اخبار داغ

بانوی خوش ذوق بیجاری:

با کمترین امکانات هنر خود را به درآمد تبدیل می کنم/نبود امکانات و حامی مالی مهمترین مشکلات هنر چرم دوزی در بیجار است+تصاویر

با کمترین امکانات هنر خود را به درآمد تبدیل می کنم/نبود امکانات و حامی مالی مهمترین مشکلات هنر چرم دوزی در بیجار است+تصاویر
بانوی خوش ذوق بیجاری گفت: با توجه به نبود کمترین امکانات و حامی مالی برای فرار از بیکاری با دوختن کیف های چرم هنر خود را به درآمد تبدیل می کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران،بانوان نیمی از جمعیت شهرستان بیجار را تشکیل می دهند،نقش بانوان در چرخه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از این افراد با کار در منزل با صرف کمترین امکانات هنر خود را به درآمد تبدیل می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران,

نیره نوری جاهد که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی میکروبی است یکی از بانوان فعال در دیار بیجار گروس است که با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان با ساختن انواع کیف های چرم و فوم هنر خود را به درآمد تبدیل می کند.

,

در عصر یک روز بهاری مهمان خانه وی شدیم تا از نزدیک کارهای دستی او را ببینیم و گفت و گوی نیز با وی داشته باشیم.

,

 

,

نیره نوری جاهد بانوی خوش ذوق بیجاری

, نیره نوری جاهد بانوی خوش ذوق بیجاری,

نیره نوری جاهد در اتاق کوچکی در منزل خود که به عنوان کارگاه کارهایش است در جواب سوال خبرنگار بام ایران که چطور شده با توجه به تحصبلات دانشگاهی به این کار رو آورده اید،گفت:همانطور که می دانید بیکاری یکی از مهمترین دغدغه جوانان تحصیلکرده بیجاری و به تبع آن خانواده های آنها است و بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد تا کنون موفق به فعالیت در هیچ ارگان یا نهاد خاصی نشده ام.

, همانطور که می دانید بیکاری یکی از مهمترین دغدغه جوانان تحصیلکرده بیجاری و به تبع آن خانواده های آنها است و بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد تا کنون موفق به فعالیت در هیچ ارگان یا نهاد خاصی نشده ام.,

وی افزود: برای پر شدن ساعات بیکاری که داشتم و همینطور علاقه ای که به این هنر دارم مشغول انجام هنر چرم دوزی شدم.

,

بانوی هنرمند بیجاری با تاکید بر اینکه جوانان ما باید دیگر منتظر استخدام در دستگاه های دولتی و پشت میز نشینی نباشند ،گفت: روی آوردن به مشاغل خانگی و کارهای تولیدی بومی یکی از راه های اشتغالزایی است.

,

وی در خصوص جواب سوال خبرنگار بام ایران که تعریف شما از اقتصاد مقاومتی چیست ،تصریح کرد:  بطور کل معنای لغوی مقاومت یعنی ایستادگی در برابر یک سری مشکلات، و به نظر من ترکیب این دو کلمه بسیار پر معناست و تعریف مفصلی دارد. اما بعنوان یک تعریف کوتاه میتوانم بگویم ایستادگی در برابر مشکلات اقتصادی که برای کشور و ملتمان ایجاد کرده اند با توانایی هایی که در تک تک ما ایرانیان وجود دارد

,

نوری جاهد خاطر نشان کرد: مهمترین اقدامی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان بیجار می توان انجام داد ، شناسایی توانایی های هنری و صنعتی است که متأسفانه این توانایی ها در این شهر کوچک به معنای واقعی کلمه سرکوب شده و بعلت در دسترس نبودن امکانات و آموزش ها اشخاص دارای این هنرها نتوانسته اند صنعت خود را به منصه ی ظهور بگذارند.

, توانایی ها در این شهر کوچک به معنای واقعی کلمه سرکوب شده و بعلت در دسترس نبودن امکانات و آموزش ها اشخاص دارای این هنرها نتوانسته اند صنعت خود را به منصه ی ظهور بگذارند.,

 وی تاکید کرد: بنظر من مهمترین کار که باید در این راستا انجام شود شناسایی این هنرها توسط خانواده و مربیان عزیز در مدارس است و در ادامه مسئولین محترم مشغول در ارگان های مختلف هم در رفع کمبودهای مربوط به پیشرفت این هنرها و صنایع در شهرستان بیجار تلاش کنند.

, .,

بانوی هنرمند بیجاری در ادامه در خصوص توسعه کار هنری خود بیان داشت: من حدود سه ماه است که مشغول آموزش دیدن این رشته شده ام و به نوعی مبتدی هستم ولی به لطف خدا و آموزش های خوب مربی عزیزم سرکار خانم بهرامی(مربی فنی حرفه ای) توانستم خیلی زود و تا حدودی تأکید دارم تا حدودی با ریزه کاری های این هنر آشنا شوم  و امیدوارم با حمایت مالی مسئولان و تعداد دیگری از بانوان که مشغول هنر چرم دوزی هستند کارگاه تولیدی برای خود راه اندازی کنیم.

,

وی در خصوص توسعه صنایع دستی که می تواند منبع اشتغالزایی برای افراد باشد،گفت:گسترش صنایع مختلف باعث بیشتر دیده شدن محصول و بالطبع افزایش تقاضای آن محصول میشود و این افزایش تقاضا کار زیاد را می طلبد و همین موجب بکار گرفتن نیروهای کار و جوانی می شود که می توانند در این رشته مشغول شوند و حتی همین نیروهای کار ،گاهی در همین صنعت می توانند بسیار موفق شوند و خودشان سر چشمه ی راه اندازی یک مؤسسه یا کارگاه کوچکی برای اشتغال تعدادی دیگر شوند.

, .,

 

,

نوری جاهد در خصوص مشکلاتی که در زمینه انجام هنر دستیش دارد ،گفت: در زمینه هنر چرم دوزی در بیجار قبل از من عزیزان دیگری هم این فن را آموخته اند و الآن خیلی مجرب هستند و شاید من به همراه تعدادی از این عزیزان که برای من شناخته شده هستند بتوانیم یک کارگاه کوچک برای شهرمان داشته باشیم اما به دلیل نداشتن یک حامی مالی و همچنین یک پشتوانه برای فروش کارهایمان باید دور این فکر را خط بکشیم.

, دلیل نداشتن یک حامی مالی و همچنین یک پشتوانه برای فروش کارهایمان باید دور این فکر را خط بکشیم.,

وی اضافه کرد: در شهر کوچک ما یک نمایشگاه پر و پیمان برای این حرفه تاکنون به طور جدی دایر نشده تا عزیزان مشغول در این کار هنرهای خود را به رقابت بگذارند و برای بهتر شدن آن تلاش کنند.

,

 

,

کیف های ساخته شده توسط این بانوی هنرمند بیجاری

, کیف های ساخته شده توسط این بانوی هنرمند بیجاری,

این بانوی هنرمند بیجاری با ابراز ناراحتی گفت: ابزار و وسایل موردنیاز این هنر در شهر بیجار در دسترس نیست و برای خرید پیش پا افتاده ترین تجهیزات آن مثل سنبه، چرم ،انواع آستری و ... باید هزینه ی زیادی را متحمل شد و راهی همدان ، تهران یا شهرهای دیگر شد.

, ابزار و وسایل موردنیاز این هنر در شهر بیجار در دسترس نیست و برای خرید پیش پا افتاده ترین تجهیزات آن مثل سنبه، چرم ،انواع آستری و ... باید هزینه ی زیادی را متحمل شد و راهی همدان ، تهران یا شهرهای دیگر شد.,

 

,

, ,

نوری جاهد در پایان سخنان خود یادآور شد، امیدوارم مسئولین عزیز شهرمان بیجار جوانان این شهر را همانند بچه های خود بدانند و با دلسوزی در راستای رفع مشکلات بیکاری جوانان شهرمان تلاش کنند و در زمینه ی اشتغالزایی بیکاران این خطه بیشتر بکوشند تا در محضر خدای خود روسفید باشند.

,

 

,

نمونه ای از کارهای این بانوی هنرمند بیجاری

, نمونه ای از کارهای این بانوی هنرمند بیجاری,

 

,

, ,


انتهای پیام/

, ,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه