اخبار داغ

محفلی به فرماندهی مشتاقان کمال/ شبی که اجساد شهدا مفقود اما پر اثر بود

محفلی به فرماندهی مشتاقان کمال/ شبی که اجساد شهدا مفقود اما پر اثر بود
اکنون نوبت مردی بود که خود جا مانده قافله شهادت در خان‌طومان بود، آمده بود که با سوز جا گذاشتن همسنگرهایش در آن طرف مرزها برای مردم هم بخواند و هم بگوید که چه گذشت بر آن مشتاق شهادت در ساختمان زرد خان‌طومان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیک نکا، یکی‌‎دو روزی بود که در شهر خبر از برگزاری مراسمی می‌دادند، مراسمی که به شهدای مدافع حرم نکایی اختصاص داشت اما این بار با دفعات گذشته کمی فرق می‌کرد و همین موضوع نیز سبب ایجاد زمزمه‌هایی بین مردم کوچه و بازار شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک نکا,

مردمی که پیش از این چه پر صلابت دو شهید از جرگه دلاورمردان مدافع حرم شهرستان را با شکوه هرچه تمام‌تر بر دوش غیرت خود نهادند، اما این بار نه خبری از شهیدان بود و نه نیاز به بردوش گرفتن پیکرهای پاک شهدا چراکه گفته شد تنها خبر شهادت بود که توانستند از جهنم خانطومان سوریه برای بهشتی پروران این دیار به یادگار بیاورند.

,

و چاره‌ای نبود جز شب نشینی با تصاویر دو شهید مدافع حرم اخیر نکا و همین امر سبب برخی گمانه‌زنی‌ها از عدم استقبال مردم به دلیل نیامدن اجساد مطهر شهدا شد، می‌گفتند که برکت مجالس گذشته به پیکرهای پاک شهدا بود و اینبار نباید امیدی به استقبال مردم داشت.

,
,
, , ,
 
,

نماز مغرب و عشا به امامت امام جمعه نکا اقامه شد و بلافاصله پس از آن مراسم بدون درنگ برای حضور بیشتر مردم درحالی آغاز شد که بیش از نیمی از فضای مصلی جمعه نکا خالی از جمعیت بود و این به برخی زمزمه‌ها دامن می‌زد، اما ایمان آورندگان به زنده بودن شهدا لبخندی به معنای تمام ملکوت بر لب داشتند و همه را به صبر دعوت می‌کردند که ان الله مع الصابرین.

,
 
,

مراسم شروع شد، مجری برنامه شور و شعور را با هم آمیخت و قاری قرآن با صوت زیبایش جو معنوی خاصی را در فضا حاکم کرد و گروه مارش سپاه نیز فضا را حماسی آمیخته با غمی به غربت تاریخ کرد، اکنون نوبت مردی بود که خود جا مانده قافله شهادت در خان‌طومان بود، آمده بود که با سوز جا گذاشتن همسنگرهایش در آن طرف مرزها برای مردم هم بخواند و هم بگوید که چه گذشت بر آن مشتاق شهادت در ساختمان زرد خان‌طومان.

,
 
,

به چشم برهم زدنی مصلی جمعه نکا مملو از جمعیت شد به گونه‌ای که دیگر جا برای نشستن نبود، بسیاری از مردم حتی در مسیر رفت و آمد ایستاده اشک می‌ریختند، مداح تازه رسیده از سوریه مظلومیت و شجاعت را با هم آمیخته بود و برنامه با اشک گونه‌های حاضران برکت می‌گرفت.

,
 
,
, , ,
 
,

جای زمزمه کنندگانی که خبر از عدم استقبال مردم می‌دادند خالی بود که ببینند چگونه حسین مشتاقی و سعید کمالی از ولایت مفقودالاثرها بزم شب‌نشینی در این شهر به راه انداخته بودند، بزمی که در آن جایی برای سوزن انداختن هم نبود و تو گویی فرشتگان به پرواز درآمده بر سر حاضران و بال گشوده در پای مهمانان، شهدا را حس می‌کردی و قطعا رازی در این شب نشینی نهفته است، راستی شاید آن‌ها نیز آمده بودند ...

,
 
,

رازش را باید در گام‌های استوار، قامت سروگونه و صدای زینبی مادر شهید مشتاقی و برادر شهید کمالی جست که با داغی به بزرگی همه عمرشان بر دل، چگونه آمدند بالای صحنه و با مردم به صلابت زینبی سخن گفتند تا رسالت حسینی شهدای خود را تکمیل کنند.

,
 
,
, , ,
 
,

مادر شهید مشتاقی از تقدیم عزیزترین داشته خود به پیشگاه امام زمان گفت و برادر شهید کمالی از آرزوی شهادت برادرش در 11 سالگی تعریف کرد، مادر شهید از عشق به شهادت و گمنامی در فرزندش گفت و برادر شهید از خوابیدن برادرش در قبر شهدای گمنام و گرفتن برات شهادت از آنان تعریف کرد.

,
 
,

اما صحبت‌های مادر شهید در یک لحظه به خود رنگ غیرت و حماسه گرفت، آنجا که شهید خود را فدایی راه حفظ حرم، حریم، عفت ، حیا، غیرت و مردانگی خواند و بر ادامه این راه با تربیت فرزندان حسینی و زینبی تأکید کرد.

,
 
,
, , ,
 
,

از آن سو برادر شهید از ادامه راه برادرش و عزمی که برای آن هر روز جزم‌تر می‌شود گفت و همه این‌ها یعنی در قاموس این دامن‌های شهیدپرور خمودگی معنا دارد، پس ببینند همان‌ها که زبان به شایعه، تضعیف و اهداف دنیوی به میان می‌آورند که چگونه اثر شهادت بر هرآنچه تعلقات دنیاست چیرگی دارد.

,
 
,
خوارج به ظاهر متکبر، سناریوی استکبار جهانی برای منطقه
, خوارج به ظاهر متکبر، سناریوی استکبار جهانی برای منطقه,

در ادامه این مراسم، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا دقایقی را با مردم به صحبت پرداخت و با اشاره به حضور تسلی‌بخش مردم در این مراسم، اظهار کرد: خداوند می‌خواهد جامعه اسلامی ایرانی را بیازماید که آیا این جامعه می‌تواند زایش و تولدی همچون شهدای نسل اول و شهدای هشت سال دفاع مقدس داشته‌باشد، آیا این جامعه عقیم شده است یا می‌تواند شیرمردانی از جنس هشت سال دفاع مقدس متولد کند.

,
 
,

وی افزود: جامعه اسلامی ایران با جانفشانی شیرمردانش در حبهه‌های حق علیه باطل نشان داده است عقیم نیست و می‌تواند در شرایط نیاز فرزندان را برای دفاع از حریم اسلامی به استقبال شهادت و برای خلق حماسه به آغوش خطر بفرستد و از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایند.

,
 
,

امام جمعه نکا با بیان اینکه خدا می‌خواهد خانواده‌های شهدا را همانند شهدای صدر اسلام و دفاع مقدس در صبوری، متانت و رضایت بی‌آزماید، خاطرنشان کرد:  در واقع اینکه ببیند یأس، ناامیدی و ناسپاسی را به خود راه می‌دهند،  ولی امشب خانواده‌های شهدا نشان دادند با هیبت فرزندانشان همچون پیشینیان از متانت و شایستگی لازم و صبر، استقامت و رضایت به قضای خدا برخوردار هستند.

,
 
,

این مسئول تقدیم 4 شهید در فاصله زمانی کوتاه را نشان از درک بالای شهدا از راه حق‌طلبی دانست و اضافه کرد: تصمیم شهدا، رضای آن‌ها و آرامش خانواده شهدا که این چنین مقتدرانه و باشکوه می‌بینید، این روحیه‌ها همه برای دشمن شکننده است .

,
 
,

وی گفت: امروز این جریان داعشی، وهابی و صهیونیستی با طراحی هوشمندانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار انجام شده است که اگر بخواهیم نام این سناریویی که دشمنان در طی این 4-5 سال  طراحی کرده‌اند را انتخاب کنیم، قطعا خوارج به ظاهر متکبر بهترین گزینه برای ان‌ها است.

,
 
,

آیت‌الله محمدی لائینی به سناریوی شیعه انگلیسی درمقابل جریان وهابی تکفیری نیز پرداخت و اظهار کرد: آن‌ها یک وصله شیعه انگلیسی را تراشیده‌اند و با ناسزا به اهل سنت با خشنونت‌ها وحشی‌گری‌ها و قصاوت تمام به تهیه مستند می‌پردازند و با انتشار آن در شبکه‌های اجتملاعی و مجازی دنبال تخریب اسلام و اسلام هراسی هستند، در واقع آن‌ها اسلام هراسی را به صورت مستند به دنیای غرب نشان دادند، در جهان اسلام هم شیعه هراسی سختی را برای اهل سنت و جوانان و دیگر شیعیان به راه انداخته‌اند.

,
 
,
, , ,
 
,

وی بیان کرد: 5 سال سوریه، لبنان و عراق را ویران کردند، تنها با یک گام و چند هدف یک اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی، شیعه‌هراسی و در پایان تخریب آن و این همان سناریوی بسیار هوشمندانه طراحی شده به وسیله بدنه‌ای که جاهل است، در واقع عشق شهادت دارد اما شعور شهادت ندارد و این خطر بزرگ است.

,
 
,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کسی که می‌خواهد پرچم اسلام را حمل کند باید اهل بصیرت باشد باید صبر و استقامت پیشه کند، خانواده شهدا و شما مردم صبر کنید، استقامت کنید، چرا که این راهی که فرزندان انقلاب انتخاب کرده‌اند  راه حق‌طلبی است.

,
 
,

وی در ادامه به برخی شایعات دریافت پول درعوض حضور در صحنه‌های نبرد ازسوی رزمندگان در جامعه پرداخت و تأکید کرد: این حرف شرمندگی دارد، کسی که این حرف را می‌زند یقین بداند در خون این شهدا شریک است، شهدا در دفاع از حق و حریم الهی گام برداشتند، دفاع از حریم دفاع از ارزش‌ها است، باید دفاع کنیم  باید از نماز، حجاب و عفت دفاع کنیم، توصیه‌هایی همچون اخلاق، ارزش‌ها و حجاب که شهدا همواره بر آن متذکر شدند.

,
 
,

امام جمعه نکا با طرح گلایه از سکوت مسئولان درمقابل عملکرد مغرضانه دولت ترکیه، خاطرنشان کرد: امروز بدترین برخوردها را ترکیه دارد، ترکیه قاتل بچه‌های ما است، ما گلایه داریم از مدیریت دیپلماسی خارجی، چرا جوابگو نیستند چرا جلوی این عملکردها سکوت می‌کنند.

,
 
,

وی در پایان با تأکید بر لزوم حفظ حریم در جامعه، تصریح کرد: رزمندگان مبارز حاضر در سوریه به عنوان مدافعان حرم شناخته می‌شوند، اما درکنار دفاع از حرم باید به دفاع از حریم نیز پرداخت که از درجه اهمیت کمتری برخوردار نیست، همه باید مدافع حریم باشیم، همه ما با حفظ ارزش‌های اخلاقی ،حجاب، عفت و پاکدامنی باید از حرم وحریم دفاع کنیم.

,
 
,
, , ,
 
,
خون شهدای خان‌طومان، نتیجه خوشبینی به آمریکا
, خون شهدای خان‌طومان، نتیجه خوشبینی به آمریکا,

همچنین در ابتدای این مراسم، سید ابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، تقابل استکبار جهانی با ایران را به دلیل اسلامی و شیعی بودن آن برشمرد و اظهار کرد: امروز تقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار با ایرانی اسلامی برسر تقابل هسته‌ای نیست، عده‌ای بی‌خرد ندا سر می‌دهند که  اگر نیروگاه‌های هسته‌ای تعطیل شود و راه برایشان باز شود قطعاً دشمن  روی خوش به ما نشان می‌دهد، اما امروز استکبار جهانی از هویت انقلابی ما می‌ترسد نه از هویت هسته‌ای، چه بسا که بسیاری از کشورها مجهز به قرتمندترین نیروگاه‌ها هستند .

,
 
,

وی افزود: امروز تقابل دنیای استکبار با ایران برای ایرانی بدون اسلام است، اما ایران بدون هویت اسلامی معنا و مفهومی ندارد، کشور ما به پشتوانه مردم، همواره هویت استکبار ستیزی خود را حفظ کرده است، ما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کردیم.

,
 
,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، خاطرنشان کرد: هوشیار باشید که شهیدان مشتاقی، کمالی، سالخورده و وفیروز آبادی‌ها به فرمان ولی امرشان لبیک گفتند و در دفاع از مرزها اقتدار خود را نشان دادند و اگر امروز در سوریه از مرزها دفاع نکنیم باید در کرمنشاه و همدان در مقابل استکبار بایستیم.

,
 
,

وی در پایان بیان کرد: پیام شهید مشتاقی و کمالی این است که مردم در هر لحظه گوش به فرمان ولی فقیه باشید و از این ملت در همه حال دفاع کنید، این استان شهیدپرور در همه صحنه‌ها حاضر بوده همانطور که در در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از خاک ایران اسلامی پاسداری کردند.

,
 
,
, , ,
 
,

در شبی که همه از تمامی اقشار، زن و مرد، بزرگ و کوچک آمدند تا بار دیگر در سوگواره شهدای مدافع حرم همچون باران خون گریه کنند، گویی چون دوران جنگ تحمیلی شهر دوباره بوی کربلا گرفت، بویی که این بار مشام مردم با آن به عطر دل‌انگیز حرم پیامبر کربلا آمیخته شد تا بفهمیم که جوانان این نسل نیز مانند پدران خود در دفاع از اعتقادات، کشور و مردم خود همچون گذشته حتی به قیمت مفقودالاثر شدن پا در رکاب ولایت تا آخرین نفس و قطره خون خود می‌مانند.

,
 
,

زین پس خانواده‌های شهدا بلکه تمام شهر باید به حرمت خون 4 رزمنده زنده‌تر از همه ما مردگان، قدر این لیاقت داده شده از سوی خداوند را بدانند و بدانیم که مسیر سرخ شهادت عاشورایی روزی به قیام سبز مهدوی گره می‌خورد، آنچه درحال وقوع است جنگ است و جنگ یعنی هم می‌کشیم و هم کشته می‌شویم اما حق با ما بوده و در نهایت پیروزی با حق است.

,
 
,
, , ,
 
,
به امید بازگشت بدن‌های دلاورمردان شهید مازندرانی جبهه خان‌طومان
,
 
,
انتهای پیام/رض
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه