اخبار داغ

بازخوانی صفحات تاریخ و داستان یک پیروزی؛

فتح خرمشهر؛ مرگ ملی گرایی!

فتح خرمشهر؛ مرگ ملی گرایی!
آزاد سازی خرمشهر از لوث وجود اهریمنان تبلور اتحاد ملی ایرانیان است. اما بازگردیم به صفحات تاریخ و بیاندیشیم آیا این پیروزی و فتح از حس وطن پرستی رزمندگان ایرانی و بیرون انداختن غریبه از خاک وطن بدست آمد؟ اگر ناسیونالیسم کارا بود پس چرا پیش از این و در زمان سکانداری ملی گراها این فتح بدست نیامد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، روزها در پی هم می آیند و تاریخ را می سازند، لحظه ای که در آن هستیم چند صباحی دیگر به خاطرات می پیوندد و تاریخ می شوند. اما نقطه تمایز روزهایی که به تاریخ پیوسته است رخدادهایی است که آن نقطه تاریخی را برجسته می کند. در اتفاقات تاریخی که در سرگذشت مردم ایران زمین رقم خورده است سوم خرداد یک روز استثنایی و به خصوص محسوب می شود. سوم خرداد سالروز خرمشهر اشغال شده است. خرمشهری که نگین بنادر جنوب ایران بود به توطئه دشمنان این مرز و بوم به خونین شهر بدل گشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

 

,
آزاد سازی خرمشهر از لوث وجود اهریمنان تبلور اتحاد ملی ایرانیان است. اما بازگردیم به صفحات تاریخ و بیاندیشیم آیا این پیروزی و فتح از حس وطن پرستی رزمندگان ایرانی و بیرون انداختن غریبه از خاک وطن  بدست آمد؟ اگر ناسیونالیسم کارا بود پس چرا پیش از این و در زمان سکانداری ملی گراها این فتح بدست نیامد؟
,

 

,
واقعیت این است که فتح خرمشهر که نقطه عطف تاریخ دفاع ۸ ساله مردم ایران در برابر هژمونی جهانی است به واسطه حس وطن دوستی بدست نیامد بلکه رزمندگان ایرانی در چارچوب اسلام خواهی مردم ایران به رهبری دینی این اتحاد و انسجام ملی را پیدا کردند و برای رفع فتنه قدم برداشتند و به معنای واقعی کلمه برای خاک اسلام جنگیدند.
,

 

,
این نوشتار در پی نفی حس وطن دوستی ایرانیان نیست به نظر نگارنده وضعیت آشفته سرزمین ایران در آن مقطع و قبل از آن که علاوه بر درگیری های سیاسی  داخلی ، در گیر و دار آشوب های قومی ساخته دشمن قرار داشت موید این استدلال است.  مردم ایران با وجود رهبری دینی و با تکیه بر اعتماد به خدا یکصدا شدند تا ترک، کرد، فارس، ترکمن، بلوچ ولر .... در کنار براداران عرب، خونین شهر را فتح کردند تا خرمشهر محمره نشود.
,

 

,
این پیروزی و فتح تاریخی چنان مهم است که ملت های دیگر هم با الگو گیری از همین حرکت مردم ایران برای آزادی وطن و رفع فتنه از خاک شان تلاش کرده اند. بیرون انداختن اسرائیل شیطانی از جنوب لبنان توسط مردم بی دفاع  حادثه ای کم نظیر است لبنان چند تکه را در برابر دشمن متحد کرد. اعرابی که سال ها با تکیه بر اندیشه ناسیونالیستی عبدالناصری نتوانستند رژیم نامشروع اسرائیل را شکست دهند دیدند که چگونه مردم بی دفاع لبنان متجاوزین صهیونیست را مجبور به خروج از جنوب لبنان کردند.
,

 

,

دفاع جانانه مردم سوریه، عراق و یمن در برابر متجاوزین نمونه دیگر از نفوذ این اندیشه در میان ملت هاست.

,

 

,
امروز هم آزادسازی قره باغ اشغالی با تکیه بر اتحاد مردمی حول محور اسلام امکان پذیر است. رژیم خاندان علی اف به خوبی میداند که تدوام حکومتش به حل نشدن مناقشه قره باغ است پس بیراه نیست که بگوییم با سر دادن شعارهای وطن دوستی همچون انور سادات مصری در پی آزاد نشدن اسلام توپراقی است!
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه