اخبار داغ

دوره آموزش معارف مهدویت در هند برگزار می‌شود

دوره آموزش معارف مهدویت در هند برگزار می‌شود
آموزش دوره کوتاه معارف مهدویت ویژه طلاب مدرسة الواعظین هند برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آموزش دوره کوتاه معارف مهدویت ویژه طلاب و اساتید حوزه علمیه الواعظین شهر لکهنو هند به مدت دو روز از امروز(چهارشنبه 5 خرداد ماه) برگزار می‌شود، در این دوره که بیش از 30 نفر از طلاب هندی حضور دارند، حجج اسلام محمدرضا نصوری معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت و محمد شهبازیان از کارشناسان ارشد مهدویت به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این دوره آموزشی با همکاری نمایندگی جامعة المصطفى(ص) العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دفتر نمایندگی رهبری در هندوستان بر پا می‌شود.

,

 

,

طلاب هندی در این دوره موضوعاتی نظیر ضرورت طرح مباحث مهدویت، انتظار و وظایف منتظران، منجی و موعود در ادیان، امام زمان(عج) در روایات اسلامی، شرایط و علائم ظهور و فلسفه غیبت را می‌گذرانند.

,

 

,

به گزارش فارس، «لکهنو» یکی از شهرهای مهم هندوستان است. این شهر مرکز ایالت اوتارپرداش و سابقاً مرکز حکومت سلسله اوده بوده است، این شهر بعد از حیدرآباد دومین مرکز شیعیان در هند است، به همت عالی علمای هند در این شهر حوزه‌های علمیه متعددی تأسیس شده که هم اکنون پنج مدرسه مخصوص برادران و یک مدرسه مخصوص خواهران دایر است.

,

 

,

«مدرسة الواعظین» یکی از این مدارس است که ویژگی خاصی در میان آن‌ها دارد. این مدرسه در حکم مدرسه عالی برای طلاب هند است، انگیزه تأسیس این مدرسه و هدف بانیان آن این بود که محصلین علوم دینی پس از طی مراحل مقدماتی در مدارس دیگر، در این مدرسه به مدت سه سال دوره فقه و کلام و مناظره را فرا گیرند و به اصطلاح امروزی تعلیم فن خطابه و سخنوری و شیوه‌های تبلیغ نیز از اهداف تأسیس این مدرسه بود، طلاب، بعد از این سه سال می‌بایست دو سال دیگر از طرف مدرسه به عنوان مبلغ در مناطق مختلف هندوستان و دیگر کشورهای اسلامی انجام وظیفه کنند، پس از اتمام این دو سال طلاب درجه «واعظ» را کسب می‌کنند.

,

 

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه