اخبار داغ

مناظره در دانشگاه اصفهان؛

رامین: کلمات چپ و راست سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد/ زیباکلام: طرفدار آزادی های مدنی هستیم

رامین: کلمات چپ و راست سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد/ زیباکلام: طرفدار آزادی های مدنی هستیم
در این مناظره که توسط انجمن اسلامی خط امام برگزار می شد؛ زیباکلام در جملاتی ساختارشکنانه و در میان سوت و کف دانشجویان اصلاح طلب گفت: هیچ نهادی جز خود فرد، صلاح خود را تشخیص نمی دهد. تایید صلاحیت اختراع جمهوری اسلامی است و مغایر با مردم سالاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، این مناظره به همت انجمن اسلامی دانشجویان خط امام در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان،,

ابتدا بر اساس حروف الفبا دکتر محمدعلی رامین شروع به سخنرانی کرد و گفت: من در تحلیل جریان های سیاسی کشور، تقسیم بندی ها را قبول ندارم. ما سه جریان را در خلال انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم: انقلابی، ضد انقلابی و غیر انقلابی ها که اکثریت هستند و این گروه مصالح سیاسی را دنبال می کنند و به سمت موج و فضای عمومی متمایل می شوند.

, ابتدا بر اساس حروف الفبا دکتر محمدعلی رامین شروع به سخنرانی کرد, غیر انقلابی ها که اکثریت هستند,

وی افزود: ضد انقلاب ها با آرمان و اهداف و خط مشی و راهبردهای انقلاب اسلامی نظر مخالفی داشتند. در هر کدام از این گروه ها هم نام های مختلفی وجود داشت: سازمان مجاهدین خلق، توده ای ها، گروه های تروریستی و چپ گرا، نیروهای مسلمان انقلابی و…

,

در همه اقشار (طلاب، دانشجویان، هنرمندان و…) این سه طیف مشاهده می شوند.

,

کلمات ایدئولوژیک

, کلمات ایدئولوژیک, کلمات ایدئولوژیک,

رامین اظهار کرد: آدم هایی هستند که هر روز به رنگی بوده اند و نفوذ داشته اند؛ مثلا افرادی در دهه ای از انقلاب بسیار انقلابی، تند، رادیکال، ضدامپریالیسم و آرمان گرا بودند ولی وقتی که می بینند شرایط خیلی مناسب با حال آنها نیست به دو گروه سنتی و مدرن تقسیم می شوند. سنتی ها به نوعی منزوی می شوند و مدرن ها تغییر ماهیت می دهند و به نوعی دگردیسی روی می آورند و شعار قبلی خود را فراموش می کنند و به شکل دیگری در می آیند. (در اینجا دانشجویان طلب اسامی کردند و ایشان ممانعت نمود).

,

وی در ادامه گفت: یکی از اندیشمندان فرانسه که دنبال عدالت بود جمله جالبی دارد: کلمات و واژه ها در فلسفه سیاسی گاهی نقش سلاح را دارند و موج آفرینی در افکار عمومی می کنند. گاهی کلمه ای باشکوه ولی فریبنده است؛ گاهی پیروزی یک ایدئولوژی بر ایدئولوژی دیگر با یک کلمه اتفاق می افتد.

,

این فعال سیاسی عنوان کرد: کلمات چپ و راست ابداعاتی است که از اواخر قرن هجدهم در انقلاب فرانسه اتفاق افتاد و سنخیتی با انقلاب اسلامی و شخصیت های سیاسی ما ندارد و حال این کلمات در روزگار ما تحت دو عنوان اصلاح طلب و اصولگرا بیان می شود!

,

DSC_0193

, DSC_0193,

پس از ده دقیقه نوبت به صادق زیبا کلام رسید و گفت: در طی این ۳۷ سال اصرار زیادی بوده که به کار بردن اصطلاحات چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب درست نیست. ولی من کاملا مخالف این باور هستم و می گویم نه تنها غلط نیست بلکه ابزاری است جهت تجزیه و تحلیل سیاسی و برای شناخت جریانات سیاسی.

, پس از ده دقیقه نوبت به صادق زیبا کلام رسید,

وی افزود: چپ گراها تعلق به جریانات جدید، اقشار، سوسیالیسم و لایحه های جدید داشتند. از نظر سیاسی لیبرال بوده اند یعنی طرفدار آزادی زنان، مساوات بین زنان و مردان، طرفدار توجه بیشتر به طبقه کارگر و…

,

و راست گراها یا محافظه کارها بیشتر پای در گذشته داشتند، به عنوان حفظ و حراست از منافع اشراف و اقشار وابسته به دربار، طرفدار کلیساها بودند، طرفدار مدیران و سرمایه داران و…

,

مزاج خوبی با آزادی، روشنفکری، دموکراسی، برابری، دانشجویان و کارگران نداشتند که به مرور زمان دچار فعل و انفعالات و تغییراتی شده اند و من با وجود چپ و راست در ایران هم موافقت دارم.

,

زیباکلام حامی پست ترین جریانات ضد بشری نباشد

, زیباکلام حامی پست ترین جریانات ضد بشری نباشد, زیباکلام حامی پست ترین جریانات ضد بشری نباشد,

رامین گفت: من استقلال شخصیتی دارم (نه اصولگرا و نه اصلاح طلب هستم) و هیچ کدام هم من را قبول ندارند و در ادامه اشاره کرد: راست ها و چپ ها در داخل با یکدیگر خیلی شباهت دارند (در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، بین المللی و…) من واژه محافظه کار و انقلابی را بیشتر می پسندم که محافظه کاران به دو دسته تقسیم می شوند:

,

محافظه کاران ملی در کشور: که حافظ جمهوری اسلامی در داخل هستند.

,

محافظه کاران بین المللی در کشور: که حافظ سیستم مسلط بر جهانند.

,

زیبا کلام با توجه به اصطلاح محافظه کار گفت: این گروه با رفتن به جلو و پیشرفت مخالف هستند و می خواهند هرچه که در وضعیت موجود هست را نگه دارند، چون با هرگونه تغییر و اصلاح، منافع آنها کم می شود! این جریان، مجلس هشتم را به طور کامل در اختیار داشتند ولی برای حقوق زنان گامی بر نداشتند. در زمان اصولگرایان شرایط دانشگاه ها کاملا خفقان و امنیتی بود. کمیته انضباطی تسلط کامل بر دانشگاه ها داشت. ما از جریانات سیاسی حمایت می کنیم که در راستای خط و مشی خودمان هستند.

, زیبا کلام با توجه به اصطلاح محافظه کار گفت: این گروه با رفتن به جلو و پیشرفت مخالف هستند و می خواهند هرچه که در وضعیت موجود هست را نگه دارند، چون با هرگونه تغییر و اصلاح، منافع آنها کم می شود! این جریان، مجلس هشتم را به طور کامل در اختیار داشتند ولی برای حقوق زنان گامی بر نداشتند. در زمان اصولگرایان شرایط دانشگاه ها کاملا خفقان و امنیتی بود. کمیته انضباطی تسلط کامل بر دانشگاه ها داشت. ما از جریانات سیاسی حمایت می کنیم که در راستای خط و مشی خودمان هستند.,

رامین با توجه به سخنان دکتر زیبا کلام گفت: بنابر گفته های شما جمهوری اسلامی هم پیمان با فاشیسمی ترین رژیم های دنیاست و حتما در مقابل این جریانات که هم پیمان جمهوری اسلامی هستند، جریاناتی وجود دارد که مظهر آزادی، آزادگی، عدالت و شرافت انسانی هستند. مانند داعشی ها، تکفیری ها، اسرائیل، وهابیت و…

, رامین با توجه به سخنان دکتر زیبا کلام گفت: بنابر گفته های شما جمهوری اسلامی هم پیمان با فاشیسمی ترین رژیم های دنیاست و حتما در مقابل این جریانات که هم پیمان جمهوری اسلامی هستند، جریاناتی وجود دارد که مظهر آزادی، آزادگی، عدالت و شرافت انسانی هستند. مانند داعشی ها، تکفیری ها، اسرائیل، وهابیت و…,

وی اشاره کرد: آقای زیبا کلام باید مراقب باشند که حامی پست ترین جریانات ضد بشری در منطقه نباشند!!

, وی اشاره کرد: آقای زیبا کلام باید مراقب باشند که حامی پست ترین جریانات ضد بشری در منطقه نباشند!!,

زیبا کلام افزود: علت دیگر اینکه ما چپ و راست را قبول داریم، موضع گیری در قبال حقوق مدنی به طور مثال آزادی در انتخابات است.

,

(در اینجا زیبا کلام مثال مینو خالقی را مطرح کرد که او را وزارت کشور پذیرفته ولی شورای نگهبان او را کرده است.)

,

زیباکلام دلیل بعدی را مسائل کلامی و ملی کشور خواند و در این مورد به حوادث سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: که هر سه قوه دست اصولگراها بود و جریان هسته ای به یک بحران و مناقشه بدل شد و باعث اختلاف ما با غربی ها شد!

,

رامین اظهار کرد: شورای نگهبان اسرار مردم را علنی پخش نمی کند زیرا اسلام اجازه نمی دهد.

,

DSC_0188

, DSC_0188,

DSC_0189

, DSC_0189,

در آخر برنامه تریبون آزاد برای مدافعان هر دو گروه برگزار شد و سوالاتی از طرف دانشجویان مطرح شد؛ از قبیل: اثرات برجام کدامند؟ علت عدم تناسب شخصیت امام خمینی(ع) و معماری باشکوه مرقد ایشان چیست؟ پس از ۲۰ سال درس خواندن کدام از شما آقایان برای ما کار پیدا می کنند؟ تکلیف ۹۹درصدی که کار می کنند و یک درصدی (بابک زنجانی) که می برند چیست؟ و…

, تریبون آزاد,

حاشیه هایی از این مراسم:

, حاشیه هایی از این مراسم: , حاشیه هایی از این مراسم: ,

سوت زدن و هوووو کشیدن گروه اصلاح طلبان هنگام صحبت کردن دانشجویان اصولگرا و شعار درود بر خاتمی، به نوعی سنت رایج در اینگونه جلسات تبدیل شده است.

,

زیباکلام در سخنانی ساختارشکنانه در پایان این جلسه گفت: اساس و بنیان دموکراسی روی اصلی قرار گرفته که هیچ کس و هیچ نهادی جز خود فرد، صلاح خود را تشخیص نمی دهد و این پایه و اساس دموکراسی است. تایید صلاحیت اختراع جمهوری اسلامی است و در هیچ دموکراسی وجود ندارد و مغایر با مردم سالاری است.

,

 

,

DSC_0190

, DSC_0190,

DSC_0191

, DSC_0191,

DSC_0192

, DSC_0192,

DSC_0194

, DSC_0194,

DSC_0197

, DSC_0197,

DSC_0201

, DSC_0201,

DSC_0203

, DSC_0203,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه