اخبار داغ

آیت‌الله مکارم‌: در رمضان جوانان را بیمه کنیم

آیت‌الله مکارم‌: در رمضان جوانان را بیمه کنیم
یکی از مراجع تقلید گفت: 90 تا 95 درصد شبکه‌های اجتماعی غربی دنیا را به لجن‌زار تبدیل کرده و رمضان ماهی است که باید با تبلیغات در برابر آن ایستاد و جوانان را بیمه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مراجع تقلید گفت: 90 تا 95 درصد شبکه‌های اجتماعی غربی دنیا را به لجن‌زار تبدیل کرده و رمضان ماهی است که باید با تبلیغات در برابر آن ایستاد و جوانان را بیمه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: اطاعت خدا نشانه عقل و معصیت خدا نشانه جهل است، منفعت احکام دین به مردم برمی‌گردد، نماز برای پاکی، روزه برای تقوا و حج برای عظمت اسلام و مسلمین است.

,

وی خاطرنشان کرد: خداوند موجودی بی‌نیاز است، اگر مفسده است به خود فرد برمی‌گردد، اگر اطاعت کند پاداش دنیا و آخرت را به او می‌دهند.

,

این مرجع تقلید با بیان اینکه محبوبیت در بین مردم از موارد مهم است، گفت: اگر ترک اطاعت خداوند کنید، معاصی ضررهایی برای انسان دارد و غیبت، رشوه‌خواری و ظلم به انسان لطمه می‌زند، کیفر و منفوریت در جامعه را به همراه دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک است، رمضان ماه پاکی، تقوا، آمرزش گناهان، رحمت و فضل پروردگار است، بنابراین باید از این ماه نهایت استفاده را داشته باشیم.

,

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه نزدیک ماه رمضان مساجد را غبارروبی و تمیز می‌کنند، گفت: همانگونه که انسان ظاهر را غبارروبی می‌کند، باید باطن را نیز غبارروبی کند، استغفار و توحیدمحوری از اعمال مهم ماه شعبان است تا انسان‌ها آماده استقبال ماه رمضان شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در مورد ماه رمضان می‌فرمایند ماه طهور است چیزی که پاک است و پاک می‌کند. رمضان ماه پاکی و پاک‌کننده است، البته باید مقدمات آن فراهم شود.

,

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برنامه‌های تبلیغاتی باید قوی باشد، زیرا برنامه‌های شوم شبکه‌های فاسد و مفسد اجتماعی قوی است، گفت: 90 تا 95 درصد شبکه‌های اجتماعی غربی دنیا را به لجن زار تبدیل کرده و رمضان ماهی است که باید با تبلیغات در برابر آن ایستاد و جوانان را بیمه کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تبلیغات در مساجد، صدا و سیما و رسانه‌های دیگر باید در برابر این هجوم تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنند، آنها می‌گویند اگر دنیا فاسد شود، می‌توان آن را تسخیر کرد، در صورتی که اگر انسان‌ها سالم و صالح شوند تسخیر دنیا مشکل است، بنابراین باید با این توطئه مقابله کنیم و تبلیغات امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته در رسانه‌ها و مساجد باشد.

,

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه باید از تظاهر به هنجارشکنی ماه رمضان جلوگیری شود، گفت: در ماه رمضان نباید روزه‌خواری علنی شود، رستوران‌ها باز نباشد، تا جمعیت با رفتن به آنها آبرو ماه رمضان را زیر سئوال ببرند، باید در برابر هنجارشکنی‌ها ایستاد.

,

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه نیکوکاری است، در کنار فریضه روزه باید نیکوکاری وجود داشته باشد،‌ باید یتیمان، افراد دارای مشکل‌ و زندانیان بی‌گناه را در ماه رمضان کمک کرد.

,

این مرجع تقلید عنوان کرد: خدایا به عظمت ماه رمضان و قرآن آتش‌هایی که در کشورهای اسلامی به دست دشمنان برپا شده، خاموش کن.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه