اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی به سبک خانوادگی/ پرورش شتر مرغ در منزل مسکونی

اقتصاد مقاومتی به سبک خانوادگی/ پرورش شتر مرغ در منزل مسکونی
خانواده آقای قره گوزلو در روستای خیرآباد از توابع قهاوند مدتی از که پس تعغیر شغل های فراوان از راه پرورش و فروش شترمرغ امرار معاش می کنند و برای 4 عضو خانوده هم اشتغالزایی ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهاد پرس ، همزمان با اعمال تحریم‌هاو وجود مشکلات اقتصادی در کشور،و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی با تأکیدات مقام معظم رهبری تنها راه برای مقابله با این مشکلات و حل معضل بیکاری جوانان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهاد پرس,

خانواده آقای قره گوزلو در روستای خیرآباد از توابع قهاوند مدتی از که پس تعغیر شغل های فراوان  از راه پرورش و فروش شترمرغ امرار معاش می کنند و برای 4 عضو خانوده هم اشتغالزایی ایجاد شده است.

,

علی قره گوزلو که پیشنهاد ایجاد این کار را به خانواده داده بود گفت: پس از تعغیر فراوان در شغل برای اعضای خانواده فکر ایجاد پرورش شتر مرغ به سرم زد که پس بررسی های فراوان به فکر ایجاد این زمینه افتادیم .

,

وی گفت: پرورش شترمرغ در مناطق گرم و خشک و تا دمای 50 درجه بالای صفر امکان پذیر است و منطقه قهاوند نیز جزء مناطقی است که زمینه لازم برای پرورش شتر مرغ در آن وجود دارد.

,

, ,

 

,

این فعال عرصه تولید در خصوص نگهداری و پرورش شتر مرغ، افزود: شتر مرغ حیوان خوب و قانعی است و جایی که گاو و گوسفند نمی توانند زندگی کنند شتر مرغ به راحتی غذای خود را پیدا می کند و در دمای منهای 20 درجه و در دمای بالای 50 درجه هم می توانند زندگی کنند و مشکلی برایشان پیش نمی آید.

,

وی گفت: ابتدا با خرید 30شترمرغ کارخود را شروع کردم و از آنجا که سود خوبی ازآن بدست آوردم به کار خود رونق دادم.

,

, ,

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه از تخم شتر مرغ زیاد استقبال نمی شود، افزود: بیشتر افرادی که این تخم ها را می خرند از روی کنجکاوی است چرا که تخم شتر مرغ ها یک کیلو تا دو کیلو وزن دارد و 15 الی 20 نفر را سیر می کند و قیمت آن هم 10-12 هزار تومان است که هر کسی آن را نمی خرند.

,

قره گوزلو با بیان این نکته که شترمرغ تنها موجودی است که همه چیز آن به فروش می رسد ادامه داد: اگر بتوانیم پرورش جوجه را راه اندازی کنیم، مردم در روستاها می توانند به راحتی تعداد اندکی از جوجه ها را در منزل خود پرورش داده و از درآمد حاصل از گوشت، پر، پوست، ناخن پا، پوست تخم، چرم و چربی آن بهره ببرند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه