اخبار داغ

فغانی: اول سطح فوتبال‌مان را ببینیم، بعد داوری‌مان را با اروپا مقایسه کنیم

فغانی: اول سطح فوتبال‌مان را ببینیم، بعد داوری‌مان را با اروپا مقایسه کنیم
داور بین المللی فوتبال ایران می‌گوید باید ببینیم سطح فوتبال ایران چقدر است و بعد درباره تفاوت داور ایران و اروپا صحبت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا فغانی درباره انتخاب تیم داوری ایران برای حضور در المپیک ریو، اظها‌ر کرد: برای من و همکاران حضور در تورنمنت‌ها اهمیت زیادی ندارد ،‌ بلکه مهم این است که عملکرد خوبی در این تورنمنت ها داشته باشیم. خوشحالیم که توانستیم در گذشته عملکرد خوبی داشته باشیم و به عنوان تیم داوری از ایران برای المپیک ریو انتخاب شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چند بازی در این تورنمنت را قضاوت کنید، بیا‌ن‌ کرد: این که ما چه تعداد بازی را در این تورنمنت قضاوت کنیم بستگی به عملکردمان در نخستین قضاوتمان دارد. اگر خوب عمل کنیم باعث ایجاد اعتماد می‌شود و بازی‌های بیشتری را قضاوت خواهیم کرد. مطمئنا هدفمان این است که بتوانیم بالاترین سطح بازی‌ها را قضاوت کنیم. امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. من در سال گذشته سفرهای زیادی را برای حضور در تورنمنت‌های مختلف داشتم و به همین دلیل کمتر در لیگ قضاوت کردم، اما هر بازی که از من خواسته شد را با تمام وجودم قضاوت کردم، اما اگر در یک بازی پخش مستقیم نباشد و قضاوت کنیم کمتر به چشم می‌آییم.

,

 

,

فغانی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت روشن ایرماتف و خودش گفت: ایرماتف از سال 2003 داور بین‌المللی شده است. این در حالی است که من از سال 2009 داور بین‌المللی شده‌ام. او در جا‌م جها‌نی 2010 و 2014 قضاوت کرده و از تجربه بالایی برخوردار است. همیشه سعی می‌کنم از تجربیات این گونه افراد استفاده کنم تا بتوانم به موفقیت برسم.

,

 

,

داور فو‌تبا‌ل کشورمان در ادامه در پاسخ به این سوال که هزینه تهیه ابزار ارتباطی برای داوران چقدر است، گفت: یک ست کامل ابزار ارتباطی حدود 20 میلیون تومان هزینه دارد. چند سال قبل که اعلام شد می‌خواهند تهیه کنند 200 میلیون تومان هزینه دربر داشت اما در صورتی که قول داده بودند، این کار را نکردند. امیدوارم با انتخاب رییس فدراسیون جدید از حق و حقوق داوران بیشتر دفاع شود.

,

 

,

وی در پایان خاطر‌ نشان کرد: اگر داوری ایران را با داوری کشورهای دیگر مقایسه کنید، متوجه می شوید در سطح بازی‌های اروپایی هم اشتباه‌هایی داوری وجود دارد، اما این اشتباه‌ها در آنجا بزرگ نمی‌شود. به نظر من اگر می‌خواهیم داوری‌مان را با اروپا مقایسه کنیم باید ببینیم که فو‌تبا‌ل ما در چه وضعیتی قرار دارد و یا مربیان ما در چه سطحی هستند و بعد داوری خودمان را با اروپا مقایسه کنیم.

,

 

,

انتها‌ی‌ پیا‌م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه