اخبار داغ

التهابات اخیر در کارخانه آلومینا و پیشنهاد امام جمعه جاجرم برای رفع آن/ تصاویر

التهابات اخیر در کارخانه آلومینا و پیشنهاد امام جمعه جاجرم برای رفع آن/ تصاویر
مدتی است که بدلیل فضای بی اعتمادی جوانان شهرستان جاجرم به مسئولین کارخانه، خود دست به کار شده اند و با تجمع مسالمت آمیز در جلو درب کارخانه آلومینا خواهان جذب افراد بومی شهرستان در این کارخانه میباشند که امام جمعه شهرستان در همین رابطه در سخنرانی اخیر خود در مصلی امام حسن مجتبی(ع) چند پیشنهاد ساده را برای رفع این التهابات بیان نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، با توجه به اینکه جوانان یک جامعه از ارزشمند ترین سرمایه های یک شهرستان محسوب میگردد و با توجه به این مهم که شهرستان ما جاجرم از جوانان توانمند و شایسته و فرهیخته در عرصه های علمی برخودار است لذا توجه و ارائه نظرات سازنده میتواند قدمهای شایسته ای در جهت نیل به اهداف کارشناسانه با توجه به بررسی خواسته های این قشر از اقشار جامعه که تعدادشان هم کم نیست باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم،,

این قشر از افراد در زمان حال با مشکلات بسیار و متنوعی در گیر هستند ، که برای مقابله و پیشگیری از این عوامل بایستی بدون تعجیل و با تصمیمات صحیح مورد بررسی قرار گیرد چرا که هر نوع اقدام یا تصمیم نادرست منجر به بروز آثار و نتایج نا مطلوبی در اجتماع خواهد شد.

,

امروزه معضل بیکاری یک مشکل جدی و حاد را ایجاد کرده که در نتیجه آن هم آسیب هایی را به پیکره یک جامعه و در کنار آن خانواده وارد آورده است.

,

بیکاری جوانان شرایطی را به وجود آورده که خانواده ها از آن به عنوان مهم ترین دغدغه خود یاد می کنند. برخی کارشناسان بازار کار می گویند وضعیت بیکاری به نحوی است که اغلب خانواده ها دستکم با بیکاری یکی از فرزندان خود مواجه هستند و از این ناحیه درخواست های فراوانی به مسئولان شهرستان توسط جویندگان شغل ارائه می شود.

,

با توجه به اینکه معضل بیکاری یکی از متغیر هایی است که در انحرافات اجتماعی نقش بسزایی دارد. لذا حل مشکل بیکاری در یک جامعه تاثیر زیادی در کاهش انحرافات جوانان آن جامعه خواهد داشت .

,

شهروندان جاجرمی هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند واکنون که کارخانه آلومینا توانسته است فرصتی را برای خیل عظیم بیکاران  تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده جاجرمی فراهم کند  باید این شرایط را مدیریت کرد تا مانع از فرصت طلبی فرصت طلبان شود که جز منافع خویش به هیچ  نمی اندیشند.

,

به همین دلایل جوانان جویای کار در شهرستان جاجرم طی روزهای اخیرهمه روزه در مقابل کارخانه ی آلومینای جاجرم تجمع میکنند و خواستار جذب و بومی گزینی هستند که حتی حجت الاسلام و المسلمین موسوی جاجرمی، امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه جاجرم به این مسئله پرداخت و گفت: از آنجایی که تعدادی از جوانان عزیز شهرستان جاجرم طی طوماری درخواست اشتغال در کارخانه شمش آلمینیوم را داشتند بنده بنا به وظیفه نکاتی را عرض میکنم.

,

, ,

امام جمعه جاجرم در ادامه افزود: بارها عرض کرده ام و بار دیگر هم میگویم وقتی قرار است ضررهای کارخانه را مردم و جوانان جاجرم تحمل کنند باید منافع حاصل از آن در اولویت اول از آن جوانان شهرستان جاجرم باشد.

,

موسوی امام جمعه شهرستان جاجرم در ادامه تأکید کرد و گفت: ما در آستانه بازنشتگی برخی از کارکنان این کارخانه میباشیم که جایگزینی این افراد باید از نیروهای بومی باشد.

,

وی در خصوص پیگیری های انجام گرفته در این خصوص گفت: اخیرأ در دیداری که با استاندار محترم داشتیم ایشان نامه ایی به مسئولین کارخانه و نهاد ها ی مرتبط داده اند که امیدواریم به این وعده ها جامه عمل پوشیده بشود.

,

امام جمعه جاجرم با تأکید بر قانون اظهار داشت: استدعای من از جوانان عزیز این است که مطالبات به حق خودشان را که ما هم دفاع میکنیم سعی کنند از راه قانونی پیگیری کنند وباید بدانیم که ما در کشوری زندگی میکنیم که تمام اطراف این کشور را دشمنان اسلام فرا گرفته و منتظر یک فرصت هستند تا در یک گوشه از کشور ما التهابی ایجاد شود و با نفوذ این التهابات را تشدید کنند وبه کشور ضربه وارد کنند.

,

وی در پایان خطبه ها با پیشنهاداتی به مسئولین مربوطه گفت: بهتر است برای کاهش التهابات بیایید از همین الان آگهی و ثبت نام کنید.

,

وی افزود: از آنجایی که دوره گزینش و آموزش افراد جهت کار در کارخانه طولانی میباشد مسئولین مربوطه چارت سازمانی کارخانه شمش را اعلام کنند و از نیروهایی که با توجه به مدارک خود میتوانند در این چارت قرار بگیرند از همین الان ثبتنام به عمل آورند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه