اخبار داغ

کتاب «صائب تبریزی و آذر بیگدلی» منتشر می‌شود

کتاب «صائب تبریزی و آذر بیگدلی» منتشر می‌شود
کتاب «صائب تبریزی و آذر بیگدلی» اثر منتشر نشده مرحوم مرتضی ذبیحی به زودی منتشر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، یکی از آثار پژوهشی- ادبی شادروان مرتضی ذبیحی، نویسنده و پژوهشگر اراکی که در دوران حیاتش منتشر نشد «صائب تبریزی و آذر بیگدلی» است. او این اثر را در سال 1376 به پایان رسانده بود. این کتاب که به همت برخی از دوستانش گردآوری شده است به زودی توسط انتشارات آیندگان در تهران منتشر می­شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بخشی از پیش­گفتار کتاب چنین آمده است:

,

«...ادیب توانا و نکته­دان، روان­شاد مرتضی ذبیحی با احاطه و تسلطی که بی­اغراق بر ادبیات و شعر کلاسیک فارسی داشت، چند و چون این دوران نه چندان کوتاه- از قرن نهم هجری تا پیدایش شهر دورۀ مشروطه- که بخش مهمی از تاریخ ادبیات ایران را تشکیل می­دهد؛ به زیبایی و با نظم خاص، با مراجعه به مأخذ و منابع متعدد و متفرق، همراه با دید انتقادی و منصفانه به مدد قلم شیوا و نثر موجز خود، بررسی کرده است. او آرای مخالفان و موافقان را با آوردن نمونه­هایی از شعر گویندگان هر دوره برکاویده و در ضمن دیدگاه انتقادی خود را هم بیان کرده است...»

,

از این نویسنده پیش از این کتابهای «تاریخ اجتماعی اراک» در چهار مجلد، «پنج روایت از رویدادهای تاریخی عراق(اراک)»، «پندارهای برهنه»، «فرهنگ عامه در اشعار فارسی شهریار»، «همزاد در ادبیات فارسی»، «اساطیر همسان ایران و یونان»، «همگام با حکومت ملی و انقلاب اسلامی(خاطرات سرتیپ ناصر مجللی)» منتشر شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه