اخبار داغ

نارضایتی دولت از نحوه بازشدن سوئیفت

نارضایتی دولت از نحوه بازشدن سوئیفت
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تا الآن روند پیشرفت باز شدن سوئیفت‌ها در حد انتظار نبود که دوستان وزارت خارجه نیز اعلام کردند و امیدواریم به آن چیزی که مدنظر ما است، برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خزاعی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حمل و نقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه استان خراسان دارد و روی ترانزیت شرق کشور اثرگذار است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: اگر تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد توسط مسئولان مناطق آزاد کشور تأیید بشود این مسئله یک گام رو به جلو خواهد بود.

خزاعی درباره بهبود فضای کسب و کار در کشور به خبرنگار تسنیم گفت: بهبود فضای کسب و کار در کشور یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی است که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: کمیته ویژه‌ای برای بهبود فضای کسب و کار در کشور در وزارت اقتصاد تشکیل شده و بسیاری از مجوزهایی که باید صادر شود شناسایی شده‌اند و بسیاری از آنها برطرف شده و سعی شده تا مسیر ساده‌تر شود.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به رونق تولید در کشور با توجه به بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: تسهیلات و امکاناتی که بتواند سبب شود سرمایه‌گذاران داخلی در درجه اول کار خود را انجام دهند از ملاک‌های بسیار مهم رونق تولید در کشور است.

خزاعی ادامه داد: تسهیلات و امکانات به سرمایه‌گذاران داخلی برای رونق تولید در کشور به نقش بانک‌ها در این زمینه برمی‌گردد؛ پدیده آوردن امکاناتی که سرمایه‌گذاران داخلی بتوانند به‌صورت مشارکت از منابع مالی خارجی استفاده کنند که نتیجه آن سبب افزایش صادرات بشود، ترویج و تشویق صادرات و دادن جوایز صادراتی کمک می‌کند به اینکه چرخه رونق تولید در کشور به حرکت در بیاید.

وی عنوان کرد: کفایت سرمایه برای سرمایه‌گذاران داخلی یک امر بسیار مهم است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم درباره رفع مشکل تبادلات مالی با بانک‌های خارجی گفت: سوئیفت‌ها باز شده است البته نه در آن حدی که ما انتظار داشتیم.

خزاعی تصریح کرد: سوئیفت‌ها باز شده ولی آن‌طوری که دوستان در بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می‌گفتند این مسئله یک مقداری زمانبر است تا به آن حدی که مورد نیاز است، برسد.

وی در پایان گفت: تا الآن روند پیشرفت باز شدن سوئیفت‌ها در حد انتظار نبود که دوستان وزارت خارجه نیز اعلام کردند و امیدواریم به آن چیزی که مدنظر ما است، برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه