اخبار داغ

کتاب «حملات روس‌ها و پایدارى ایرانیان» منتشر شد

کتاب «حملات روس‌ها و پایدارى ایرانیان» منتشر شد
روایت خواندنى از مقاومت و پایدارى ایرانیان در کتاب «حملات روس ها و مقاومت ایرانیان»به بازار نشر عرضه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کتاب «حملات روس ها و مقاومت ایرانیان» برایمان از قصه جاودانه مقاومت و پایدارى مى گوید.
این کتاب به قلم هوشنگ خسروبیگى در سه فصل به بیان زمینه‌ها و حوادث جنگ هاى ایران و روسیه در دوران قاجار و مقاومت مردمى ایرانیان در این جنگ ها مى پردازد.

,
,

در این اثر خواندنى علت ناکامى ایران در این جنگ‌ها، در دو عامل داخلى و خارجى ریشه داشت. در این کتاب آمده است: «از نظر خارجى، قدرت‌هاى بزرگ آن دوره مثل بریتانیا و فرانسه تا هنگامى که خود درگیر جنگ با روسیه بودند، با وعده‌هاى دروغین قراردادهایى را با ایران  منعقد کردند که به ضرر ایران تمام شد. با توجه به شجاعت نیروهاى بومى، اگر دولت ایران تلاش خود را مصروف سرمایه گذارى در بسیج عمومى مى کرد، موفقیت‌هاى بیشترى به دست مى آورد. ...  با این حال مهمترین نقطه ضعف داخلى ایران وضع ارتش بود.

,

,

, ,

 

,


در این کتاب در بیان عوامل مؤثر در سازماندهى جبهه مقاومت ملى ایرانیان آمده ... امرى که بیشتر از هر موضوع دیگر مردم را به دفاع و مقاومت در برابر روس ها تحریک و تشجیع مى کرد، اعلام فتوا و جهاد از سوى علما و روحانیونى مانند میرزاى قمى، کاشف الغطاء و ... بود. مراجع در فتواهاى خود خطاب به ایرانیان مسلمان تذکر دادند که مقاتله و جهاد با روس ها، در حکم جهاد فى سبیل الله است و تمام افراد باید به منظور حفظ دین و حدود و ثغور مسلمین در آن شرکت کنند".
کتاب «حملات روس ها و مقاومت ایرانیان» توسط انتشارات کانون اندیشه جوان در 160 صفحه و با قیمت ده هزار تومان منتشر شده است.
از هوشنگ خسروبیگى دانشیار گروه تاریخ دانشگاه پیام نور تاکنون 29 مقاله با رویکرد علمى-پژوهشى و دو کتاب تحت عناوین «تاریخ ایران در دوره مغول و ایلخانان» و «سازمان ادارى خوارزمشاهیان» منتشر شده است.
 

,
,
,
,
,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه