اخبار داغ

بررسی آخرین وضعیت بازار مسکن در گفتگوی افشین پروین پور با دانا:

دولت بازار مسکن را رها کرده است/ عدم نظارت دولت موجب افزایش اجاره بها در شرایط رکود بازار مسکن شد

دولت بازار مسکن را رها کرده است/ عدم نظارت دولت موجب افزایش اجاره بها در شرایط رکود بازار مسکن شد
یک کارشناس مسکن با انتقاد از روند دولت در قبال بازار مسکن و اجاره یادآور شد:‌ نه کلیت بخش مسکن و نه بخش استیجار تا کنون توسط دولت مدیریت نشده و برنامه ریزی مدونی برای این بخش صورت نگرفته است؛ افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.
[

افشین پروین پور، کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تغییراتی که در بخش استیجاری در فصل جاری به وجود آمده است، اظهار داشت: از آنجایی که هم ساخت و ساز و هم خرید و فروش در رکود به سر می برد، برخلاف وارد شدن به فصل جابه جایی مستأجر ها، آمار جا‌به‌جایی ها تغییرات زیادی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با توجه به اینکه در برخی از موارد حتی با کاهش قیمت مسکن نیز مواجه بودیم، باید اجاره بها کاهش می‌یافت اما این اتفاق نیفتاده و قیمت اجاره بها حتی در برخی موارد تا 15 درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

,

این کارشناس مسکن با بیان اینکه اگر نظارت درستی بر روی بازار مسکن صورت می گرفت باید شاهد کاهش قیمت اجاره بها می‌بودیم، اذعان داشت: بازار اجاره داری باید از سوی دولت مدیریت شود و تا هنگامی که مدیریت نشود، قیمت ها بی ضابطه، افزایش پیدا می کند.

,

پروین پور با انتقاد از روند دولت در قبال بازار مسکن و اجاره یادآور شد:‌ نه کلیت بخش مسکن و نه بخش استیجار تا کنون توسط دولت مدیریت نشده و برنامه ریزی مدونی برای این بخش صورت نگرفته است؛ افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.

, افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است., افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.,

وی با اشاره به سیاست های غلط بانکی در کشور تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانک ها در حالی که سود تسهیلات پایین نیامده است، شرایط بدی را برای سرمایه های بانکی مردم ایجاد کرده و منجر به فشار بر روی مستأجران شده و دولت بازار مسکن و اجاره را رها کرده است.

,

کارشناس مسکن افزود: سود بانکی کمتر باعث شده است که صاحب خانه ها تمایل داشته باشند به جای دریافت پول اولیه رهن ، اجاره بیشتری مطالبه کنند که این موضوع منجر به فشار بیشتر به مستأجران می شود؛ در شرایطی مثل شرایط شهر تهران که بیشتر مردم مستأجر هستند، سیاست های غلط بانکی باعث افزایش فشار بر روی مستأجران شده است.

,

انتهای پیام/ط

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه