اخبار داغ

اهمیت «خان طومان» و دلیل سقوط آن چیست؟

اهمیت «خان طومان» و دلیل سقوط آن چیست؟
نام "خان طومان"، پس از نبرد سنگین و شهادت شماری از رزمندگان، بیش از گذشته بر سر زبانها افتاده است؛ اما اهمیت این منطقه و دلیل سقوط آن چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از العالم، یکی از دلایل اعلام شده، سوء استفادۀ گرو‌ه‌های تروریستی از آتش بس اعلام شده در سوریه به ویژه در منطقه حلب است. به صورتیکه یک روز پس از اعلام آن حمله گروه های تروریستی به خان طومان صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خان طومان روستایی در منطقه "جبل سمعان" در استان حلب سوریه است. این روستا در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر حلب قرار دارد. خان طومان به دلیل نزدیکی به اتوبان حلب-دمشق از اهمیت راهبردی برخوردار است. این روستا در یک تپه واقع در شرق رودخانه قویق ساخته شده است.

,


* تجهیز و اعزام تروریستها از سوی آمریکا و همپیمانانش
آمریکا و دولت‌های همپیمانش در منطقه که گروه‌های تروریستی مانند جیش الاسلام، احرار الشام، فتح الاسلام، جند الاقصی و ... را به عنوان "گروه های معارض میانه‌رو" معرفی می‌کنند، طی روزهای اخیر عناصر این گروه‌های تروریستی را از جبهه‌های مختلف برای حمله به "خان طومان" فراخواندند.
گفته می شود شمار این عناصر به 3 هزار نفر می‌رسد.

,
,
,
,

* حمایت تسلیحاتی عربستان با پشتیبانی ترکیه
حامیان منطقه‌ای گروه‌های تروریستی به ویژه عربستان سعودی، برای این عملیات سلاح‌های جدید و پیشرفته‌ای مانند موشکهای تاو و کورنت را به صورت انبوه در اختیار آنان قرار داده اند.
در این بین عربستان و ترکیه حمایت همه جانبه‌ای را از گروه‌های تروریستی برای اشغال خان طومان به عمل آوردند.

,
,
,

* مشخص نبودن جغرافیای جبهه النصره
مشخص نبودن جغرافیای گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) از مشکلات اساسی آتش بس در سوریه است. به صورتیکه تروریستهایی از مناطق مختلف سوریه سازماندهی و تحت پرچم جبهه النصره به منطقه خان طومان اعزام شدند.
معین نبودن جغرافیای النصره به ویژه در ادلب و حلب موجب شده است که گروه های دیگر با پرچم جبهه النصره اقدام به عملیات و نقض آتش بس کنند.

,
,
,

* هیچ تضمینی برای آتش بس وجود ندارد
علاوه براین هیچ تضمینی برای رعایت آتش بس در سوریه وجود ندارد. و هیچ ناظر بین المللی برای نظارت بر آن نیست.
عملیات خان طومان نشان داد که نیروهای ارتش و مردمی سوریه باید بیش از گذشته هوشیار بوده و مانع تکرار اینگونه حملات شوند. و اکنون با توجه به نقض آشکار آتش بس از سوی گروه‌های تروریستی، این حق برای دولت و ملت سوریه ایجاد شده است که با گروه های تروریستی و ناقض آتش بس برخورد لازم را داشته باشند.

,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه