اخبار داغ

رئیس اتحادیه های صنفی تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اردبیل:

وزیر صنعت وعده هایش را عملی کند/ ادغام اتحادیه قالیبافان با صنوف دیگر بی معنی و غیر منطقی است

وزیر صنعت وعده هایش را عملی کند/ ادغام اتحادیه قالیبافان با صنوف دیگر بی معنی و غیر منطقی است
رئیس اتحادیه های صنفی تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اردبیل گفت: وزیر صنعت وعده هایش را در خصوص حمایت از صنایع دستی و قالیبافان و اقشار آسیب پذیر عملی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلانه مالک اژدر حسنی رئیس اتحادیه های صنفی تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف، با بیان اینکه این اتحادیه بر اساس ماده 77 قانون نظام صنفی از سال 85 تشکیل و تا به امروز نیز به فعالیت خود ادامه می دهد گفت: متاسفانه پس از ابطال شیوه نامه اجرایی ماده مذکور از سوی دیوان عدالت اداری، هیچ گونه اقدامی از سوی اتاق اصناف ایران برای تهیه و تنظیم آیین نامه جدید اجرایی در خصوص ماده مذکور صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه,

وی اظهار کرد: تصویب یک ماده مجزا در قانون در جهت حمایت از صنایع دستی و قالیبافان و اقشار آسیب پذیر هر چند اقدامی ارزشمند است اما این امر نیازمند تدوین و ابلاغ آیین نامه اجرایی است تا برخی ابهامات در خصوص اینکه منظور از حرف مرتبط چیست؟ نحوه حمایت به چه شکلی باید باشد؟ دادن پروانه کاری باید در چه قالبی باشد و اصولا چه کسانی قالیباف و فرش باف هستند و ...، رفع شود.

,

حسنی با بیان اینکه آیا تهیه و تدوین آیین نامه برای یک ماده قانونی که صراحتا کلمه حمایت نیز برای آن بکار برده شده است اینگونه  مشکل است گفت: متاسفانه با گذشت سال های متمادی، مرکز اصناف و بازرگانان ایران و حتی اتاق اصناف و مرکز ملی فرش ایران  در این خصوص هیچ گونه اقدامی نکرده اند.

,

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه این قشر آسیب پذیر مورد بی مهری مسئولان مربوطه  قرار گرفته است گفت: در سال های اخیر بارها جلساتی برای تهیه آیین نامه ماده 77 در مرکز ملی فرش ایران با حضور نماینده مرکز اصناف ، اداره اصناف و تشکل ها و سازمان های صنعت و معدن برگزار کردیم که متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشته است.

,

حسنی در ادامه به مباحث مطرح شده در خصوص احتمال ادغام اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف با اتحادیه های دیگر نیز اشاره کرد و افزود: کسانی که از ادغام این اتحادیه با سایر صنوف صحبت می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که بیش از یک میلیون و پانصد هزار بافنده و نزدیک به 15000 تولید کننده متمرکز و غیر متمرکز و حرف مرتبط با فرش دستباف در کشور فعال هستند.

,

رئیس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه اتحادیه صنف تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان با دادن 247 پروانه کسب و 22791 بافنده دارای کارت شناسایی قالیبافی، یکی از بزرگترین تشکل های صنفی استان است گفت:  ادغام این صنف با اتحادیه های دیگری همچون لاستیک فروشان، کفش دوزان و...، اقدام غیر منطقی است.

,

حسنی به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرا در مرداد ماه سال 92 در خصوص حمایت جدی از صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: آیا زمان آن نرسیده است که آقای وزیر به وعده های خود عمل کند و برای حمایت از این اقشار دست به کار شود.

,

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان در پایان اظهار کرد: اگر مسئولان کشوری بخصوص وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به این نتیجه رسیده اند که دیگر به فرش باف و عوامل تولید و صادرات در امر فرش دستباف نیاز نیست، انحلال اتحادیه های فرش و برگشت دادن ماده 77 جهت ابطال به مجلس، بهترین راه است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه