اخبار داغ

پروژه ای که خاکِ نبود اعتبار می‌خورد؛

بلاتکلیفی شبکه فاضلاب جعفرآباد در آستانه 20 سالگی

بلاتکلیفی شبکه فاضلاب جعفرآباد در آستانه 20 سالگی
شهردار جعفراباد بر ضرورت تأمین اعتبار لازم برای توسعه این منطقه محروم تأکید کرد و گفت: تکمیل آبراه فاضلاب با تأمین اعتبار از مدیریت بحران و یا سایر حوزه ها انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مغان امروز، در شرایطی که شاهد توسعه روزافزون زیرساخت های شهرستان بیله سوار هستیم توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری بیله سوار و جعفرآباد مغان ضرورت دارد؛ بحران بالقوه فاضلاب شهر جعفرآباد که طی سال های گذشته، اعتراض پیاپی شهروندان ساکن و روستاهای تابعه را به دنبال داشته اکنون باید با اتخاذ راهکاری به اتمام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مغان امروز,

 

,

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم جعفرآباد مشکل فاضلاب این شهر است که همیشه موجب نارضایتی شهروندان شده است. در بخشی از شهر، شبکه فاضلاب وجود ندارد و در بخشی دیگر نیز آبفای خانگی به شبکه فاضلاب متصل نشده است. دستگاه های خدمات رسان با وجود همه مشکلات موجود بر سر راه، اجرای طرحهای خود در راستای وظایف تعیین شده برای این منطقه را نتوانسته اند به پایان برسانند.

,

 

,

طی چند سال گذشته همواره بحث نبود سیستم صحیح دفع فاضلاب در شهر با سابقه جعفرآباد بسیار مطرح و بارها نیز مسئولان مختلف شهرستانی و حتی استانی وعده‌های مساعدت داده‌اند، اما تاکنون همت اساسی و جدی برای رفع این معضل دیده نمی شود.

,

 

,

آبراه فاضلاب شهری جعفرآباد معضل اساسی

,

شهروند اهل جعفرآباد گفت: از شروع ساخت آبراه ویژه فاضلاب شهری جعفرآبادمغان بیش از ۲۰ سال می گذرد اما با تاسف فراوان کماکان این پروژه ناتمام مانده است.

,

«صادق» در گفتگو با همشهری اظهار کرد: فاضلاب بسیاری از محلات جعفرآباد یک معضل اساسی است و مسئولان تنها به کانال برداری شبکه فاضلاب این منطقه بسنده کرده اند.

,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه این کانال کوچک مشکلات عدیده ای برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است، گفت: مسئولان شهرداری جعفرآباد با اندک هزینه می توانند این کانال نیمه کاره را با خاک پر کنند تا اهالی، حداقل از شر پشه ها و صدای ناهنجار قورباغه ها راحت شوند.

,

 

,

این شهروند جعفرآبادی تصریح کرد: با وجود درخواست های پی در پی اهالی از وضع نابسامان این آب راه که در خیابان ارس و جنب مسجد ابوالفضل (ع) این شهر واقع شده متاسفانه کاری از سوی مسئولان ذیربط صورت نگرفته است.

,

 

,

وی از بی توجهی به مشکلات جعفرآباد انتقاد کرد و افزود: بازدیدهای های گهگاه مسئولان نیز دردی از بلاتکلیفی چند ساله پروژه فاضلاب دوا نکرده و درفصول سرد زمستان و پاییز و موقع بارش باران تردد از این محله ها به کندی امکان پذیر است.

,

 

,

وی با ابراز امیدواری از اهتمام مسئولان برای برطرف کردن معضل اساسا جعفرآباد، گفت: به تازگی هم با بسته شدن مسیر آب جمع شده در این کانال، آب جمع شده از باران، تبدیل به لجن زار شده است.

,

 

,

ساکن جعفرآباد تصریح کرد: تنها مشکلی که عنوان‌ شده مباحث مالی است که با توجه به ضرورت حفظ سلامت و بهداشت عمومی مردم، رفع این مشکل به‌عنوان اولویت اول در نظر گرفته شود.

,

 

,

, ,

برنامه ویژه شهردار جعفرآباد برای عمران و توسعه

,

قصهٔ فاضلاب شهر جعفرآباد بارها در جلسات مختلف محیط زیست، شورای شهر و حتی در جلسات مهم استانداری مورد بحث و گفتگو بوده است. در حالی که گلایه اهالی از وضعیت فاضلاب جعفرآباد نشان از کوتاهی و غفلت در این حوزه دارد، شهردار این شهر از برنامه ریزی برای رسیدگی به وضعیت عمرانی جعفرآباد خبر می دهد.

,

«مهرداد پورجم» در این رابطه اظهار کرد: فاضلاب شهر جعفرآباد با کوتاهی اداره ذیربط در مرحله حفر کانال باقی مانده و با توجه به ضرورت توجه به سلامت مردم بارها درخواست تکمیل این پروژه شده ایم.

,

وی در رابطه با آبراه فاضلاب شهری جعفرآباد تصریح کرد: با توجه به درخواست مردمی و اهمیت موضوع و طی مکاتباتی که با ادارات متبوع داشته ایم، به زودی نسبت به تکمیل آبراه فاضلاب جعفرآباد اقدام خواهد شد.

,

این مقام مسئول از اجرای پروژه های عمرانی برای شهر جعفرآباد خبر داد و افزود: با توجه به شروع سال جدید و فصل کاری نسبت به آسفالت معابر اقدام و عملیات های عمرانی شهر جعفرآباد آغاز خواهد شد.

,

پورجم بر ضرورت تأمین اعتبار لازم برای توسعه منطقه محروم جعفرآباد تأکید کرد و گفت: تکمیل آبراه فاضلاب با تأمین اعتبار از مدیریت بحران و یا سایر حوزه ها انجام خواهد شد.

,

توجه ویژه دولت به مناطق محروم

,

فرماندار بیله سوارگفت: دولت برای توسعه و  رفع کاستی های مناطق محروم بیش از پیش اهتمام و برنامه ریزی دارد.  «آرام حلیم» اظهار کرد: موضوع آب به دلیل تغییر اقلیم آب و هوایی در کشور از موضوعات مهم است که یکی از روش‌های جبران کمبود آب جلوگیری از اسراف در مصرف آن است.

,

وی از افتتاح مخزن هوایی آب شرب جعفرآباد با اعتبار۵۷۰ میلیون تومان در بخش جعفرآباد خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه مشکلات آب شرب ۳۰۰۰نفر از ساکنان بخش جعفرآباد مرتفع شد.

,

این مقام مسئول همچنین از بهسازی تصفیه خانه جعفرآباد با اعتبار۶۰۰میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: موضوع فاضلاب و توجه به سلامت و امنیت بهداشتی مردم جعفرآباد یکی از اولویت های دولت در منطقه بوده و اقدام خواهد شد.

,

وی به کمبود اعتبارات اشاره کرد و افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم طرح مطالعات اولیه و زیست محیطی فاضلاب شهر جعفرآباد اجرا خواهد شد و بنا داریم با توجه به توسعه بیله سوار تا مهرماه امسال هفت کیلومتر به طول شبکه فاضلاب این شهر افزوده شود.

,

انتظارمی رود کارشناسان مرکب از سازمان محیط‌زیست،اداره بهداشت محیط ،دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها و سازمان‌های مسئول بهداشت و سلامت، محیط‌ زیست و ناظرین بر اعتبارات ملی استان موضوع را در دستور کار جدی قرار دهند تا در صورت وجود مشکل، تدبیری برای آن بیندیشند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه