اخبار داغ

یادداشت:

شکایت به پرداخت یارانه منتفی شد؟!

شکایت به پرداخت یارانه منتفی شد؟!
در روزهای اخیر دولت که کمر همت به قطع یارانه های اقشار مختلف مردم با سیاست قطره چکانی گرفته است به شاکیان قطع یارانه تماس گرفته شده و به گونه ای به آن رضایت را تحمیل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، در روزهایی که افکار مردم درگیر مسائل گرانی است، برخلاف وعده های داده شده رئیس جمهور طبق اظهارات کارشناسان هدفمندی یارانه ها از این پس تنها معلولان و کارگران از یارانه برخوردار می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها, پرستوها, پرستوها,

هدفمندی یارانه ها از چه زمانی شروع شد؟

, هدفمندی یارانه ها از چه زمانی شروع شد؟, هدفمندی یارانه ها از چه زمانی شروع شد؟,

قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در زمستان ۱۳۸۷ به صورت لایحه از سوی دولت نهم جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و پس از مدت‌ها کش و قوس، با اعمال تغییراتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این لایحه قسمتی از طرح تحول اقتصادی می‌باشد که دولت احمدی‌نژاد آن را مطرح کرده‌است.

,

مطابق این قانون شانزده قلم کالا و خدمات مشمول حذف یارانه و عرضه به قیمت بین‌المللی می‌شوند. در مدت پنج سال یارانه کالاهایی چون بنزین، گازوئیل، گاز، نفت، برق، آب، گندم، شکر، برنج، روغن و شیر حذف شده و آن‌ها با قیمت بازارهای منطقه خلیج فارس عرضه می‌شوند. دولت می‌تواند ۲۰ هزار میلیارد تومان ازبابت افزایش قیمت، درآمد داشته و دراین بین نیمی از این درآمد را برای مقابله با تورم به صورت نقدی بین مردم توزیع کند. ۳۰ درصد از این در آمدها نیز به تولید کنندگان و ۲۰ درصد به دولت به منظور جبران خسارات ناشی از افزایش حامل‌های سوخت تعلق می‌گیرد.

,

وعده دولت یازدهم به مردم چه بود؟

, وعده دولت یازدهم به مردم چه بود؟, وعده دولت یازدهم به مردم چه بود؟,

ججت الاسلام حسن روحانی در سخنان خود در زمان انتخابات 92 گفته بود: «یارانه باید هدفمند شود اما سؤال اینجا است که آیا این امر محقق شد؟ یارانه باید به تولید می‌رسید اما این امر محقق نشد و برای ادامه هدفمندی باید نواقص گذشته اصلاح گردد و در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی هم داشته باشیم تا مردم مشکل نداشته باشند و نگرانی از مردم گرفته شود. دولت تدبیر و امید درصدد است تا علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مردم به چنان آرامشی برسند و همه در خانه‌ها شاغل باشد که به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیاز نداشته باشند.»

,

خب این روز ها دولت تدبیر امید بسیاری از یارنه بگیران را نا امید کرده است آیا تمام اعضای یک خانه شاغل شده اند وسطح نیاز مردم به یارانه با توجه به افزایش چند برابری اجناس و سوخت کم شده است؟

,

بسیار روشن است در روزهایی که بسیاری از جوانان به جای اشتغال در شبکه های مجازی مشغولند احتمالا از نگاه دولت شاغل محسوب می شوند.

,

چرا سامانه شکایت یارانه ها تاسیس شد؟

, چرا سامانه شکایت یارانه ها تاسیس شد؟, چرا سامانه شکایت یارانه ها تاسیس شد؟,

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دولتی که تصمیم خود را برای حذف یارانه ها گرفته است چرا سامانه شکایت را تدارک دیده تا مردم به حذف یارانه خود شکایت کنند؟

,

در  این سامانه پرسش نامه که به خود اظهاری هم شباهت دارد؛ نام هر یک از اعضای خانواده مشاهده می شود که در زیر نام آنها گزینه خودروی شخصی "دارد"، "ندارد" قرار گرفته است. ملاک های مشابه برای بررسی علت حذف یارانه وجود دارد اما هدف بررسی مجدد است یا اینکه به روشی برای آرام کردن موج شکایات سعی در تحمیل تصمیم خود دارد؟

,

دولت برای اطلاع‌رسانی موضوع حذف یارانه نقدی از سیاست انتشار دادن قطره‌چکانی اطلاعات استفاده می‌کند. همان‌طور که وزیر رفاه گفته دولت قصد دارد با عدم اطلاع‌رسانی درست درباره حذف یارانه نقدی، مردم اطلاعات زیادی در این باره نداشته باشند تا از آثار احتمالی حذف یارانه نقدی کم شود اما قطعا دولت در اجرای درست این سیاست موفق نخواهد بود چراکه در دنیای اطلاعات پنهانکاری و اجرای بی‌سروصدای طرحی مانند حذف یارانه نقدی امکان‌پذیر نیست.

,

در روزهای اخیر از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها با شاکیان به قطع هدفمندی یارانه ها تماس گرفته می شود و با وضوح نسبت به سرکشی اطلاعاتی اموال و حسابهای علت را اعلام می کنند و در انتها می گویند یارانه برای معلولین در نظر گرفته می شود!

,

نظر کارشناسان در مورد حذف یارانه چیست؟

, نظر کارشناسان در مورد حذف یارانه چیست؟, نظر کارشناسان در مورد حذف یارانه چیست؟,

یک کارشناس تشکل کارگری گفته است:«در شرایطی که دریافتی بیشتر کارگران یک میلیون تومان در ماه است دولت باید از خودش بپرسد که مردم چگونه با این ارقام زندگی می‌کنند؟ اینها باعث بروز پدیده شوم چند شغله بودن افراد و اشتغال چند نفری در خانواده‌ها شده است»

,

قدیری ابیانه:«وقتی آقای روحانی با حدود 300 هزار رای بیشتر در دور اول از حد نساب 50 درصد به ریاست جمهوری انتخاب شد پس حذف یارانه حدود 25 میلیون ثروتمند که خیلی از آنها به او رای داده بودند می تواند برای انتخابات دور بعد برای او خطرناک باشد.»

,

طبق اظهارات وزیر رفاه در یک رسانه ذکر شده:«مسؤولیت حذف ثروتمندان از یارانه برعهده من گذاشته شده است و در این مسائل اقداماتی را شروع کرده‌ایم. در کشور بحث رفاه را اشتباه پیش رفتیم و با توزیع پول، در دام مسیر طی‌شده افتادیم.»

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه