اخبار داغ

درد و دل کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ؛

چرا با سهامدارانی که زندگی چند صد نفر را به باد داده‌اند برخوردی نمی‌شود؟

چرا با سهامدارانی که زندگی چند صد نفر را به باد داده‌اند برخوردی نمی‌شود؟
نماینده کارگران شرکت حافظ گفت: تمام مسئولین استان از وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک حافظ مطلع هستند اما دایه مهربان‌تر از مادر برای سهامداران شدند؛ چرا با سهامدارانی که زندگی چند صد نفر را به باد داده‌اند برخوردی نمی‌شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که جمع کثیری از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ به دلایل معوقات 4 ماه، اخراج تدریجی کارگران، عدم پرداخت سنوات بازنشستگان و اقساط معوق به تأمین اجتماعی و...در یک روز سرد بارانی در مقابل استانداری فارس تجمع کردند تا صدای اعتراض به حق خود را به گوش مسئولان برسانند. تجمعی که به امید رسیدگی به مطالباتشان برگزار شد، اما تا به امروز نتیجه چندانی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, .,

نماینده شورای کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در گفتگو با شیرازه از عملی نشدن وعده‌ها و تجمع چندباره کارگران در مقابل کارخانه خبر داد و گفت: مدیر عامل شرکت حافظ با پرسنل قرار دادی کارخانه تسویه حساب کردند و قرار داد دیگری به مدت زمان یک تا سه ماه منعقد کردند اما اوایل همین هفته با کارکنان اتمام قرار داد کرده و نامه‌ای به در منزل آنها فرستادند و قصد راه اندازی شرکت راهم ندارند.

, .,

فرزاد پویا افزود: جمعی از کارگران در مقابل کارخانه تجمع کردند و لاستیکی را به نشانه اعتراض آتش زدند که با توصیه اعضای شورای کارگران، متفرق شده و به خانه‌هایشان رفتند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود پیش‌آمد بدی را به دنبال داشته باشد.

, .,

نماینده کارگران شرکت حافظ با بیان اینکه تمام مسئولین استان از وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک حافظ مطلع هستند اما دایه مهربان‌تر از مادر برای سهامداران شدند و ما کارگران جز جلسه پی در پی نتیجه دیگری نگرفتیم تاکید کرد: چرا با سهامداران که زندگی چند صد نفر را به باد داده‌اند برخوردی نمی‌شود.

, .,

شیرازه برای پیگیری موضوع به سراغ سهراب مختاری رفت و این مسئول اظهار داشت: معوقات کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ تا پایان بهمن پرداخت شده است اما تعدادی از اعضای شورای کارگران معوقات خود را دریافت نکردند که با ارائه دادخواست قابل پیگیری است. حقوق و مزایای کارگران از اسفند امسال تا به امروز نیز پرداخت نشده است.

, .,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه بین برخی از کارگران و کارفرما اختلاف نظرهایی است، گفت: همه مسئولان استان در تلاش هستند تا بحث‌ها و مذاکرات انجام شده با سهامدار به نتیجه برسد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: خط تولید جدید برای کارخانه خریداری شده اما در گمرک مانده؛ به دلیل اینکه رکود در ساخت و ساز میزان مشتری‌های کارخانه را کاهش داده است.

, .,

درحالی که به اذعان خود کارگران، کارخانه فروش محصولات را دارد اما درآمد حاصل از آن به جیب کارگران نمی‌رسد و معوقات به صورت قطره چکانی پرداخت می‌شود؛ جای سؤال است که چرا مسئولین نسبت به بحران تعطیلی یا نیمه تعطیلی کارخانه‌ها و رشد روز فزون کارگران بیکار در استان فارس توجه قابل ملاحظه‌ای نمی‌کنند.

, .,

با مشاهده تصاویر تجمع پیش از ظهر دیروز در مقابل شرکت کاشی و سرامیک حافظ و مقایسه آن با تجمع سال گذشته در مقابل استانداری؛ می‌بینیم که متاسفانه کم مهری مسئولان استان موجب خشم این کارگران شده است و این باور را ایجاد کرده که وقتی با تجمع آرام دیده نمی‌شوند و مورد توجه مسئولان نیستند با آتش زدن لاستیک یا تخریب بهتر دیده خواهند شد.

, .,

, , ,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه