اخبار داغ

گردش مالی قاچاقچیان چقدر است؟

گردش مالی قاچاقچیان چقدر است؟
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از درآمد ۳ میلیارد دلاری قاچاقچیان در کشورمان خبر داد و با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد گفت: طبیعی است که قاچاقچیان به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود بوده و از این درآمد هنگفت صرفنظر نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهان ، علیرضا جزینی در اختتامیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه، با اشاره به اهمیت مبارزه با اعتیاد و ریشه‌کن کردن این پدیده شوم، اظهار کرد:‌ ابلاغ 11 سیاست در حوزه مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری در سال 85 و تاکید برنامه ششم توسعه بر کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور نشان از اهمیت تلاش در این حوزه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به درآمد هنگفت قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت و گفت: درآمد قاچاقچیان مواد مخدر در ایران 3 میلیارد دلار است و طبیعی است که قاچاقچیان به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود بوده و از این درآمد هنگفت صرفنظر نمی‌کنند.

,

وی با بیان اینکه درحال حاضر مواد مخدر از مواد سنتی به مواد صنعتی تبدیل شده است، از شناسایی بیش از 540 نوع ماده مخدر صنعتی توسط سازمان ملل خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 220 کارگاه تولید شیشه در کشور شناسایی و منهدم شد و این در حالی است که در سال جدید نیز بیش از 70 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

,

جزینی با اشاره به هزینه‌های بالای اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در کشور افزود: برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که خسارات وارده در این حوزه، حدود 10 هزار میلیارد تومان است و این هزینه هنگفتی به کشور وارد می‌کند.

,

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 790 هزار نفر در کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از 30 تن دارو برای درمان این افراد مصرف می شود.

,

وی با اشاره به اعتیاد 3 درصد از افراد جامعه که در سنین 15 تا 65 سال قرار دارند، از فوت بیش از 3 هزار نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، پس از تصادفات، بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین هر 8 ساعت یک بار یک نفر بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد.

,

جزینی در ادامه با اشاره به میزان اعتیاد در جامعه صنعتی کشور، از اعتیاد 21 درصدی در میان کارگران و جامعه صنعتی خبر داد و در پاسخ به انتقاد برخی‌ها از ارائه آمار در این حوزه گفت: ارائه آمار در این حوزه از یک سو باعث هشدار به خانواده‌ها می‌شود و از سوی دیگر زمینه پیشگیری را در جامعه گسترش می‌دهد.

,

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 300 هزار نفر با خط 09628 تماس گرفتند که 83 درصد از تماس گیرندگان با این خط، زنانی بودند که خواستار آموزش در این حوزه و کسب مهارت بودند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه