اخبار داغ

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان:

۱۰ هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به مقاوم سازی دارد

۱۰ هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به مقاوم سازی دارد
محمدحسین سجاد با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان ۴۰ منطقه را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: در استان اصفهان ۸ هزار کلاس نیاز به تخریب و ۱۰هزار کلاس درس نیاز به مقاو‌م سازی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده ، جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان خمینی شهر با هدف بررسی راهکار حل مشکلات و پیگیری تکمیل طرح های نیمه کاره، اعتبارات استانی و ملی، تامین فضای آموزشی در مناطق سکونتی جدید و محروم شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده,

محمود بدیحی با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان خمینی شهر گفت: در حال حاضر این شهرستان با ۵۳هزار نفر دانش آموز فقط ۲سالن ورزشی برای مدارس وجود دارد.

,

وی افزود: از مجموع ۳۵درصد مدارس فرسوده شهرستان خمینی شهر، ۱۵درصد مدارس در وضعیت خطرساز و بحرانی قرار دارند.

,

رئیس آموزش و پرورش با اعلام گزارشی از بخش فعالیتهای فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و علمی دانش آموزان خمینی شهری توانستند رتبه های متعدد برتر استان را کسب کنند و بیان کرد: این شهرستان موفق شده در سال گذشته در بخش های مختلف همچون مسابقات قرآنی و فرهنگی،هنری استان ۴۰ درصد رتبه های اول تا سوم، ۶۷نفر منتخب ورزشی، ۱۲رتبه دورقمی در کنکور سراسری، در آموزش فنی و حرفه ای رتبه سوم استان، در آموزش نظری جایگاه نوزدهم استان، رتبه اول استان در ترویج بهداشت و سلامتی و همچنین رشد ۱۸درصدی در جذب مسافر نوروزی به شهرستان را شاهد هستیم.

,

در ادامه احمد رضوانی گفت: از مجموع طرح های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر ۲۱پروژه نیمه کاره و غیرفعال با ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیریکی وجود دارد.

,

فرماندار شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه در این منطقه هنوز با مشکلات متعددی روبرو هستیم اظهار کرد: انتظار ما از مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر نوسازی استان اصفهان این است که با حمایت آنها حرکت جدی در راه تکمیل و فعال کردن طرح های بلاتکلیف و راکد این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش شروع شود.

,

همچنین محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه یک سوم فضای آموزشی استان اصفهان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد، گفت: تخریب و بازسازی ۱۸ هزار کلاس در استان هزینه بسیار سنگینی را نیاز دارد.

,

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد اعتبارات و بودجه ای که در اختیار آموزش و پرورش است صرف پرداخت حقوق می شود که دراستان اصفهان به صورت میانگین ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان آموزش وپرورش استان هزینه می شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهائی قادر به گذر از این شرایط سخت نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش تعطیل بردار و توقف پذیرنیست و باید در مسیر حرکت مشکلات خود را برطرف کند.

,

در ادامه محمدحسین سجاد با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان ۴۰ منطقه را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: مجموع اعتبارات آموزش و پرورش استان اصفهان برای ۱۰هزار مترمربع زیربنا معادل ۱۰مدرسه ۱۰کلاسه کفایت می‌کند.

,

وی افزود: در استان اصفهان ۸هزار کلاس نیاز به تخریب و ۱۰هزار کلاس درس نیاز به مقاو‌م سازی دارند.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با عنوان اینکه در دولت یازدهم در مجموع ۱۶۷درصد افزایش تخصیص منابع داشته ایم اظهار کرد: شرایط اسکان و اشتغال کلانشهر اصفهان باعث شده تا مهاجرین بیشتری در مناطق حاشیه ای و شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و نجف آباد متمرکز شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در بخش حمایت از خیرین ضعیف عمل شده است، افزود: برای حل مشکلات نوسازی و بازسازی شهرستان خمینی شهر نیاز داریم از وجود خیرین مدرسه ساز و جذب حمایت های مردمی بیشتری استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه