اخبار داغ

پاکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

پاکستان سفیر آمریکا را احضار کرد
وزارت امور خارجه پاکستان برای ابلاغ اعتراض رسمی این کشور به حمله اخیر هواپیماهای بدون نشین آمریکا به خاک ایالت بلوچستان، عصر دوشنبه 'دیویل هیل' سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، روز گذشته نیز محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان حمله پهپادهای آمریکایی به خاک کشورش را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان دانسته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


براساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است، 'طارق فاطمی' دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در سیاست خارجی به سفیر آمریکا گفت که حمله پهپادهای این کشور به قلمروی پاکستان، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و همچنین نقض قوانین و مقررات سازمان ملل است.

طارق فاطمی همچنین تاکید کرد که چنین اقداماتی می توند اثر معکوس بر تلاش های گروه چهارجانبه صلح افغانستان (متشکل از افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا) برای تسهیل روند مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان داشته باشد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان خطاب به سفیر آمریکا همچنین گفت که دو کشور همواره در عرصه مبارزه با تروریسم همکاری نزدیک داشته اند و 'این همکاری نیازمند حفظ و نگهداری' است.
آمریکا روز شنبه گذشته اعلام کرد که در حمله پهپادهای این کشور در مناطق مرزی پاکستان، ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان کشته شده است. دولت افغانستان نیز این خبر را تایید کرده است.

دولت پاکستان تاکنون بطور رسمی کشته شدن سرکرده طالبان را تایید نکرده است. پاکستان می گوید شخصی که درحمله پهپادهای آمریکایی کشته شده، فردی به نام 'محمد ولی' است که مدارک شناسایی او نشان می دهد یک تبعه پاکستانی است.

با اینحال پاکستان گفته است که درحال تحقیق برای دستیابی به جزئیات بیشتر در این زمینه است.
طالبان افغانستان نیز تا کنون کشته شدن سرکرده این گروه را تایید نکرده است. اما آنچه از شواهد و قرائن پیداست، ملا اختر منصور کشته شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه