اخبار داغ

آماده‌باش برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در مزارع بیله‌سوار

آماده‌باش برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در مزارع بیله‌سوار
مردم و مسئولان برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مزارع بیله سوار از آمادگی کامل برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مغان امروز، حوادث غم بار آتش سوزی مزارع در اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی و وارد آمدن خسارت‎های مالی و جانی به کشاورزان و از بین رفتن هزاران هکتار از مراتع و محصولاتی از قبیل گندم و جو که به گفته برخی از کارشناسان میزان خسارت به چندین میلیارد تومان رسید مسئولان را به این فکر وا داشت که از هم اکنون به فکر کنترل و جلوگیری از هرگونه حادثه که منجر به آتش سوزی شود، بیفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مغان امروز,

 

,

در طی روزهای اخیر نیز جلساتی با حضور مسئولان ارشد استانی در شهرستان برگزار شده است که امید است با همکاری کامل مردم و مسئولان کشاورزان زحمتکش بدون کوچکترین موردی بتوانند محصولات خودشان را برداشت کنند.

,

 

,

امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیله سوار  که چندی پیش در فرمانداری بیله سوار برگزار شد با تاکید بر نقش مردم در بحران ها گفت: اولین افرادی که در بحران ها می توانند نقش آفرینی کنند مردم هستندکه با سازماندهی موثر می توان از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی و جانی بکاهند.

,

 

,

وی گفت: مقوله آموزش در بحران ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این ضرورت باید در جامعه همگانی شود.

,

 

,

امامی از کشاورزان خواست در جهت جلوگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی بصورت آماده باش ادوات کشاورزی خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند و بصورت مستمر از مزارع خود حفاظت به عمل آورند.

,

 

,

نکته بسیار مهمی که در پیشگیری آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است این است که با توجه به وسعت120هزار هکتاری مزارع کشاورزی این شهرستان و پوشش گیاهی در سطح اراضی باید تدابیر خاصی برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی در نظر گرفته شود تا محصولات کشاورزی و دسترنج کشاوران دچار خسارت نشود.

,

 

,

در حوادث آتش سوزی مزارع سال گذشته با وجود همکاری مردم و ستاد بحران در مهار آتش سوزی ها،  دلایلی همچون یکدست بودن و شدت وزش باد در مزارع کشاورزی باعث شد مهارآتش سوزی پس از تحمیل خسارت های میلیاردی امکان پذیر باشد.

,

 

,

45 دستگاه سنگین آماده امدادرسانی جهت جلوگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی

,

 

,

فرماندار بیله سوار گفت: از 5خرداد ماه مدیریت بحران شهرستان بصورت آماده  باش فعال خواهد بود و  امکانات امدادی ستاد بحران در 7نقطه شهرستان جهت جلوگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی مزارع برنامه ریزی شده است.

,

 

,

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد، تعداد 35دستگاه تراکتور5دستگاه گریدر و 5دستگاه خودروی آتش نشانی جهت همکاری با ستاد بحران شهرستان فراهم شود.

,

 

,

حلیم با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات در منطقه، بیان کرد: هرگونه اقدام نسنجیده ولو جزیی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان منجر شده و به محیط زیست نیز آسیب برساند

,

 

,

مقام عالی دولت در شهرستان بیله سوار خواستار، هموار سازی جاده های منتهی به مزارع و حاشیه جاده ها،نصب بنر وعلایم هشدار دهنده و اطلاع رسانی به کشاورزان جهت مراقبت از مزارع و عدم آتش سوزی کاه و کلش بعد از برداشت محصول و همچنین شناسایی و توصیه به رانندگان ادوات کشاورزی که مبادرت به مصرف دخانیات می کنند، شد .

,

 

,

وی اظهار کرد:آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

,

 

,

دومین جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیله سوار با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اردبیل، مدیرکل هواشناسی استان و مسوولان شهرستانی عضو ستاد بحران شهرستان  به ریاست حلیم فرماندار بیله سوار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

,

انتهای پیام/م

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه