اخبار داغ

الهام علی‌اف اعلام کرد؛

ارمنستان در مناطق جنگی از بمب‌های فسفری استفاده کرده است

ارمنستان در مناطق جنگی از بمب‌های فسفری استفاده کرده است
رئیس جمهور آذربایجان در اجلاس حقوق بشر در استانبول گفت: ارمنستان در درگیری‌های آوریل گذشته در منطقه قره باغ از بمب‌های فسفری علیه مردم بی‌گناه استفاده کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، نخستین "اجلاس جهانی بشردوستانه" در سالن حربیه مرکز همایش استانبول در ترکیه با حضور بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و رهبران 60 کشور جهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان که برای شرکت در این اجلاس به استانبول رفته است در زمان سخنرانی خود با تاکید بر این موضوع گفت که ارمنستان با اشغال بیش از 20 درصد خاک جمهوری آذربایجان به سیاست اشغالگری خود ادامه می دهد و وقتی آذربایجان در برابر سیاست های متجاوزانه ارامنه ایستاد، این کشور از سلاح‌های ممنوعه‌ای نظیر بمب‌های فسفری علیه مردم بی‌گناه استفاده کرد.

,

پیش از این هم "آرتسرون هوانیسیان" سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با انتشار تصاویر گلوله‌های عمل نکرده سیستم خمپاره‌ای "اسمرچ" یا همان بمب‌های خوشه‌ای مدعی شده بود که جمهوری آذربایجان در جریان جنگ 4 روزه ماه آوریل از این بمب‌های خوشه‌ای در خطوط جبهه استفاده کرده است که البته این موضوع را وزارت دفاع آذربایجان تکذیب کرد اما در مورد استفاده نیروهای ارمنی از بمب های فسفری تا امروز تکذیبیه‌ای از سوی وزارت دفاع ارمنستان صادر نشده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه