اخبار داغ

فتونیوز/ادعای تک رقمی شدن نرخ تورم با تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروی انسانی

فتونیوز/ادعای تک رقمی شدن نرخ تورم با تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروی انسانی
طبق آخرین اظهارات مسئولین نرخ تورم 10.2%اعلام شده است و طبق پیش بینی ها دولت سعی دارد رکورد تورم تک رقمی در ایران را به نام خود ثبت نماید.
[

به گزارش سرویس چندرسانه‌ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رکود تورمی یکی از معضلات همیشگی کشور های صادر کننده نفت بوده است. مشخصا این مساله در ایران سال های زیادی است که گریبان‌گیر اقتصاد کشور شده و دولتهای مختلف استراتژیهای متفاوتی را برای خروج از معضل رکود تورمی پیاده کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نظر می رسد مدیران ارشد اقتصادی در دولت یازدهم نیز  سعی دارند ابتدا  نرخ تورم  را کاهش دهند و سپس به معضل رکود و رونق دهی به تولید و رفع بیکاری رسیدگی کنند. مشابه همین استراتژی در طرح سامان دهی اقتصادی دولت اصلاحات نیز به کار گرفته شد.

,

تلاش برای پایین آوردن نرخ تورم و دستیابی به رکورد نرخ تورم تک رقمی در دولت یازدهم در حالی که عوامل  طبیعی و خارجی مانند کاهش قیمت نفت و تقاضای موثر در این امر دخالت دارند نه تنها یک نکته مثبت و اثر بخش در اقتصاد تلقی نمی شود بلکه در طى ماههای پیش رو براى خروج اقتصاد ایران از رکود فراگیر باید احساس خطر کرد، بحثی که نشانه های آن با تعطیلی و تعدیل نیرو ی انسانی پی در پی واحدهای تولیدی در حال نمایان شدن است.

,

, , ,

 

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه