اخبار داغ

اتمام حکومت نظامی در شهر "سور" استان "دیاربکر"؛

چیزی جز خرابه باقی نمانده است/ شوکه شدن مردم با دیدن ویرانی‌ها + تصاویر

چیزی جز خرابه باقی نمانده است/ شوکه شدن مردم با دیدن ویرانی‌ها + تصاویر
حکومت نظامی اعلام شده در برخی از محلات شهر "سور" استان "دیاربکر" ترکیه، بعد از 6 ماه، لغو گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از آناج، در شهر "سور"، استان "دیاربکر" ترکیه، در محلات «جوادپاشا»، «دابان اوغلو»، «فاتح پاشا»، «حصیرلی»، «ساواش» و «جمال ییلماز»، به علت حفر خندق، ایجاد موانع، جاسازی بمب های دست ساز توسط نیروهای پ.ک.ک، در راستای عملیاتی که از 2 دسامبر 2015، برای پاکسازی محلات و ساقط نمودن شبه نظامیان پ.ک.ک، آغاز گردید، از سوی نیروهای امنیتی و ارتش ترکیه، برای حفظ جان و امنیت مردم منطقه حکومت نظامی اعمال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در حالی که منع رفت و آمد، بعد از 6 ماه، هنوز در  5 محله شهر ادامه دارد، از ساعت 8:00 صبح روز گذشته به وقت محلی ترکیه، حکومت نظامی در 3 محله شهر لغو گردید.

,

امروز که لغو منع آمد و شد در 14 کوچه از محلات مذکور شهر، اعلام گردید، مردمی که به هنگام اعلام حکومت نظامی، خانه های خود را ترک کرده بودند، برای دیدن خانه هایشان، بعد از 6 ماه به این محلات آمدند، ولی، با دیدن مناظر موجود، بعد از اتمام حکومت نظامی، شوکه شده و بیش تر آن ها با دیدن خرابه های باقی مانده از منازلشان، شروع به اشک ریختن کردند و وضعیت حاضر را وحشتناک، تلقی نمودند.

,

در محلات «فاتح پاشا» و «حصیرلی» که درگیری بین نظامیان و شبه نظامیان پ.ک.ک بیش تر بود، بیش تر خانه ها به آتش کشیده شده و تعدادی از مساجد، تخریب گشته اند.

,

گفتنی است، مردم از اعمال حکومت نظامی های طولانی در منطقه و همچنین تخریب منازل، مغازه ها، مدارس و مساجد، ناراضی هستند و بیش تر مردم به علت عدم توانایی ادامه کسب و کار و نا امنی های موجود، از شهر و دیار خود، مهاجرت نموده اند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه