اگر حمایت بیشتری از تیم شود آیا امکان قهرمانی ذوب آهن در آسیا هست،گفت: هیچ وقت اینگونه به مساله نگاه نمی‌کنم و هیچ وقت هم قول قهرمانی به کسی نمی‌دهم. من فقط یک قول می‌دهم. تلاش، تلاش و تلاش بیشتر. این هفته گوانگژو چین با خریدهای میلیون دلاری خود حذف شد. حتی شنیده‌ام به دنبال جذب ویلیامز از چلسی هم برای فصل آینده هستند. خودمان را نباید فریب بدهیم. از نظر امکانات، تامین منابع مالی و ایجاد در آمد هیچ شباهتی به این حریفان نداریم اما یک تفاوت ویژه داریم. این تفاوت را در گذشته هم بیان کرده‌ام اگر یادتان باشد در ابتدای رقابت‌های آسیایی گفتم که نوع نگرش نیروی انسانی ما به لیگ قهرمانان آسیاست. در نهایت هم توانستیم دو تیم قدرتمند و متمول آسیایی را شکست دادیم و به عنوان صدرنشین صعود کردیم. حتی لخویای قطر که بازیکن 8-9 میلیون دلاری جذب کرده مقابل تلاش و اقتدار بازیکنان ما سر تعظیم فرود آوردند.

,

وی افزود: مسئولان باید بفهمند که این تیم برایش زحمت کشیده شده که بعد از دو سال که یک تیم ورشکسته بود اکنون تبدیل به بهترین تیم ایران در آسیا شده است. این مایه افتخار من نیست مایه افتخار  کارخانه ذوب آهن است. برند سازی که باشگاه هم انجام می‌دهند. قطعا مدیران کارخانه هم می‌دانند که اگر در ورزش قهرمانی می‌خواهند تیمی شایسته کارخانه و مردم خوب اصفهان و فوتبال ایران داشته باشند باید هزینه کنند. اینکه بخواهیم به اسم صرفه جویی بخواهیم باشگاه را تحت مضیقه قرار بدهیم سیاست مهندس صادقی مدیرعامل محترم کارخانه ذوب آهن هم نیست ایشان به عنوان مدیریت عامل تمهیدات لازم را برای باشگاه ذوب آهن انجام داده اما برخی لایه‌های پایینی در کارخانه ذوب آهن بخصوص افرادی که قبلا در باشگاه بوده‌اند و سابقه‌شان هم برای همه مشخص است شیطنت می‌کنند. باشگاه ذوب  آهن متعلق به مردم اصفهان و کارخانه ذوب آهن و مردم ایران است و مالک شخصی و خصوصی ندارد. 

,

وی افزود: تا زمانی که من در باشگاه حضور دارم برای موفقیت این باشگاه تلاش خواهم کرد.امیدوارم شرایط باشگاه را بیش از گذشته درک کنند.

,

آذری در مورد اینکه برخی از مسئولان گفته‌اند پیروزی‌های ذوب‌آهن مقابل حریف عربستان میلیون‌ها دلار ارزش دارد و قیمت نمی‌توان روی آن گذاشت، گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده بین ایران و عربستان تقریبا یک جنگ سرد بین این دو کشور رخ داده است. یک بخش این جنگ در جبهه ورزش است که باید مبارزه کنیم و ما مبارزه کردیم. البته در این مدت شعار زیاد داده شد اما دریغ از اینکه کسی یک گامی جلو بگذارد و برخی هم برای سوءاستفاده‌های تبلیغاتی صحبت‌هایی را مطرح کردند. واقعیت این است که بازیکنان و مربیان ذو‌ب‌آهن می‌دانند تنها کانالی که اکنون در حال تلاش است صرفا خود مجموعه ذوب‌آهن است. از مهندس صادقی مدیرعامل محترم کارخانه ذوب‌آهن انتظار دارم که بیش از گذشته به باشگاه توجه کند. این موفقیت‌ها یک روزه به دست نیامده است. مهندس صادقی به عنوان نفر اول کارخانه  ذوب‌آهن از باشگاه حمایت بیشتری کند. این تیم متعلق به همه مردم ایران است. من و بازیکنان و هواداران ذوب‌آهن قول دادم تمام تلاشم را برای موفقیت این باشگاه انجام دهم. اعتبار و آبروی چندین ساله‌ام را در ورزش پشت این باشگاه گذاشته‌ام. کارخانه ذوب‌آهن باید بیش از گذشته به ما توجه کند.

,

وی در مورد اینکه سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال کمکی به ذوب‌آهن از نظر مالی انجام داده یا نه،‌گفت: هیچ کمکی به ما نشده است. در جلسه‌ای هم که با مهدی تاج و مهدی مسلمان پرسپولیس داشتم صحبت پرداخت طلب باشگاه را کردم. البته این مسائل را روی وضعیت مالی نامناسب سازمان لیگ می‌گذارم. سازمان لیگ اکنون در چالشی قرار گرفته است زیرا پول اسپانسرش به این سازمان پرداخت نشده. حق پخش تلویزیونی پرداخت نشده و پولی ساخته نشده که آنها بخواهند کمک کنند نه اینکه تمایل به کمک نداشته باشند. امیدوارم اکنون به عنوان یکی از دو نماینده شایسته ایران که با اقتدار از گروهش صعود کرده کمک کنند. باید به تراکتورسازی هم که توانست به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کند، تبریک بگویم.

,

آذری تصریح کرد: اکنون دو نماینده د ر آسیا داریم و همه از پرستیژ 10-15 میلیون دلاری موفقیت این دو باشگاه سخن می‌گویند. اما کسی که پا پیش بگذارد و کمکی به بازیکنان ما بگذارد عملا در صحنه نیست.

,

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه فردا دوست دارد چه کسی در انتخابات فدراسیون رای بیاورد، گفت: امیدوارم فردی رئیس شود که برنامه استراتژیک برای فوتبال داشته باشد. هدفمند حرکت کند. اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای فوتبال داشته باشد. رئیس آینده فدراسیون فوتبال یک اتحادیه قدرتمند تشکیل بدهد نه اتحادیه‌ای که امروز شاهد آن هستیم. در 13 سال گذشته بارها گفته‌ام آنچه به عنوان اتحادیه اکنون داریم یک انجمنی نیست که قدرت کافی ندارد. امیدوارم رئیس فدراسیون بعدی کاری که می‌کند سفره ورزش فوتبال باشگاهی ما را از سفره فدراسیون و سازمان لیگ جدا کند. بارها آقایان صحبت کردند اما من به عنوان کسی که 34-35 سال است که در ورزش حضور دارم و تحصیلات عالیه تربیت‌بدنی دارم برایم قابل قبول نیست که سازمان لیگ یک سازمان مستقل است. سازمانی که به فدراسیون فوتبال از لحاظ مالی وابسته است و سهامدار عمده آن فدراسیون فوتبال است سازمان لیگی مدنظر من نیست. آقایان باید بیایند اتحادیه قدرتمند تشکیل دهند.باشگاه‌ها به عنوان سهامداران این سازمان میزان سهام‌شان مشخص شود. یک حرکت حرفه‌ای انجام دهیم. آنوقت است که می‌توانیم مقابل صدا و سیما صحبت کنیم. از حق و حقوق فوتبال به عنوان باشگاه‌ها دفاع کنیم. فدراسیون فوتبال اکنون سازمانی است که چه بخواهد و چه نخواهد توسط وزارت ورزش در حال کنترل است. بخشی از بودجه خود را از وزارت ورزش دریافت می‌کند. بنابراین باید تمکین هم بکند. وقتی اتحادیه تشکیل شود شرایط فرق می‌کند. دیگر حرف و حدیثی نخواهد بود و باشگاه‌ها خود تصمیم‌گیرنده هستند. اگر رئیس فدراسیون بعدی باهوش باشد پیشنهاد من را عملی می‌کند. امیدوارم رئیس آینده فوتبال برنامه‌دار باشد.

,

وی افزود: برنامه هر سه نامزد را گوش کردم. برنامه هر سه نامزد فوتبال جای نقد اساسی دارد. اسم کسی خاصی را بیان نمی‌کنم. اما باید از اسناد بالادستی استفاده شود. منظور از اسناد بالادستی اسنادی است که سازمان‌های بالاتر مثل AFC و فیفا دارند. به اسناد بالادستی مثل باشگاه‌های معتبر دنیا یا همین باشگاه‌های معتبر آسیایی در فوتبال ما کمتر استناد و استفاده شده است و این مسئله نشانگر آن است که مطالعه کم بوده است. برنامه‌های ارائه شده از سوی هر سه نامزد کلی است وجزئیات آن مشخص نیست.

,

آذری در مورد جذب مارکو آریوبل مهاجم برزیلی جذب شده توسط ذوب‌آهن که از این باشگاه جدا شد، گفت: روز اول یحیی گل‌محمدی درخواست جذب این بازیکن را داد. در پستی که این بازیکن قرار بود جذب شود سرمربی 3-4 بازیکن خوب داشت ولی آقایحیی نظرش این بود که با توجه به فشارها و فشردگی مسابقاتی که اکنون شاهد آن هستیم درخواست داد که نیم‌فصل این بازیکن را با قرارداد 100 هزار دلاری جذب کنیم. این بازیکن آمد و شروع خوبی هم داشت. در مسابقه تدارکاتی با سایپا هم دو گل برای ما زد. از لحاظ روحی خوب بود اما بعد از اینکه چند بازی نیمکت‌نشین شد از نظر روحی به هم ریخت. تنش‌هایی هم برای ما ایجاد کرد. تنبیه‌های انضباطی هم شامل حالش شود. تا 2 هفته پیش که به باشگاه آمد و گفت من دیگر در ذوب‌آهن نمی‌مانم. به او گفتیم حالا که خواهان جدایی هستی باید 50 درصد از مبلغ پرداختی را به باشگاه برگردانی. او هم قبول کرد و نزدیک 47 هزار دلار از قراردادش را به باشگاه را پس داد. با این حال این ابهام برای خیلی‌ها ایجاد شد که چرا این بازیکن آمد و چرا رفت. من می‌گویم هر بازیکنی که به باشگاه ذوب‌آهن می‌آید با نظر سرمربی است و جدایی او هم با نظر سرمربی انجام می‌شود.

,

وی افزود:‌این بازیکن به دلیل اینکه نتوانست از نظر ذهنی با فضای ذوب‌آهن تطبیق پیدا کند توانایی‌هاش را نتوانست به طور کامل به این باشگاه ارائه دهد. در تیم ذوب‌آهن رقابت فشرده‌ای بین بازیکنان است و بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت سالمی دارند. برای رسیدن به ترکیب اصلی عادلانه و شرافتمندانه می‌جنگند. در پست دفاع چپ ما دو بازیکن قابل داریم. ولید اسماعیل است. مهرداد قنبری هم که باید از او تشکر کنم که دوران مصدومیتش را خیلی خوب پشت سر گذاشت. ماندن آریوبل باعث ضرر و زیان مالی و حاشیه‌ای برای ما می‌شد. نمی‌دانم چرا تصمیم به جدایی گرفت زیرا اگر دو هفته دیگر در باشگاه ذوب‌آهن می‌ماند باید تمام قراردادش پرداخت می‌شد. بالاخره تدبیر شد و از او 47 هزار دلار گرفتیم. هاشم بیگ‌زاده را در صبا دیدید. با این حال بیگ‌زاده وقتی به ذوب‌آهن آمد بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتش مزد زحماتش را گرفت. مقابل النصر هم گل زد و بازی خوبی انجام داد.  برخی در این زمینه در حال شیطنت در مورد تیم هستند. همان‌هایی که آکائویی استوویچکوف را فرستادند رفت بدون اینکه هیچ گونه مستندسازی انجام دهند. تاکنون هم 900 میلیون تومان از پول باشگاه را گرفته است. این افراد در حال اظهارنظر در مورد مارکو هستند که کاملا غیرحرفه‌ای است. در باشگاه ذوب‌آهن هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد.

,

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه فصل آینده کادر فنی ذوب‌آهن در این باشگاه باقی خواهد ماند یا نه،‌گفت: 2 روز پیش جلسه‌ای در کارخانه ذوب‌آهن بود که من دیدگاه‌هایم را گفتم. این مجموعه باشگاه 3 سال سختی‌های زیادی را تحمل کرد. برنامه‌های باشگاه ذوب‌آهن را با 6-5 باشگاه لیگ برتری مقایسه کنید. هیچ ریخت و پاشی در برنامه‌های ما نیست. قراردادها شفاف و روشن است. بدنه باشگاه کاملا تخصصی است. از سطح معاونت تا سایر سطوح همگی دارای سوابق ملی و تحصیلات عالیه ورزشی هستند. در سفر به عربستان خودتان شاهد بودید که هیچ حاشیه‌ای نداشتیم. در باشگاه ذوب‌آهن حاشیه هیچ جایگاهی ندارد. در سفر به امارات من دیرتر به اردوی تیم آمدم اما دیدید که هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد. اگر برنامه‌های ما به طور کامل محقق شود قاعدتا مشکلی برای همکاری با یحیی گل‌محمدی نداریم و سال 2016-2017 را هدف‌گذاری کردیم تا به قهرمانی آسیا برسیم.

,

وی افزود: خیلی به من خرده می‌گیرند که شما نباید اینگونه حرف بزنید اما من به عنوان مدیرعامل و رهبر این باشگاه وظیفه دارم که هدفم را برای بازیکنان مشخص بیان کنم. هدف من نه آنقدر بزرگ است که دور از دسترس و مایوس‌کننده باشد و نه آنقدر دم دستی است که باعث بی‌انگیزگی شود. دانیال اسماعیلی‌فر یکی از بازیکنان ما خاطره‌ای رابرای بازیکنان ذوب‌آهن تعریف کرده است. او گفته بود ما در ذوب‌آهن پشت هم شکست می‌خوردیم که سعید آذری روزی به رختکن آمد و به بازیکنان گفت باخت بازی‌ها مال من و برد آن مال شما. این تیم به لیگ قهرمانان اسیا می‌رود. بعداز بیرون رفتن آذری ما در دل‌مان گفت او چه آدم خوش‌خیالی است! روزی که ما سهمیه آسیایی گرفتیم فهمیدیم که رهبر گروه ما که سعید آذری است چه حرفی است. گل‌محمدی مشکلی برای ماندن در ذوب‌آهن ندارد مگر اینکه شرایط غیرمترقبه‌ای پیش بیاید. یا شرایط اغواکننده‌ای که در فوتبال ما وجود دارد.

,

وی افزود: به جز کاوه رضایی و دو بازیکن لبنانی ما سایر بازیکنان تیم هم قرارداد دارند. مطمئن باشید اگر شرایط نرمال باشد گل‌محمدی و کادرش و همه بازیکنان در ذوب‌آهن می‌مانند. نقاط ضعف و قوت تیم فوتبال را هم شناسایی کردیم تا بتوانیم پس از سال‌ها در لیگ قهرمان شویم. در آسیا هم به مقامی که مدنظرمان است، برسیم.

,

آذری در پایان تصریح کرد: وظیفه دارم از کادر سرپرستی تیمم، کادر پزشکی، تدارکات تشکر کنم، از هواداران تشکر ویژه می‌کنم. با وجود اینکه بازی در کشور دیگری برگزار شد برخی هواداران با هزینه شخصی به امارات آمدند. آنها در ورزشگاه راشد دبی به خوبی ما را حمایت کردند و به صورت خانوادگی در ورزشگاه حاضر شدند. یک تشکر ویژه هم باید از احمدرضا فقیهی معاون فنی باشگاه بکنم و همچنین زیرمجموعه‌اش مدیر ورزش قهرمانی و مدیر روابط عمومی. همه اعضای باشگاه ذوب‌آهن با اخلاص کارمی‌کنند. هر چند با نامهربانی‌ها و بی‌محبتی‌ها هم روبرو می‌شوند اما دست تک تک آنها را در باشگاه می‌فشارم. امیدوارم زمانی برسد که به قطار در حال حرکت دیگر سنگ پرتاب نکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه