اخبار داغ

کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری کرمانشاه:

نرخ باروری در کرمانشاه نامطلوب است/ لزوم توجه به کاهش سن فرزند آوری

نرخ باروری در کرمانشاه نامطلوب است/ لزوم توجه به کاهش سن فرزند آوری
کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر نرخ باروری در کرمانشاه 1.8 درصد است که باید به میزان 2.1 درصد افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پروین محجوب در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: پس از تحلیل روندهای جمعیتی، مسئولین متوجه بروز مشکلاتی شدند که در این میان سیاستهای کلی جمعیت در قالب 14 بند کلی ابلاغ و این امر سبب تعیین تکلیف دستگاه های مختلف و مرتبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پر,

 

,

کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ باروری فعلی کمتر از حد علمی و منطقی است بیان کرد: حداقل نرخ باروری برای هر خانواده باید دو فرزند باشد اما این میزان با احتساب نرخ باروری در حال حاضر 1.8 درصد است.

,

 

,

محجوب با بیان اینکه وضعیت باروری مذکور دورنمایی نامناسب برای جمعیتی را ترسیم می کند گفت: ازدواج در سنین مناسب از جمله راهکارهای مهم برای افزایش نرخ باروری است زیرا در حال حاضر اشتغال به تحصیل سبب افزایش سن ازدواج دختران و در نتیجه افزایش انتظارات آنان می شود و پس از ازدواج نیز سنم باروری را افزایش می دهد.

,

 

,

وی فاصله سنی مناسب از زمان ازدواج تا تولد نخستین فرزند را سه سال اعلام و عنوان کرد: این قبیل مسائل، تهدید کننده سلامت مردم است به همین دلیل وزارت بهداشت و درمان درصدد رفع این مشکلات است.

,

 

,

کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برخلاف وضعیت حاضر، یکی دیگر از مواردی که در سیاستهای کلی جمعیت آمده تشویق افراد با سطح متوسط به بالا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به فرزند آوری است که باید به طور جدی مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه