اخبار داغ

بانوی انقلاب در تبریز؛

با نوشتن "مرگ بر بدحجاب" روی دیوارها مشکلات فرهنگی حل نمی‌شود/ چرا به جای زور از درِ محبت وارد نمی‌شویم؟

با نوشتن "مرگ بر بدحجاب" روی دیوارها مشکلات فرهنگی حل نمی‌شود/ چرا به جای زور از درِ محبت وارد نمی‌شویم؟
مرضیه جدیدچی گفت: کسانی که به زور دست بی‌حجابان را گرفته و سوار اتوبوس گشت ارشاد می‌نمایند به اندیشه امام خمینی(ره) ظلم می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، مرضیه حدیدچی در مراسم نکوداشتی که به موجب قدردانی از وی در دانشگاه هنر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز مهمترین وظیفه ما این است که سیره‌ی امام، رهبری و فرمایشات ایشان را برای خود پیشه کنیم چراکه صرفا دم زدن از امام و خط امام کافی نیست بلکه باید مثل ایشان عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: ببینیم امام را چگونه می‌شناسیم؟ آیا او صرفا یک مبارز سیاسی بود که فقط جنگیدن را بلد بود؟ یا اینکه یک هنرمند کامل و دقیق برای زندگی همه‌ی انسان‌ها در راه خدا محسوب می‌شد؟

,

این بانوی مبارز با اشاره به خاطره‌ای از امام در پاریس وقتی که در عید میلاد مسیح ترتیب خرید گل و شیرینی برای همسایگان را دادند، خاطرنشان کرد: این روش، سبک و سیاق امام در رابطه با اطرافیان خود ولو غیرمسلمانان بود، امروز ما باید از خود بپرسیم اگر ادعای حرکت بر خط امام را داریم تا چه حد مثل ایشان عمل می کنیم؟!

,

وی اضافه کرد: آنان که روی دیوارها "مرگ بر بدحجاب" می‌نویسند یا در خیابان به زور دست زن بی‌حجاب را گرفته و داخل اتوبوس گشت می‌کنند، به امام و فکر امام و راه او ظلم می‌نمایند.

,

دباغ بیان داشت: اگر می‌خواهید امر به معروف کنید ابتدا پیشانی فرد را ببوسید، سپس با محبت و احترام او را به حجاب دعوت کنید که تا بوده این روش موثر واقع شده است.

,

وی با ذکر خاطره‌ای از برخورد امام با کودکان توضیح داد: اگر دم از امام می‌زنید نباید با کودکان بدخلقی کنید و اگر کودکتان هنگام وقت کاری یا حالت تعجیل دست و بالتان را می‌گیرد او را با محبت و وعده‌های قانع کننده مهر کنید نه کتک و دعوا که اگر بخواهید در اصلاح خانواده از امام الگو بگیرید باید بدانید کتک و دعوا جایی در سبک زندگی اسلام و امام ندارد.

,

خادم و همراه وفادار امام با ارائه نمونه‌ای از روش فرزند پروری خود، عنوان کرد: من هشت فرزند خود را طبق سیره‌ی امام تربیت نمودم و اکنون از وجود آنان که ذره‌ای دچار انحراف نشده‌اند لذت می‌برم و معتقدم اگر والدین در کودکی نسبت به تربیت فرزندانشان حساس باشند و به درستی در تربیت آنان رفتار کنند قطعا در بزرگسالی از راستکاری آنان لذت می‌برند.

,

وی متذکر شد: اسلام را بد نشان ندهیم که اسلام کتک ندارد بلکه همه محبت است و در مواجهه با خلاف کار نیز باید ابتدا او را نصیحت کنیم و اگر به نتیجه نرسید اجازه داریم سه روز با او قهر باشیم و پس از آن باید شکایتش را به مسئول مدیر ببریم که دیگر رسیدگی بر عمل آن از عهده ما خارج است.

,

این فرمانده سابق سپاه با اشاره به دوران حبس و شکنجه های طاقت فرسایی که در زندان رژیم داغوت متحمل شد، گفت: این انقلاب به سادگی به ثمر ننشسته است و برای آن سختی های بسیار را پیش رو داشتیم که تنها یک مورد آن جنگ نابرابری بود که تمام کشورهای جهان با کمک هم به ما تحمیل کردند در حالی که ما تک و تنها و بدون امکانات کافی بودیم.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم رهبری امام و امام خامنه‌ای را داشته باشیم باید همه‌ی ابعاد وجودی امام را بشناسیم و بدان عمل کنیم.

,

دباغ بیان داشت: من معتقدم هیچ کار نکرده ام و هر قدمی برداشته ام غیر از وظیفه نبود و من آنچه را بر من واجب بود انجام دادم.

,

وی با تاکید بر تاکید رهبر انقلاب بر مساله ی خانواده گفت: چرا تن ما نمی لرزد وقتی رهبر که من او را حضرت ابوالفضل می نامم، این همه بر خانواده و خانه تاکید می کند و ما کاری انجام نمی دهیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه