اخبار داغ

از سرگیری مذاکرات یمنی‌ها در کویت

از سرگیری مذاکرات یمنی‌ها در کویت
رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت گفت: متجاوزان برای رسیدن به راه‌حل و تحقق آتش‌بس جدی نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از العهد، مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت امروز دوشنبه بعد از 6 روز وقفه در پی کارشکنی های هیئت ریاض، زیر نظر سازمان ملل متحد از سرگرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت طی سخنانی، استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمبهای صوتی برای ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان این کشور که در حال بزرگداشت سالروز وحدت یمن بودند را محکوم کرد و گفت که این ائتلاف در پایبندی به آتش بس و رسیدن به راه حل بحران جدی نیست.

وی با بیان اینکه هیئت ملی یمن هیچ نشستی را تعلیق نکرده یا از آن خارج نشده است، تاکید کرد که گفتگو باید فراگیر باشد و همه مسائل سیاسی را در بر بگیرد.

رئیس هیئت ملی یمن گفت که این هیئت از لحظه اول آماده ورود مستقیم و جدی به عمق مسائل اساسی برای مشخص کردن چشم اندازهای مرحله انتقالی بود.

عبدالسلام، جنایات وحشیانه علیه شهروندان یمنی بویژه انفجارهای تروریستی صبح امروز در عدن را که توسط عناصر داعش و القاعده به وقوع پیوست، محکوم کرد.

هیئت ریاض به مدت 6 روز از مذاکرات کوت خارج شد و با بازگشت به آن مخالفت کرد. این سومین بار است که هیئت ریاض از مذاکرات خارج می شود و یا در مسیر آن سنگ اندازی می کند.

امیر کویت از هیئت ریاض خواست که به مذاکرات بازگردد اما این هیئت با خواسته امیر کویت مخالفت کرد و بعد از دیدار با امیر کویت، به مذاکرات بازگشت.

«عبدالملن المخلافی» وزیر خارجه دولت مسنعفی یمن و رئیس هیئت وابسته به ریاض در مذاکرات صلح یمن در کویت، عصر شنبه از بازگشت این هیئت به میز مذاکرات خبر داد.

برخی منابع یمنی اعلام کردند، بازگشت هیات ریاض به مذاکرات پس از آن انجام شد که عصر شنبه، نشستی سه‌جانبه در دوحه میان «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی و فراری یمن و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش «انصارالله»، روز شنبه طی نشستی خبری در کویت تاکید کرد: ما به کویت آماده‌ایم تا یک گفت‌وگوی سیاسی را انجام دهیم نه اینکه زیر بار حرف‌های زور دیگران برویم.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل آغاز شد ولی طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند. هیئت ریاض، سه‌شنبه گذشته به ادعاهای واهی از مذاکرات صلح خارج شده بودند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه