اخبار داغ

انصارالله: هیچ پیش شرطی را نمی پذیریم

انصارالله: هیچ پیش شرطی را نمی پذیریم
رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت با بیان اینکه مشکل طرف دیگر این است که خواهان گفتگو نیست افزود: ما هیچ پیش شرطی را نمی پذیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المیادین خبر داد، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت گفت که نشست امروز پروتکلی بود و درباره مسائل سیاسی بحث نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود که جامعه جهانی از ما تضمین نخواسته است و ما هیچ پیش شرطی را نمی پذیریم.

عبدالسلام اظهار داشت: ما در این مشورتها بر تشکیل یک کمیته محلی و بین المللی ناظر و حامی بازسازی به توافق رسیدیم.

وی افزود: مشکل این است که طرف دیگر خواهان گفتگو نیست و هیچ دیدگاهی برای گفتگو ندارد.

سخنگوی انصارالله گفت که مشکل در یمن این است که طرفی قدرت را در اختیار گرفته است و نمی خواهد که درباره موضوعات سیاسی و امنیتی گفتگو کند.
رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت گفت که ما خواهان توافقی فراگیر هستیم که درباره تمام نهادها در یمن از جمله ریاست جمهوری بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس گفتگو کند.

عبدالسلام افزود ما خواهان تشکیل کمیته ای امنیتی زیر نظر دولت جدید هستیم.

وی گفت ما مخالف این نیستیم که افسرانی از کویت و امارات در این کمیته عضو باشند.

مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت امروز دوشنبه بعد از 6 روز وقفه در پی کارشکنی‌های هیئت ریاض، زیر نظر سازمان ملل متحد از سر گرفته شد.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن طی سخنانی پیش از آغاز دور جدید گفتگوها با بیان اینکه هیئت ملی یمن هیچ نشستی را تعلیق نکرده یا از آن خارج نشده است، تأکید کرد که گفتگو باید فراگیر باشد و همه مسائل سیاسی را در بر بگیرد.

وی افزود که این هیئت از لحظه اول آماده ورود مستقیم و جدی به عمق مسائل اساسی برای مشخص کردن چشم‌اندازهای مرحله انتقالی بود.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل [دوم اردیبهشت ماه] آغاز شد ولی طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند. هیئت ریاض، سه‌شنبه گذشته به‌ادعاهای واهی از مذاکرات صلح خارج شده بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه