اخبار داغ

از انتخاب شایسته آیت الله جنتی توسط خبرگان تا فعالیت‌ اصلاح‌طلبان برای رای نیاوردن ایشان

واکنش خبرگان و کارشناسان به انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان

واکنش خبرگان و کارشناسان به انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان
موضوع انتخاب رییس مجلس خبرگان پنجم، از چندی پیش با گمانه زنی‌ها بر سر کاندیداهای احتمالی داغ شده بود. یک سوی این گمانه‌ها مثل همیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، که البته با اما و اگرهایی درباره احتمال کاندیداتوری وی همراه بود و سوی دیگر آیت الله جنتی، آیت الله شاهرودی، آیت الله امینی و آیت الله موحدی کرمانی هم از دیگر گزینه‌های مطرح کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان پنجم بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز:موضوع انتخاب رییس مجلس خبرگان پنجم، از چندی پیش با گمانه زنی‌ها بر سر کاندیداهای احتمالی داغ شده بود. یک سوی این گمانه‌ها مثل همیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، که البته با اما و اگرهایی درباره احتمال کاندیداتوری وی همراه بود و سوی دیگر آیت الله جنتی، آیت الله شاهرودی، آیت الله امینی و آیت الله موحدی کرمانی هم از دیگر گزینه‌های مطرح کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان پنجم بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

از این رو، روز گذشته مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد تا خبرگان پنجم، رییس خود را انتخاب کند.
در این میان آیت الله جنتی، آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله امینی که پیش تر هم گمانه زنی ها در خصوص حضورشان داغ بود، برای ریاست خبرگان دوره پنجم کاندیدا شدند.
در این مراسم اعضا خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد جنتی را که اکثریت قاطع آرا و 51 رأی خبرگان ملت را کسب کرد، به مدت 2 سال برای ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.
بر این اساس، همچنین آیت الله امینی با 21 رأی و آیت الله هاشمی شاهرودی نیز با کسب 13 رأی از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان بودند.
بسیاری از اعضا خبرگان، علما و نخبگان به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس دوره پنجم خبرگان رهبری واکنش نشان داده اند که در ادامه می خوانید:
 

,
,
,
,
,
,

 
, ,
,

انتخاب آیت‌الله جنتی انتخابی شایسته و بجا بوده است
آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با رهیاب با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انتخاب آیت‌الله جنتی توسط خبرگان رهبری نشان داد که دوره پنجم مجلس خبرگان ولایی‌تر و انقلابی‌تر از دوره‌های قبل است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان رهبری انتخابی شایسته و بجا بوده است، افزود: آیت‌الله جنتی در عصر حاضر نماد انقلابی و ولایی بودن در نظام ما هستند.
وی همچنین گفت: افرادی در این میان به دنبال مطرح کردن شخصیت‌های دیگری بودند که آرا متفرق شود، ولی نتوانستند افراد زیادی را وارد عرصه کنند تا رأی آیت‌الله جنتی شکسته شود الی یک نفر از آقایان که اگر کاندیدا نبود آرا آیت‌الله جنتی بیشتر از این می‌شد.

, انتخاب آیت‌الله جنتی انتخابی شایسته و بجا بوده است,
,
,
,
,
,
, ,
,

رای بالای آیت الله جنتی گویای انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری است
آیت الله سید احمد خاتمی نیز در این باره گفت: ما در گذشته گفته بودیم مجلس خبرگان پنجم اگر انقلابی تر از چهار خبرگان دیگر نباشد کمتر نیست.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: امروز این تحلیل تحقق پیدا کرد و رای بالای آیت الله جنتی با کسب 51 رای از 86 رای ماخوذه گویای همین انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری است.
خاتمی عنوان کرد: ترکیب نواب رئیس، منشی ها و کارپردازها هم گویای انقلابی ماندن مجلس خبرگان رهبری است و این مسئله مسئولیت خبرگان رهبری را بیشتر می کند تا بتوانند در این عرصه در این مقطع شعله پر فروغ انقلاب و انقلابی بودن را هم چنان پر فروغ نگه دارند.

, رای بالای آیت الله جنتی گویای انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری است,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,

برخلاف تمام فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و عوامل دولتی‌، آیت الله جنتی رییس شدند
آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برخلاف تمام فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و عوامل دولتی‌، برای ریاست بر مجلس خبرگان رهبری آیت الله جنتی با رای اعضای بصیر مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شدند.
وی افزود: خداوند این بنیاد مقدس را همیشه حفظ کرده است و کسانی هم که به تازگی وارد این مجلس شده‌اند غالبا اصولگرایان اصیل هستند و در راه حفظ و تقویت آرمان‌ها انقلاب تلاش خواهند کرد.

, برخلاف تمام فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و عوامل دولتی‌، آیت الله جنتی رییس شدند,
,
,
,
,
, ,
,

اقدام هوشمندانه خبرگان در انتخاب آیت الله جنتی توطئه های داخلی و خارجی را خنثی کرد
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی نیز با اشاره به رأی قاطع مجلس خبرگان  به ریاست آیت الله جنتی، اظهار کرد: مجلس خبرگان امروز با اقدام هوشمندانه خود توطئه های داخلی و خارجی را برای تسلط بر مهم ترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران خنثی کرد.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: مجلس خبرگان امروز با انتخاب آیت الله جنتی با توجه به شخصیت و صلابتی که در ایشان برای حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی وجود دارد اتفاق مبارکی را رقم زد.
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه اعضای مجلس خبرگان به دقت تحولات داخلی و خارجی را تعقیب می کنند، گفت: نمایندگان مردم در خبرگان رهبری به برخی شائبه ها پیرامون انتخاب برخی شخصیت های غیر همسو به عنوان ریاست مجلس خبرگان پایان دادند.
وی افزود: این اتفاق به همه گمانه زنی های اشتباه پایان داده است و آیت الله جنتی با توجه به تجربیات متعدد در مسایل سیاسی و اجتماعی مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان بودند.

, اقدام هوشمندانه خبرگان در انتخاب آیت الله جنتی توطئه های داخلی و خارجی را خنثی کرد,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

دغدغه کسانی که نگران انقلابی بودن مجلس خبرگان بودند برطرف شده است
آیت الله حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه کشور در خصوص جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان به خاطر جایگاهی که در نظام اسلامی دارد با دیگر مجالس متفاوت است. خبرگان مجلس علما و فقها است. در جلسه امروز حضرات آیات جنتی، امینی و هاشمی شاهرودی نامزد ریاست مجلس شدند که آیت الله جنتی با 51 رای به عنوان رئیس انتخاب شدند.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور در خصوص پیام انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: ایشان از ابتدا از چهره‌های انقلابی بودند و سالیانی است که به عنوان دبیر شورای نگهبان معتمد نظام اسلامی هستند. با توجه به سوابق انقلابی ایشان امیدواریم دغدغه کسانی که نگران انقلابی بودن مجلس خبرگان بودند برطرف شده باشد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مجلس خبرگان انقلابی بماند.

, دغدغه کسانی که نگران انقلابی بودن مجلس خبرگان بودند برطرف شده است,
,
,
,
,
, ,
,

شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مورد به ریاست رسیدن آیت‌الله جنتی نیز گفت: باید به این مسئله توجه کرد که فضای این مجلس تغییر چندانی نکرده است و ایشان نیز از شخصیت‌هایی هستند که همواره در خدمت امام (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب بوده‌ و هستند.
این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در مورد چرایی عدم نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست خبرگان نیز اظهار کرد: به نظر من شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود و خود ایشان نیز طبعا شرایط عمومی مجلس را برای نامزدی مناسب نمی دیدند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامزدی آیات امینی و هاشمی شاهرودی برای پست ریاست گفت: این دو بزرگوار نیز از چهره‌های شناخته شده و موجه نظام هستند اما ترکیب اکثریت مجلس مشخص بود و اگر انتخابات کرسی ریاست، به دور دوم هم کشیده می‌شد، شانس ایت‌الله جنتی از دو نامزد دیگر بیشتر بود.

, شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود,
,
,
,
,
,
, ,
,

جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری آرام برگزار شد
در این میان واکنش رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نوع خود جالب بود و گفت: جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری بسیار خوب و آرام برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز و در هنگام خروج از مجلس، با دوربین صدا و سیما گفتگو می‌کرد افزود: انتخاب هیئت رئیسه نیز سریع و بدون مشاجره، بخوبی برگزار شد. وی تأکید کرد: ترکیب هیات رئیسه نیز بسیار خوب شد.

, جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری آرام برگزار شد,
,
,
,
,
, ,
,

انشالله مبارکشان باشد
همچنین سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با نامه نیوز در واکنش به انتخاب جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری به گفتن یک جمله بسنده کرد: انشالله مبارکشان باشد. وی از صحبت‌های دیگر و ارزیابی پرهیز کرد و به همین جمله بسنده کرد.

سیدمهدی هاشمی نماینده مجلس نهم نیز در خصوص ریاست جنتی گفت: امیدوارم روند حرکت خبرگان با قدرت ادامه پیدا کند و لطف و اعتلا شامل حال ایشان شود.

, انشالله مبارکشان باشد,
,
,
,
,
,
, ,


تلخی حذف آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح امروز با شیرینی همراه شد
رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: دشمنان کشور در ایام انتخابات خبرگان رهبری سعی داشتند تا با ایجاد دوقطبی تندرو و اعتدال‌گرا و با برچسب زدن به نیروهای انقلابی آن‌ها را از صحنه‌ی انقلاب حذف کنند.
وی افزود: غربی‌ها با الگو گرفتن از ماجرای انتخابات فرانسه در سال 2002 کمپین سازی کردند و در این میان برخی از مسئولان داخلی از جمله آقای روحانی ریاست جمهوری کشورمان از این کمپین غربی‌ها حمایت کردند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف از کمپینی که برعلیه نیروهای انقلابی تشکیل شده بود حذف بزرگانی مانند آیت الله جنتی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح از مجلس خبرگان بود گفت: گام بعدی این کمپین، پیروزی جریان منتصب به آقای هاشمی و چانه‌زنی اعضای خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب برای برجام‌های بعدی بود که با شکست مواجه شد.
سراج با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرد: هرچند حذف آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح از تلخی‌های انتخابات مجلس خبرگان بود، ولی این تلخی‌ها امروز با شیرینی همراه شد و این شیرینی ریاست آیت الله جنتی بر مجلس خبرگان پنجم است.


اصلاح‌طلبان برای انتخاب آیت‌الله امینی که راه آیت‌الله جنتی را سد کند، تلاش کردند
در این میان انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نظر به اهمیت آن، در رسانه‌های معتبر خارجی نیز بازتاب داشت.
خبرگزاری فرانسه در پوشش خبر این اتفاق، نوشت که «مجلس خبرگان رهبری در تهران، روز سه‌شنبه آیت‌الله اصولگرای تندرو، احمد جنتی 90 ساله را برای ریاست برگزید».
خبرگزاری فرانسه با اشاره به میزان آراء نامزدان ریاست مجلس خبرگان و حصول آیت‌الله جنتی به 51 و آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی به 13 و آیت‌الله ابراهیم امینی به 21 رأی، نوشت که «مجلس خبرگان رهبری، هیئتی ذی‌نفوذ در نظام ایران، شامل رجال دینی می‌شود که مامور تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد او و حتی برکناری وی هستند».
خبرگزاری فرانسه نوشت: اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایانِ حامی حسن روحانی رئیس‌جمهور و اکبر هاشمی رئیس جمهوری پیشین (که هر دو عضو مجلس هستند) برای انتخاب آیت‌الله امینی که راه آیت‌الله جنتی را سد کند، تلاش خود را کردند.
این خبرگزاری غربی با اشاره به تلاش «ائتلاف احزاب اعتدالگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات 26 فوریه» (7 اسفند 94) و درخواست آنان از حامیانشان برای حضور در انتخابات «با هدف رأی نیاوردن دو اصولگرای تندرو دیگر یعنی آیت‌الله محمد یزدی و و آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی» نوشت: این انتخاب [امروز] موضع جنتی را تقویت می‌کند.

به گفته کارشناسان اگرچه رسانه‌های انگلیسی و همراهانش در داخل به دنبال حذف آیات جنتی، یزدی و مصباح بودند، اما انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان، نشان از هوشیاری و انقلابی‌گری خبرگان پنجم است.

,
, تلخی حذف آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح امروز با شیرینی همراه شد,
,
,
,
,
,
,
, اصلاح‌طلبان برای انتخاب آیت‌الله امینی که راه آیت‌الله جنتی را سد کند، تلاش کردند,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه