اخبار داغ

سنگ اندازی های آمریکا در پسابرجام؛

آمریکا مدعی شد: توافقنامه چابهار تحریم‌ها را نقض می‌کند!

آمریکا مدعی شد: توافقنامه چابهار تحریم‌ها را نقض می‌کند!
در حالی روسای جمهوری ایران و افغانستان و نخست وزیر هند روز دوشنبه در تهران توافقنامه سه جانبه بندر ترانزیتی چابهار را نهایی کردند که معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: توافقنامه سه جانبه چابهار بر خلاف تحریمهای بین المللی وضع شده علیه ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، با این تفاسیر و در حالی که با اجرای توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان بارقه ای از امید برای تحول اقتصادی در جنوب سیستان و بلوچستان در دل مردم ایجاد شده بود اما «ناشاد سایی بیسوال» معاون آسیای جنوبی وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رسانه ها گفت: توافقنامه سه جانبه ایران،هند و افغانستان که دو روز پیش به امضای طرفین رسیده است نقض تحریمهای بین المللی وضع شده علیه ایران است. این توافقنامه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا هند را از چگونگی تحریم های وضع شده علیه ایران آگاه کرده است و چگونگی توافقنامه چابهار در حال تحقیق و بررسی است.
وی در ادامه تصریح کرد: تحریمهای بین المللی علیه ایران لغو شده اند اما در برخی زمینه ها این تحریمها به قوت خود باقیست.

 مقامات کشورمان همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که هدف از موافقتنامه هسته ای ایران گشوده شدن درهای جمهوری اسلامی به روی تجارت بین المللی بوده است اما آمریکا برسر راه تحقق این هدف مانع تراشی می کند و متحدان اروپایی خود را نیز تحت فشار قرار می دهد تا از تهران اجتناب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,


این اولین بار نیست که آمریکایی با سنگ اندازی مانع از ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور می شوند مانع تراشی هایی که داد دولتمردان را هم درآورده است.

صاحبنظران بر این باورند که جنگ اقتصادی علیه ایران مهم ترین راهکار آمریکا است که پس از ناامید شدن از تقابل نظامی با ایران آن را برگزیده اند.

,
,
,
,


در حالی که پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام نیز علی رغم خوشبینی مفرطی که در میان برخی داخلی‌ها در رابطه با تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی، مشهود و متبلور است، دستگاه‌های تبلیغاتی و حتی مسئولان و مقامات آمریکایی با مطالب و مواضع و اقدامات خود، پروژه با لا بودن ریسک سرمایه گذاری در ایران را به پیش می برند تا به صاحبان صنایع و بازرگانان غربی چنین القاء کنند که هنوز هم مشارکت و معامله و مبادله اقتصادی با ایران حائز مخاطراتی است. 
 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه