اخبار داغ

رئیس جمهور سابق مالدیو به انگلیس پناهنده شد

رئیس جمهور سابق مالدیو به انگلیس پناهنده شد
انگلیس به محمد نشید، رئیس جمهور سابق مالدیو که در سال 2015 بعد از یک محاکمه پر مناقشه به زندان افتاد، پناهندگی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انگلیس به محمد نشید، رئیس جمهور سابق مالدیو که در سال 2015 بعد از یک محاکمه پر مناقشه به زندان افتاد، پناهندگی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد نشید که اولین رئیس جمهور انتخاب شده به صورت دموکراتیک در مالدیو است، ماه ژانویه گذشته اجازه پیدا کرد که برای معالجات پزشکی به انگلیس برود. این اتفاق بعد از آن افتاد که عبدالله یمین رئیس جمهور کنونی مالدیو تحت فشارهای بین المللی قرار گرفت تا به نشید اجازه ترک کشور را بدهد. نشید به اتهامات مربوط به تروریسم به 13 سال زندان محکوم شده بود.

,

حسن لطیف، وکیل محمد نشید به خبرگزاری رویترز گفت: نشید در انگلیس پناهندگی سیاسی دریافت کرده است.

,

نشید از زمان آزاد شدنش خواهان تحریم عبدالله یمین و همپیمانانش در مالدیو به دلیل دستگیر کردن زندانیان سیاسی عمدتا مخالف با حکومت و اجازه به نقض حقوق بشر در مالدیو شده است.

,

نشید در سال 2012 تحت شرایط پرمناقشه‌ای از قدرت کنار گذاشته شد. این اتفاق بعد از آن برای نشید افتاد که وی دستور دستگیر شدن یک قاضی را صادر کرد. سازمان ملل، آمریکا وگروه‌های حقوق بشری گفته‌اند که دولت یمین فرآیند مقتضی را برای به قدرت رسیدن طی نکرده و این پرونده دارای انگیزه سیاسی است.

,

سخنگوی دولت مالدیو هنوز درباره این تصمیم انگلیس اظهار نظر نکرده است. یمین که برادر ناتنی‌اش در سال 2008 قدرت را به نشید واگذار کرد اتهامات مبنی بر محاکمه نشید با انگیزه سیاسی را رد و تصریح کرده که محاکمه وی عادلانه بوده است. ان

,

تهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه